Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mann som MÅ bli full


Gjest bb66a...e76

Anbefalte innlegg

Gjest bb66a...e76

Jeg har hatt en stor operasjon (livmor,urinblæren,bekkenbunn, skjede) som gjør at jeg ikke fungerer som vanlig for tiden. Er en uke siden jeg oppererte og kan ikke løfte stå eller gå så mye.

Han hjelper å levere barna hver dag i bhg.

Så skulle han på middag med jobben.

Lovet å holde seg moderat, komme hjem tidlig og hjelpe å levere de. Ellers kommer de seg ikke i bhg.

Jeg har ikke lappen og må busse med ungene i denne formen om ikke, det klarer jeg ikke.

Jeg ordnet hjelp på kvelden av foreldrene mine så han kunne gå. De tok seg av barna og la de.

Han kommer hjem 0330 og blir båret ut av taxi og holdt oppreist bort til døren av en kollega. 

Ramler og tisser i stuen på barna sin tv stol.

Legger seg i sengen til ene barnet på 4.

Jeg går inn og henter ungen og bærer 16 kg for at ikke hun skal våkne med han sånn.(jeg har bare lov å bære 2 kg i 6 uker)

I dag ligger han bare og sover. Jeg spurte han om dette var greit. Ber meg bare holde godt kjeft og sier jeg ikke lar han få kose seg.

Jeg forteller at han tisset over alt.

Dette skjer nesten hver gang han drikker og han MÅ drikke seg stup full.

evig diskusjon om dette.

han har ramlet rundt i hotell korridorer tidligere i boxershortsen og ikke kommet seg inn på rommet igjen og sovet der.. på par kveld.

Sier nå det dummeste han gjorde var å få barn med meg.

Han sover og jeg tar meg av barna som ikke kunne gå i bhg.

Han kommer med skjellsord hver gang jeg åpner munnen min og ber meg holde kjeft da jeg sier at dette er umodent og jeg trengte virkelig hjelp.

Jeg får bare at han er drittlei og Dakar meg som har opperert.

Han har hjulpet i huset denne uken jeg har vært nede for telling med sterke smertestillende .

Er jeg syk i hodet som han sier?

Jeg er usikker på alt nå.

Han snur det alltid til at noe er galt med meg så angrer han noen dager etter på eller truer med å gå fra meg om ikke han får drikke som han vil uten at jeg må ta det opp.

Sier også at alle andre damer lar mennene gjøre som de vil og jeg er for streng ang fylla.

Hva gjør jeg nå når han våkner?

Jeg foreslo at jeg skulle gå. Da sa han at han kom til å sette seg i bilen og kjøre (så jeg må bli med barna)

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f4748...2cc

Dette er såklart ikke bra, og personen har ett alkoholproblem som dessverre er ganske normalt i Norge. 

Men, akkurat nå bør du bare holde ut. Alt hadde vært mye verre om du var helt alene.

Forsøk å snakke han fra flere slike kvelder til du er frisk, og da er det kanskje rett tid å vurdere om det er bedre å være alene..

Anonymous poster hash: f4748...2cc

Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76 skrev (21 minutter siden):

Jeg har hatt en stor operasjon (livmor,urinblæren,bekkenbunn, skjede) som gjør at jeg ikke fungerer som vanlig for tiden. Er en uke siden jeg oppererte og kan ikke løfte stå eller gå så mye.

Han hjelper å levere barna hver dag i bhg.

Så skulle han på middag med jobben.

Lovet å holde seg moderat, komme hjem tidlig og hjelpe å levere de. Ellers kommer de seg ikke i bhg.

Jeg har ikke lappen og må busse med ungene i denne formen om ikke, det klarer jeg ikke.

Jeg ordnet hjelp på kvelden av foreldrene mine så han kunne gå. De tok seg av barna og la de.

Han kommer hjem 0330 og blir båret ut av taxi og holdt oppreist bort til døren av en kollega. 

Ramler og tisser i stuen på barna sin tv stol.

Legger seg i sengen til ene barnet på 4.

Jeg går inn og henter ungen og bærer 16 kg for at ikke hun skal våkne med han sånn.(jeg har bare lov å bære 2 kg i 6 uker)

I dag ligger han bare og sover. Jeg spurte han om dette var greit. Ber meg bare holde godt kjeft og sier jeg ikke lar han få kose seg.

Jeg forteller at han tisset over alt.

Dette skjer nesten hver gang han drikker og han MÅ drikke seg stup full.

evig diskusjon om dette.

han har ramlet rundt i hotell korridorer tidligere i boxershortsen og ikke kommet seg inn på rommet igjen og sovet der.. på par kveld.

Sier nå det dummeste han gjorde var å få barn med meg.

Han sover og jeg tar meg av barna som ikke kunne gå i bhg.

Han kommer med skjellsord hver gang jeg åpner munnen min og ber meg holde kjeft da jeg sier at dette er umodent og jeg trengte virkelig hjelp.

Jeg får bare at han er drittlei og Dakar meg som har opperert.

Han har hjulpet i huset denne uken jeg har vært nede for telling med sterke smertestillende .

Er jeg syk i hodet som han sier?

Jeg er usikker på alt nå.

Han snur det alltid til at noe er galt med meg så angrer han noen dager etter på eller truer med å gå fra meg om ikke han får drikke som han vil uten at jeg må ta det opp.

Sier også at alle andre damer lar mennene gjøre som de vil og jeg er for streng ang fylla.

Hva gjør jeg nå når han våkner?

Jeg foreslo at jeg skulle gå. Da sa han at han kom til å sette seg i bilen og kjøre (så jeg må bli med barna)

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Dette er så uakseptabelt som det går an. Mitt råd: Du holder kjeft, konsentrerer deg om å bli frisk, og be foreldre om hjelp eller venner om dem kan. Når du er frisk nok, så gir du han en skikkelig omgang med kjeft og forteller at dette er siste sjans, og at dette aldri skal skje igjen. Om han kverulerer eller nekter eller prøver å diskutere seg ut av det - så pakker du kofferten og kommer deg bort. Han mannen høres ut som en drittunge full av hormoner som skal feste og har en gi faen-holdning, som ikke egner seg rundt barn. Selvsagt er han også alkoholiker, ikke noe å stille spørsmål med en gang. Jeg tipper også, over år, at han har fått deg til å føle at mye er din skyld. Han er giftig! 

Endret av TwoFace
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde sterkt vurdert å forlatt vedkommende. Dette er ikke grei oppførsel. Truer med å forlate meg? Værsågod. Virker som fyren har et problem og prøver å få deg til å føle skyld i noe som åpenbart er hans problem.

Bare min mening da. Ting er ofte mer komplekst og folk kan ha gode og dårlige sider ved seg. 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76

Takk for svar.

Jeg er en ganske sterk person sånn ellers, men han er den eneste som klarer å få meg til å føle meg svak og dum så jeg blir usikker etter jeg har sakt i fra for han sier tingene han svarer.

Jeg skal tie still denne gang. Holde ut som dere sier.

Jeg er alltid en som vil snakke og ordne opp men ny taktikk tror jeg at jeg trenger denne gang.

Jeg elsker han så mye, samtidig vil jeg ikke ha det sånn.

Han er snart 40 år

Takk

Hilsen TS

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bra på noe som helst plan. Ikke mot deg, og ikke mot ungene dine. De fortjener bedre enn å vokse opp sammen med pappa som tisser ned møblene deres (!!). 

Jeg skjønner det sikkert er knalltøft å ta en sånn diskusjon hjemme, men helt ærlig, dere kan ikke leve sånn. Han må kutte drikkinga, eller dere må bo hver for dere. 

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det de andre har svart deg. Hold ut nå og bli frisk. Ha back-up hjelp når du kan forutse at han svikter lovnadene sine, sånn at du slipper å havne i denne situasjonen igjen. 

Deretter må du spørre deg selv om du kan tenke deg å leve resten av livet med en 40-år gammel fyr som oppfører seg som en drittunge i fyll og fyllesyke. Han har sikkert gode sider og det er jo en grunn til at dere ble sammen og du er glad i han. Men det er et stort rødt flagg at han får deg til å føle deg liten, usikker og dum, og sånn skal man ikke få de man er glad i til å føle seg! Om han ikke endrer seg må du fortsette å leve med at han får deg til å føle deg sånn. Du er i hvert fall ikke dum som reagerer på oppførselen hans! Jeg håper ting ordner seg for deg og dere begge, uansett om du blir eller går. Og så ønsker jeg deg god bedring og helse🍀😊

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er saken så ensidig som den fremstilles? Hvordan er dagliglivet? Gjør han ting uoppfordret eller er du mer kommanderende mor enn en kjæreste? Er det du som tar avgjørelser i hjemmet om innkjøp, innredning, oppussing etc. Gå i deg selv, er det atferd som du også burde jobbe med? Hvis du er en mønsterperson, skjønner jeg ikke hvorfor du har fått flere barn med en umoden drittunge.

Åpenbart at dere trenger en eller annen form for rådgivning. 

Du bør absolutt få deg førerkort.

Endret av ^fmj
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76

Vi fikk tvillinger så ja. Var bare 1 svangerskap.

Dagliglivet er ganske bra.

Jeg står for innredning og han bil og hage. (Meg-  blomster)

Han har reise jobb og er mye borte så jeg er alene veldig mye av tiden. Flere uker i strekk.

Men sånn har det alltid vært og vi har grei balanse gang på dette.

Det er overstadig drikking som er problemet i dette forholdet.  Hverdagen er super og vi er mye intim og kosete.

Men han blir en annen når han drikker. Gir blanke i alt.. frekk ufordragelig og ønsker å bli fullest mulig.

Som sakt.. elsker han høyt men usikker på om vi kam fortsette dette resten av livet når han gir sånn blaffen når det det kommer til alkohol.

Par turer..hotell turer. Til og med bryllup er han dritings og sovner med hodet på bordet 2300

Og dagen etter når han er fyllesyk og jeg er sur sier han de styggeste ting.

Alt for å treffe eller såre.

Når han er blid sier han at han ikke mente det.

Selv er jeg ikke sånn. Sier ikke stygge ord. Velger ord som umoden og grisete (ang tissing)

Har ingen grunn til å legge frem ett ensidig anonymt innlegg når jeg ønsker å oppnå forbedring og hvordan jeg selv best kan håndtere dette slik at han skjønner hvor skuffende det er. For kjeft eller sur funker ikke.

Så da prøver jeg stillhet denne gang.

Ts

 

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Lenke til kommentar

Noen mennesker klarer ikke å ha et sunt forhold til alkohol og personligheten endres kraftig i en negativ endring at de burde la være å drikke.
Viser han noe forståelse for dette når han er edru eller lever han fremdeles i fornektelse?

En kollega av meg hadde lignende problemer, han tok det helt ut hver gang han drakk og kunne være ganske utrivelig å være rundt. Han fikk kanskje en streng beskjed hjemmefra at nå må han skjerpe seg, ellers.
Uansett så tror jeg han forstod at noe måtte endres og han drikker ikke lenger og unngår situasjoner hvor alkohol typisk serveres.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76 skrev (11 minutter siden):

Har ingen grunn til å legge frem ett ensidig anonymt innlegg når jeg ønsker å oppnå forbedring og hvordan jeg selv best kan håndtere dette slik at han skjønner hvor skuffende det er. For kjeft eller sur funker ikke.

Du ville ikke vært den første.

Om alt ellers er rosenrødt får du spørre han om hva som er viktigst, å drikke seg helt sanseløst full ved enhver anledning eller deg og ungene. Finne ut om det er en grunn for drikkingen, er han deprimert? Det gamle livet er slutt, tvillinger er tøft. Om han i tillegg er umoden...

Søk profesjonell hjelp.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Han har åpenbart ett alkoholproblem.

Siden det er bra ellers hadde jeg prøvd å få personen til å innse problemet og oppfordre til å gjøre noe med det.

Om personen ikke klarer å innse dette bør du tenke hardt og lenge om dette er fremtiden du ønsker. Avhengighet blir sjeldent bedre med tiden, om en ikke gjør noe med det...

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76 skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt en stor operasjon (livmor,urinblæren,bekkenbunn, skjede) som gjør at jeg ikke fungerer som vanlig for tiden. Er en uke siden jeg oppererte og kan ikke løfte stå eller gå så mye.

Han hjelper å levere barna hver dag i bhg.

Så skulle han på middag med jobben.

Lovet å holde seg moderat, komme hjem tidlig og hjelpe å levere de. Ellers kommer de seg ikke i bhg.

Jeg har ikke lappen og må busse med ungene i denne formen om ikke, det klarer jeg ikke.

Jeg ordnet hjelp på kvelden av foreldrene mine så han kunne gå. De tok seg av barna og la de.

Han kommer hjem 0330 og blir båret ut av taxi og holdt oppreist bort til døren av en kollega. 

Ramler og tisser i stuen på barna sin tv stol.

Legger seg i sengen til ene barnet på 4.

Jeg går inn og henter ungen og bærer 16 kg for at ikke hun skal våkne med han sånn.(jeg har bare lov å bære 2 kg i 6 uker)

I dag ligger han bare og sover. Jeg spurte han om dette var greit. Ber meg bare holde godt kjeft og sier jeg ikke lar han få kose seg.

Jeg forteller at han tisset over alt.

Dette skjer nesten hver gang han drikker og han MÅ drikke seg stup full.

evig diskusjon om dette.

han har ramlet rundt i hotell korridorer tidligere i boxershortsen og ikke kommet seg inn på rommet igjen og sovet der.. på par kveld.

Sier nå det dummeste han gjorde var å få barn med meg.

Han sover og jeg tar meg av barna som ikke kunne gå i bhg.

Han kommer med skjellsord hver gang jeg åpner munnen min og ber meg holde kjeft da jeg sier at dette er umodent og jeg trengte virkelig hjelp.

Jeg får bare at han er drittlei og Dakar meg som har opperert.

Han har hjulpet i huset denne uken jeg har vært nede for telling med sterke smertestillende .

Er jeg syk i hodet som han sier?

Jeg er usikker på alt nå.

Han snur det alltid til at noe er galt med meg så angrer han noen dager etter på eller truer med å gå fra meg om ikke han får drikke som han vil uten at jeg må ta det opp.

Sier også at alle andre damer lar mennene gjøre som de vil og jeg er for streng ang fylla.

Hva gjør jeg nå når han våkner?

Jeg foreslo at jeg skulle gå. Da sa han at han kom til å sette seg i bilen og kjøre (så jeg må bli med barna)

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Hvis det du skriver her stemmer, så er det ikke deg det er noe galt med. Det er noe galt med ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bb66a...e76
Uderzo skrev (2 timer siden):

Noen mennesker klarer ikke å ha et sunt forhold til alkohol og personligheten endres kraftig i en negativ endring at de burde la være å drikke.
Viser han noe forståelse for dette når han er edru eller lever han fremdeles i fornektelse?

En kollega av meg hadde lignende problemer, han tok det helt ut hver gang han drakk og kunne være ganske utrivelig å være rundt. Han fikk kanskje en streng beskjed hjemmefra at nå må han skjerpe seg, ellers.
Uansett så tror jeg han forstod at noe måtte endres og han drikker ikke lenger og unngår situasjoner hvor alkohol typisk serveres.

Joda han har sakt at det ikke er gøy for han heller og at det er pinlig.

Han foreslo og drikke vann i mellom glassene med øl.

Det funket 1 gang. Og det bryr han hvertfall seg ikke om når jeg ikke er med.

Når han drikker og jeg er med har det hendt jeg har satt ett glass vann forran han og smilt. Noen ganger drakk han det. Men nå er jeg kommet til det punktet at jeg ikke vil drikke med han

jeg blir bare sur for han ødelegger kvelden på ett tidspunkt av en dørvakt som kaster han ut på , på vei til å sovne eller ufin heter

Han lager egne historier i hodet i fylla og blir plutselig sur når det er god stemning. Dette skjer kun med meg. Ikke kompiser.

