Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om AS - Nybegynner


Gjest a21b2...efd

Anbefalte innlegg

Gjest a21b2...efd

Hei gutt på 23 her som er nybegynner..

Jeg tenker å åpne et AS for første gang som skal tilby IT tjenester. Men, jeg er helt nybegynner på det å åpne ASet. 
Jeg vet at jeg må starte med stiftelsen - noe jeg har gjort. Skulle i utganspunktet bare teste meg frem, men endte med å stifte ASet.

Vil dette da si at Aset er registrert? Hva må jeg gjøre om jeg eventuelt vil fjerne stiftelsen (da jeg i utgangspunktet ikke er 110% sikker ennå) må jeg gjennom en helt ny prosess for å slette ASet? 

hva skjer om fristen for innbetaling av aksjeinnskuddet ikke overholdes? 
 

Og alt i alt hva slags ansvar har man når man åpner et as. Dersom alt går til helvete, og det blir konk må jeg selv punge ut for regnskapsførere osv?

 

tusen takk for svar, setter veldig pris på det


 

Anonymous poster hash: a21b2...efd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Guest a21b2...efd said:

Hei gutt på 23 her som er nybegynner..

Jeg tenker å åpne et AS for første gang som skal tilby IT tjenester. Men, jeg er helt nybegynner på det å åpne ASet. 
Jeg vet at jeg må starte med stiftelsen - noe jeg har gjort. Skulle i utganspunktet bare teste meg frem, men endte med å stifte ASet.

Vil dette da si at Aset er registrert? Hva må jeg gjøre om jeg eventuelt vil fjerne stiftelsen (da jeg i utgangspunktet ikke er 110% sikker ennå) må jeg gjennom en helt ny prosess for å slette ASet? 

hva skjer om fristen for innbetaling av aksjeinnskuddet ikke overholdes? 
 

Og alt i alt hva slags ansvar har man når man åpner et as. Dersom alt går til helvete, og det blir konk må jeg selv punge ut for regnskapsførere osv?

 

tusen takk for svar, setter veldig pris på det

Det er i utgangspunktet veldig dumt å sende inn papirer på noe du ennå ikke har satt deg inn i. Les uansett gjennom veiledningen her: