sedsberg Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Finner du i det hele tatt lagringsenheten din i BIOS? Den meldinga er som tidligere nevnt pga. Windows ikke finner noe den kan installere Windows på. Hva slags lagring har du? SATA eller Nvme? Har du skrudd av CSM? Er Secure Boot skrudd på? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Ja, her trengs mer informasjon. Det forundrer meg om Windows 11 ikke støttet maskinvaren ut-av-boksen. Hva slags lagringsenhet har du? Hvordan er den koblet? Dette er ikke nødvendigvis et Windows-problem. Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Nvme kommer opp i bios. Nå har jeg prøvd å stille inn i bios, men får fortsatt opp det samme når jeg prøver å innstallere win11. Jeg har en ekstra m.2 ssd jeg hadde tenkt å innstallere senere, men kan prøve å se om den får til og laste ned derifra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Prøv å sett Secure Boot Mode til noe annet enn Custom. Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Prøvde sette secure boot mode til standard (var bare 2 alternativer: custom/standard). Får fortsatt opp samme melding når jeg igjen prøvde laste ned windows Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni (endret) Kan se ut som du kanskje må laste ned Chipset/storage-driverne på en USB-stick og laste inn under installasjonen. Endret 23. juni av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Jeg monterte på den andre m.2 ssd’en nå, og kommer videre til dette. Denne kjøpte jeg derimot brukt, og var derfor jeg egentlig tenkte og vente med å montere til jeg hadde satt opp windows på den første ssd Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Margretheddd skrev (2 minutter siden): Jeg monterte på den andre m.2 ssd’en nå, og kommer videre til dette. Denne kjøpte jeg derimot brukt, og var derfor jeg egentlig tenkte og vente med å montere til jeg hadde satt opp windows på den første ssd Men denne m.2’en kom ivertfall opp i bios under «boot priority» på fremsiden Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Dette er bios etter jeg innstallerte den andre m.2 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Hvordan lagde du usb med win11? Vært borti det der når jeg prøvde å lage den manuelt med å formater usb som ntfs. Måtte splittes opp i to partisjoner, fat32 + ntfs for uefi boot. Rufus fikser det automatisk. Husker ikke om jeg måtte initialisere ny disk med GPT gjennom diskpart først på ny disk, eller om det skjedde automatisk. Rakk ikke å finne guide for det nå. Rart om det trengs driver på win 11, kun vært borti det på gamle pc'er. Lenke til kommentar
Margretheddd Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Problemet ble løst nå. Fikk logget inn på windows til forrige eier og fabrikkinstille pc’en der i fra. Så nå funker windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå