Gå til innhold

«Dr Disrespect» sparket ut av eget spillstudio etter nye anklager


Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (8 timer siden):

Det er en lose-lose situasjon uavhengig av hva han gjorde, nå har jo han innrømmet forhold som i praksis gjør han til en pedofil groomer, og det er ikke noe en kommer tilbake fra uansett, for en i det minste håpe. 

Er det kommet noen form for bekreftbar informasjon om alder og innholdet i meldingene? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hansien skrev (20 minutter siden):

Er det kommet noen form for bekreftbar informasjon om alder og innholdet i meldingene? 

Han bekrefter jo selv at det var en mindreårig og at det foregikk upassende samtale emner å ha med en mindreårig. Det er nok for meg til å dømme mannen, at han i tillegg og basert på kilden som blåste dette ut av vannet skal ha prøvd å avtale å møte nevnt mindreårige på twitchcon er i det minste for meg spikeren i kista, selv om denne informasjonen ikke er bekreftet av mannen selv så er jeg tilbøyelig til å tro på denne kilden da resten av det som blir sakt nå er bekreftet. 

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (26 minutter siden):

Er det kommet noen form for bekreftbar informasjon om alder og innholdet i meldingene? 

Det vil nok aldri komme frem, da det helt sikkert fortsatt ligger en NDA i avtalen mellom ham og Twitch. Han kunne bare kommentere på det som allerede var kommet frem av andre.

Det som er bekreftet er at det er en mindreårig, da kan man spekulere, men de fleste antar 16-17 år. Innholdet var av en upassende natur, så mest sannsynlig noe sexting/flørting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Seksuell lavalder i USA er i hvert fall 16 år. Noen stater 17 og også 18. Mindreårig betyr under 18. Det er ikke kriminelt å sexte/flørte med en mindreårig, så lenge individet er over seksuell lavalder. Så jeg vil jo anta det er dette som har skjedd her, og også årsaken til at dette ikke er en sak hvor myndighetene har blitt involvert. Som han sier selv, ingenting ulovlig har skjedd. Tenker det også er detaljen som gjorde at twitch ble tvunget til å utbetale kontrakten de hadde med han, etter at han saksøkte dem for brudd på kontrakten.

Det er ikke uten grunn at showet «to catch a predator» med Chris Hansen, alltid brukte en fiktiv person som fremstilte seg som 15 år eller lavere for å «baite» disse mennene som ble "stjernene" i showet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Han bekrefter jo selv at det var en mindreårig og at det foregikk upassende samtale emner å ha med en mindreårig. Det er nok for meg til å dømme mannen, at han i tillegg og basert på kilden som blåste dette ut av vannet skal ha prøvd å avtale å møte nevnt mindreårige på twitchcon er i det minste for meg spikeren i kista, selv om denne informasjonen ikke er bekreftet av mannen selv så er jeg tilbøyelig til å tro på denne kilden da resten av det som blir sakt nå er bekreftet. 

Nå er det vell ganske modig å dømme noen til å bære en pedofil groomer den tid vi hverken vet alder eller innholdet i meldingene. For du vet vel hva en pedofil er? 

 

Endret av Hansien
Tydeligvis lommeredigert innlegget, prøvd å skrevet det på nytt..
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om han selv kjente til alderen til vedkommende når de hadde samtalen.
Om loven baserer seg på Californias lover siden Twitch holder til der så er den seksuelle lavalderen i så fall 18 år. Alle under 18 år er å betrakte som mindreårig og kan ikke juridisk sett gi sitt samtykke til noe som er relatert til noe seksuelt.

Med andre ord om personen sa at egen alder var 21 år og hadde en upassende samtale med streameren, for så rapporterte samtalen til Twitch og bekreftet at alderen egentlig er 17, og ikke 21 år, så sitter han med skjegget i postkassa uten å ha gjort noe galt, i allefall ikke etter egen intensjon eller viten.
Men det kan også være at han viste alderen hele tiden.. men skulle da tro at det ville blitt opprettet en straffesak mot han?

Blir spennende å se om mer informasjon kommer ut i offentligheten. Temaet er ganske så gråsone når det går i anonyme kallenavn på en plattform hvor alt er tekst basert og kan jo bli ennå mer aktuelt nå frem i tid med AI teknologien som er på vei med filter og deep fakes m.m. som kan gjøre at 17 åringer også ser ut som 30 åringer om de så måtte ønske. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Noxhaven skrev (4 timer siden):

Lurer på om han selv kjente til alderen til vedkommende når de hadde samtalen.
Om loven baserer seg på Californias lover siden Twitch holder til der så er den seksuelle lavalderen i så fall 18 år. Alle under 18 år er å betrakte som mindreårig og kan ikke juridisk sett gi sitt samtykke til noe som er relatert til noe seksuelt.

Med andre ord om personen sa at egen alder var 21 år og hadde en upassende samtale med streameren, for så rapporterte samtalen til Twitch og bekreftet at alderen egentlig er 17, og ikke 21 år, så sitter han med skjegget i postkassa uten å ha gjort noe galt, i allefall ikke etter egen intensjon eller viten.
Men det kan også være at han viste alderen hele tiden.. men skulle da tro at det ville blitt opprettet en straffesak mot han?

Blir spennende å se om mer informasjon kommer ut i offentligheten. Temaet er ganske så gråsone når det går i anonyme kallenavn på en plattform hvor alt er tekst basert og kan jo bli ennå mer aktuelt nå frem i tid med AI teknologien som er på vei med filter og deep fakes m.m. som kan gjøre at 17 åringer også ser ut som 30 åringer om de så måtte ønske. 
 

 

Jeg vil tro at staten der denne jenta er bosatt er hva som er relevant i forhold til seksuell lavalder. Denne informasjonen har vi jo ikke. Men jeg tviler på at jenta var bosatt i en stat hvor seksuell lavalder er 18 år. Da ville dette ha vært en kriminell sak, og det ser det jo ikke ut som at det har vært.

Må også bare si det er smakløst at noen bruker ordet «pedofili» i denne saken, og bidrar også til å undergrave hvor alvorlige slike saker som faktisk utøvd pedofili er, og de skader barn blir påført av disse menneskene. Dette begrepet er ikke riktig å bruke angående en voksen mann som «sexter» med en 17 år gammel jente, det har ingenting med «pedofili» å gjøre. Bør kanskje sette seg bedre inn i ordets betydning.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
On 25.6.2024 at 4:02 PM, SynT said:

Dette er ikkje en politisk sak så om kilden er høyre eller venstre vridde burde ikkje ver en del av samtalen her.

Jeg har ikke gjort noe politisk av denne saken utover å informere om at The Daily wire er dårlig kilde til informasjon, da de regelmessig lever løgner.
Om denne uoppriktigheten følger som en konsekvens av at de nærmer seg høyreekstremisme kan jo tenkes, men det er ikke i seg selv noe jeg har forsøkt å legge på saken, det er bare en dårlig kilde uten at  deres politiske affiiasjon trenger å være så viktig, det er ikke en høyre/venstre-sak, det er bare en tendens til uærlighet.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Tåka said:

Han for begynne å oppføre seg så kanskje han blir bedre likt han er jo som en 12 åring ang oppførsel med plastikk parykk og briller som han gjemmer seg bak!

Han gjemte seg bak det i begynnelsen. Nå er det blitt en del av branden og fyren er ikke redd for å vise seg akkurat. Utseende har han jo med seg som det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...