Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anklaget for noe alvorlig som jeg ikke fatter

Gjest 67367...847

Anbefalte innlegg

Gjest 67367...847

Hei, trenger bare et sted å få ut dette, sitter i stuen alene og drikker, får ikke sove og klarer ikke å legge meg i samme seng etter konas reaksjon.

Det har skjedd det noe som jeg ikke klarer å fatte. Jeg fikk vite at niesen til min kone har anklaget meg for overgrep. Kona kom hjem og fortalte meg det søndags formiddag, mens foreldrene hennes var utenfor huset. Jeg inviterte dem inn for å høre hva dette dreide seg om siden jeg ikke kunne begripe anklagene. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere enn at jeg bare ble helt stille og svarte kort, jeg klarte rett og slett ikke å begripe hva jeg var beskyldt for. De var her en stund, og stemningen var som dere sikkert kan se for dere. Jeg har selv blitt utsatt for overgrep og mishandling under hele oppveksten og anklagene har drept meg nå ettersom jeg selv vet hvordan det er å ha blitt utsatt for disse tingene. I dag sliter jeg med bl.a kompleks ptsd, suicidalitet, depresjon, og panikkangst. Jeg kan ikke skjønne hvorfor niesen hennes skulle lyve eller dikte opp dette, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg snakket med en venn noen timer senere og vi skal møtes de nærmeste dagene, men jeg klarer ikke å vente da disse anklagene spiser meg opp innvendig, derfor denne posten. Samtidig vet jeg ikke om det er så lurt å snakke om det, men dette er en av mine mest betrodde venner. 

Anonymous poster hash: 67367...847

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om niesen din har anmeldt deg til politiet eller det kun er en anklage mot deg fra henne uten anmeldelse til politiet,men uansett ville jeg kontaktet politiet fordi anklagen mot deg er svært alvorlig..Gi også beskjed til niesen din om hva du gjør. Er saken allerede anmeldt politiet fra niesen din så har du krav på juridisk bistand..Er saken ikke anmeldt politiet så vil du sette niesen din under press til å innrømme falske anklager. Slike anklager,rett eller feil,er såpass alvorlige at de bør anmeldes. Og legg bort alkoholen,kommer aldri noe bra ut av alkohol uansett 

• Liker 7
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (3 timer siden):

Og legg bort alkoholen,kommer aldri noe bra ut av alkohol uansett 

Støtter denne 100%. Da vil du kanskje bare ende opp med ett nytt problem; avhengighet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
5 hours ago, Maskinfører said:

Du pakker sakene dine og ser deg ikke tilbake uansett hva din kone kommer med av unnskyldninger makan en av grunnene til at jeg bor alene (Stoler ikke på kvinnfolk) 

Leste du det opprinnelige innlegget før du postet???

Endret av Gjest MKII
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å få deg en advokat... 

Jeg sitter med en følelse av at slike ting ikke dukker opp utav intet. Er det mulig hun kan ha blitt misbrukt men ikke tør oppgi den virkelige overgriperen?

Men uansett, advokat,  imorgen... 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Slike falske anklager er noe av det verste som kan skje. Rettsprinsipper er snudd på hodet. Det er plutselig du som må bevise din uskyld.. Siden du poster her så tar jeg deg på ordet at det er falske anklager. 

Jeg hadde kontaktet Politiet og bedd om ett møte med rette vedkommende og forklar situasjonen. Be om råd/hjelp til hva fu bør gjøre. Politiet bør ta seg en prat med jenta.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest 67367...847

Jeg nevnte for kona om å snakke med politiet samme dag jeg fikk vite om anklagene, men hun har vært veldig fjern og unnvikende siden. Mandag ringte jeg psykologen min og hun rådet meg til å kontakte en advokat først, fikk time dagen etter da det var sent på dagen jeg ringte, fikk og tilbud om å legges inn. 

Venninnen min kom innom senere, og hennes bror er politi. Venninnen sa seg enig om å kontakte politiet, men rådet meg i så fall til å si ifra til foreldrene til niesen om det. Hadde utover dagen flere episoder med panikkangst, gamle minner om overgrep som jeg hadde fortrengt kom sterkt tilbake, måtte ta beroligende som jeg hadde fått utskrevet, og de bruker jeg ekstremt sjeldent. På kvelden skrev jeg på et ark ”jeg er uskyldig” og var klar for å avslutte det, dette sendte meg helt ned i bunnen som jeg allerede var nær.