Så nå er det med jobb og venner og kommer hjem ufin.

Har til og med klaget til kamerater at jeg ikke lar han drikke lengre, vel og merke sa han dette mens han drakk ute med de og kom hjem enda sintere for kompisene sa han ikke måtte la seg styre og ville han drikke så vær så god.

Den natten kom han hjem.. vekket meg og gjorde det slutt for det sa kompisen var best for han festet ikke med de ofte nok og de savnet han på fester.

Angret selvfølgelig.. Men ikke før 2 dager etter og vi hadde problemer 1 uke etter den fyllaen hans.

Nå er jeg på det punktet at jeg ikke vil han skal drikke men det skjer aldri At han gir seg.

Så tenkte jeg..hva om han heller sover andre steder om han drikker så slipper jeg dette. Men da vil jeg bare uroe meg siden han er stup dritings hver gang.

Ts

Anonymous poster hash: bb66a...e76

Lenke til kommentar
Gjest 02377...22e

Det er dumt med ultimatum, men det er nok kanskje det som må til.

Siden han ikke klarer å drikke skikkelig, må han ta valget mellom deg og ungene, eller alkoholen.

Anonymous poster hash: 02377...22e

Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 21.6.2024 den 12.50):

Er saken så ensidig som den fremstilles? Hvordan er dagliglivet? Gjør han ting uoppfordret eller er du mer kommanderende mor enn en kjæreste? Er det du som tar avgjørelser i hjemmet om innkjøp, innredning, oppussing etc. Gå i deg selv, er det atferd som du også burde jobbe med? Hvis du er en mønsterperson, skjønner jeg ikke hvorfor du har fått flere barn med en umoden drittunge.

Åpenbart at dere trenger en eller annen form for rådgivning. 

Du bør absolutt få deg førerkort.

For all del er det greit å ha en sunn skepsis når man bare får ene partens forklaring av en situasjon.

Men utover det, hvis vi tar utgangspunkt i at det trådstarter sier stemmer så er det jo nesten likegyldig om ting andre veien har blitt utelatt i forklaringen. Hvis man f.eks. hadde hatt en veldig kontrollerende "mamma"-partner så er ikke det unnskyldning for å miste hemninger helt og komme hjem overstadig beruset og pisse ned møblene til ungene dine. Og deretter når det tas opp at det ikke er greit svare med å avfeie det som tull. Minner meg litt om folk som skylder både det ene og det andre på foreldre/oppvekst osv. Ja, det er nok veldig forståelig at man er som man er på grunn av bakgrunnen sin. Men på ett eller annet tidspunkt er man nødt til å ta ansvar over eget liv og egne handlinger. Så det blir litt for dumt å si at TS må "gå i seg selv" sånn at partneren hennes ikke pisser på tinga til unga i fylla.

Det er også sjeldent at folk fremstiller seg selv som en mønsterperson og oppfatter ikke at TS forsøker det heller. Men det er vel ukontroversielt å si at det er enkelte partnerforhold der det er opplagt at den ene parten fortjener bedre enn det de får? Og det kan ha mange årsaker, spesielt når barn er involvert så ønsker man jo å holde ut for barna sin skyld selv om det går på bekostning av seg selv.

Til TS er det ikke så lett å gi noen konkrete råd, annet enn at situasjonen slik den er nå åpenbart ikke er holdbar. Nå vet ikke jeg hvordan du har tatt det opp med partneren din i praksis men du bør jo få frem poenget at sånn som det er nå funker ikke for deg og hvis han skal tviholde på sine uvaner så er du ferdig. Kanskje vente med å ta det til formen er litt bedre, som flere andre nevner. Men hvis reaksjonen virkelig er type "fuck deg og ungene, jeg gjør som jeg vil" når du tar opp noe du ser på som et problem (med rette) så tenker jeg at det ikke er liv laga for et videre forhold.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...