Gå til innhold

Fjernvarme skal gjøres enda dyrere etter forslag fra NVE


Anbefalte innlegg

trn100 skrev (19 minutter siden):

Poenget mitt med det innlegget var at all energi vi trenger nødvendigvis MÅ og VIL bli dyrere inntil noen finner opp ikke bare "gratis" energi, men også energi som de ikke vil ha betalt for.

Alt annet er utopi og drømmer, uansett hvor mye vi klager, dessverre 😉

Man kan velge å selge til kostpris, kutte skatter og avgifter på energi. Man kan også la folk få velge selv og ikke tvinge oss til å velge fjernvarme. Det hersker liten tvil om at mange har mistet gangsynet fullstendig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (21 minutter siden):

Man kan velge å selge til kostpris, kutte skatter og avgifter på energi. Man kan også la folk få velge selv og ikke tvinge oss til å velge fjernvarme. Det hersker liten tvil om at mange har mistet gangsynet fullstendig.

Selvsagt, og folk velger jo stort sett selv. De som selger bestemmer allikevel sine egne priser.

Energi til det viktigste er etter min mening en grunnleggende rett i et land som Norge og burde vært offentlig forvaltet.

Det kunne enkelt ha vært løst ved at alle hadde en fast og forutsigbar pris på energi inntil et visst punkt og at forbruk over det ble belastet mer. Det er jo ikke alle som har oppvarmet basseng og 200 meter isfri oppkjørsel.

Nå er vi jo litt nærmere en slik løsning... 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, trn100 said:

Poenget mitt med det innlegget var at all energi vi trenger nødvendigvis MÅ og VIL bli dyrere inntil noen finner opp ikke bare "gratis" energi, men også energi som de ikke vil ha betalt for.

Alt annet er utopi og drømmer, uansett hvor mye vi klager, dessverre 😉

Merkelig du ikke skrev noe om det i innlegget jeg siterte da.

Men MÅ oppvarming med fjernvarme være dyrere enn strøm? Og i tillegg MÅ man ha tilknytningsplikt til fjernvarmeanlegg?

Det er det som er tema i denne tråden  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Merkelig du ikke skrev noe om det i innlegget jeg siterte da.

Men MÅ oppvarming med fjernvarme være dyrere enn strøm? Og i tillegg MÅ man ha tilknytningsplikt til fjernvarmeanlegg?

Det er det som er tema i denne tråden  

Hvis man ser på fjernvarme som en del av energien vi er avhengig av så er det i grunnen merkelig at ingen andre har kommentert det før? Den største kostnaden vi som forbrukere har på området er jo nettopp oppvarming, eller?

Lenke til kommentar
trn100 skrev (25 minutter siden):

Hvis man ser på fjernvarme som en del av energien vi er avhengig av så er det i grunnen merkelig at ingen andre har kommentert det før? Den største kostnaden vi som forbrukere har på området er jo nettopp oppvarming, eller?

Der er du inne på noe. Oppvarming er den største kostnaden og da passer det dårlig at fjernvarme skal være såpass kostbart å få installert samt å ha i bruk. Man kan også se det slik at fjernvarme er noe av det mest unyttige vi noen gang har blitt pålagt å installere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 minutt siden):

Der er du inne på noe. Oppvarming er den største kostnaden og da passer det dårlig at fjernvarme skal være såpass kostbart å få installert samt å ha i bruk. Man kan også se det slik at fjernvarme er noe av det mest unyttige vi noen gang har blitt pålagt å installere.

Hvis man bruker en masse penger på å installere noe som er dyrere i bruk enn det man allerede har burde man kanskje la det være?

Lenke til kommentar
trn100 skrev (20 minutter siden):

Hvis man bruker en masse penger på å installere noe som er dyrere i bruk enn det man allerede har burde man kanskje la det være?

Det er ikke frivillig å installere, dessverre. Pålegg fra kommunen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

Så velger man noen andre politikere neste gang. Det er fremdeles et valg.

Flaks at jeg og de andre som er tvangstilknyttet fjernvarme er de enste som får stemme ved stortingsvalg da. 

Og at å endre den delen av Plan- og bygningsloven har topp prioritet blant mange parti.

30 minutes ago, trn100 said:

Hvis man bruker en masse penger på å installere noe som er dyrere i bruk enn det man allerede har burde man kanskje la det være?

Altså, du vet tydeligvis lite til ingenting om temaet. Du har tydeligvis ikke lest tråden. Men allikevel entrer du den med å komme med et utsagn om at her er alle dumme og forstår ingenting.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Flaks at jeg og de andre som er tvangstilknyttet fjernvarme er de enste som får stemme ved stortingsvalg da. 

Og at å endre den delen av Plan- og bygningsloven har topp prioritet blant mange parti.

Altså, du vet tydeligvis lite til ingenting om temaet. Du har tydeligvis ikke lest tråden. Men allikevel entrer du den med å komme med et utsagn om at her er alle dumme og forstår ingenting.

Men jeg digger dine Smuler siden du forstår det meste og har en latterlig trang til å gjøre temaet pertsonlig? 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...