Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leiebil fra Hertz


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en leiebil i ca en uke fra Hertz, mens min bil var på verkstedet. 
 

Leiebilen ble levert tilbake uten noen skader ifølge meg og kontrollen jeg hadde utført. To dager etter innleveringen får jeg en mail fra Hertz om at det er skade på fremre fanger. Så og si under bilen. Ut fra bildene de har sendt, ser det ut som bilen er veldig møkkete og jeg kan ikke se noe skade. Bilen ble utlevert veldig møkkete i utgangspunktet.   

Jeg har tatt bilde av bilen i alle vinklene både ved start og ved innlevering, men den «skaden» de har oppdaget er bokstavelig under bilen. Har i utgangspunktet en veldig lav bil selv, så kjører alltid i lav hastighet på fartshumper og unngår hull. Er helt sikker på at jeg ikke har påført leiebilen noe skade. 
 

Bildene som er tatt av Hertz er et døgn, nesten 24 timer etter at jeg har levert inn bilen. Ved innlevering etterspurte jeg kontroll, men det sa de ikke var nødvendig. I og med at min bil var på verkstedet, så var det på verkstedet at bilen ble hentet og innlevert. Var ingen ansatte fra Hertz der, men utleier har vel også ansvar for å undersøke feil så fort som mulig? Det er vel ikke rimelig at det gjøres 24 timer senere? Leier kan ikke være ansvarlig for eventuelle skader som kan ha oppstått etter at bilen ble tilbakelevert? 

Er det noen som har opplevd lignende, og eventuelt har noen tips? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiden på 24 timer vs. 48 timer har fint lite å si, du grasper desperat etter noe som helst som er forståelig, men irrelevant i praksis. Stå på ditt at du ikke har skadet den og ta saken så langt du kan (det vil ikke koste deg f.eks. noe å ta saken til Forbrukerklagenemda som har 2-3 års behandlingstid, men det vil koste Hertz og står du lenge nok og hardt nok på kravene så vil de nok drite i en sånn liten fillesak om du ikke bare gir etter (som er det de håper på).

Lenke til kommentar

Hertz, avis osv drives som regel franchise, det er bare en kjede som bruker deres systemer. hver avdeling er ulik. Leiebil scam er veldig utbredt og jeg har selv vært utsatt for det, veldig kjedelig. Hvis de er smart og utspekulert kan de sikkert fakturere for samme skaden både 5 og 10 ganger, men alltid uten intensjon om å fikse selve skaden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...