Dagen etter var jeg hos psykologen, og var mye av det samme som jeg og venninnen min hadde snakket om. Fortalte at jeg hverken er sint eller lei, selv om jeg prøver, at jeg ikke vet hvordan jeg skal reagere, at alt jeg gjør eller sier kjennes feil ut uansett. At om det faktisk har skjedd noe, så er det ikke meg og at jeg ønsker at de finner ut av hvem som har gjort disse tingene i så fall. Fortalte spesifikt om anklagene, at foreldrene mener dette skjedde i vinter da jeg, kona, og svigers besøkte dem en langhelg og overnattet i deres leilighet. At jeg har vært så forsiktig rundt niesen, som at jeg sørget for at hun alltid spurte foreldrene hennes om det var greit at vi lekte på rommet hennes de par gangene hun ville det, at jeg sørget for døren og persienne var oppe, selv om hun ville ha dem igjen. Også da den ene gangen hun ville se barnetv på nettbrett på rommet i sengen, sørget jeg for at vi lå oppå dynen og ikke under. De få timene vi passet henne alene et par av dagene vi var på besøk og tok hun med på tur, så sørget jeg for at det var kona som skiftet og tok henne med på do når hun trengte det. Både psykologen og venninnen synes at det er dumt at man tenker at må være så forsiktig, men vi treffer niesen veldig sjeldent da de bor så langt sør og vi så langt nord, og så de er medlemmer av en religiøs sekt som gjør alle høytider og små og store feiringer vanskelige å treffes på. 

Psykologen rådet meg til kontakte en advokat før politiet, jeg har hatt planer om det hele tiden men makter ikke da jeg ikke vet hva jeg skal si, og sliter med enkle ting som å dra til frisør, tannlege, ta offentlig transport osv. Vi ble enige om at jeg skal legges inn pga hvordan anklagene hadde forsterket alt jeg slet med før anklagene, så nå sitter jeg på rommet mitt på døgnposten på dps, får ikke sove selv om jeg har fått sovemedisner. Fortalte kona at jeg trengte å være hos en kompis i natt og kanskje de neste dagene/over helgen og.

Anonymous poster hash: 67367...847

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke løyet til kona om hvor jeg var.

Så lenge du forteller den samme og sanne historien så kommer alt til å gå bra.

Begynner du å lyve så blir det straks vanskeligere.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Hvor gammel er niesen? 

Dette skjer nå og da med barn. Det er viktig å ta seriøst, fordi noen slike saker avdekker faktisk overgrep, men i ganske mange saker kommer det frem at det ikke er noe straffbart forhold. Jeg forstår at dette er ille, men ta det med ro. Disse sakene løser seg oftest fint når det ikke har skjedd noe. 

Ikke finn på noe rart, si noe som ikke er sant osv. Du får oppnevnt en forsvarer hvis/når forholdet blir anmeldt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 652e5...2ab

Er du helt uskyldig er det helt grusomt det du går igjennom. Blir  retraumatiserende ❤️ Får virkelig vondt av deg. Jeg har blitt seksuelt misbrukt i mange år, og akkurat som deg så er jeg veldig påpasselige når det kommer til barn. Kan ikke tenke meg hvor vondt det er å bli beskyldt for noe slikt. 

Det er jo ikke rart du ikke vet helt hvordan du skal reagere og alt føles feil. Omtanken for niesen blandet sammen med falske anklagelser. Sikkert en redsel for å bli oppfattet feil, mistolker, dømt etc. 

Anonymous poster hash: 652e5...2ab

Lenke til kommentar
Gjest a4170...c23

hmm..her mangler en god del av historien eller?

Håper ting løser seg, falske kriminelle anklager er jo den verste sort så dette unner man ingen uskyldige mennesker.

Gjør som folk sier og dra inn politi.. helst i går.  Du har overhodet ikke noe å tape når du er uskyldig.
Det du derimot gjør ved å ikke involvere politi, og fortsette i nevrotisk stand er å øke mistanken.

Hadde mine nevøer (svogers barn) som jeg ser 1-2 ganger i året anklaget meg for noe slikt i en alder av 4-5 år ( antar pga dohjelp og skift) hadde jeg sagt rett der og da politiet ringer vi i kor NÅ.
Hadde skremt livskiten ut av gutta og forhåpentligvis lært de en lekse de aldri glemmer.

Anonymous poster hash: a4170...c23

Lenke til kommentar
Gjest 86c99...bbb

Etter noen dager med stabilisering ringte jeg juristformidlingen sammen psykologen. Fikk av dem kontaktinfo til noen andre som kunne kanskje være mer behjelpelig. 

Anonymous poster hash: 86c99...bbb

Lenke til kommentar

Visst dette ikke er sant hadde jeg ikke brydd meg om det, sannheten kommer frem, er hun så dum å anklage falskt vil hun komme til å røpe seg at dette er en løgn ganske raskt, er du uskyldig så kan du bare senke skuldre å slappe av.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4.7.2024 at 1:47 AM, Guest 86c99...bbb said:

Etter noen dager med stabilisering ringte jeg juristformidlingen sammen psykologen. Fikk av dem kontaktinfo til noen andre som kunne kanskje være mer behjelpelig. 

Hvordan går det med deg trådstarter???

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
On 4.7.2024 at 1:47 AM, Guest 86c99...bbb said:

On 10.7.2024 at 4:10 PM, Gjest MKII said:

Hvordan går det med deg trådstarter???

Lurer fortsatt på hvordan det går med deg trådstarter???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...