Gå til innhold

Bluepoint lover at studioets neste prosjekt fortsatt er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dølledøck skrev:

når man har sett hva bluepoint har tatt seg friheter til med demon souls remaken. så er det ikke mye å glede seg over. de har rassert spillet og har ingen forståelse eller respekt for de japanske spill utvilkerene som laget demon souls. det er en skam.

 

RDT_20231220_1522065526284302118849091.thumb.png.0e0c76302987569eeee3b162d7e0b617.png

Fortell gjerne hvorfor dette liksom skulle være et problem...
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
dølledøck skrev:

når man har sett hva bluepoint har tatt seg friheter til med demon souls remaken. så er det ikke mye å glede seg over. de har rassert spillet og har ingen forståelse eller respekt for de japanske spill utvilkerene som laget demon souls. det er en skam.

 

RDT_20231220_1522065526284302118849091.thumb.png.0e0c76302987569eeee3b162d7e0b617.png

Den infografikken der tror jeg var dagens mest incel jeg har lest. Men klokka er jo bare 9 enda..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, Gringorilla said:
13 hours ago, dølledøck said:

når man har sett hva bluepoint har tatt seg friheter til med demon souls remaken. så er det ikke mye å glede seg over. de har rassert spillet og har ingen forståelse eller respekt for de japanske spill utvilkerene som laget demon souls. det er en skam.

 

RDT_20231220_1522065526284302118849091.thumb.png.0e0c76302987569eeee3b162d7e0b617.png

Expand  

Fortell gjerne hvorfor dette liksom skulle være et problem...

se youtube videon for mere detaljert info om forandringene.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Wattengård said:
13 hours ago, dølledøck said:

når man har sett hva bluepoint har tatt seg friheter til med demon souls remaken. så er det ikke mye å glede seg over. de har rassert spillet og har ingen forståelse eller respekt for de japanske spill utvilkerene som laget demon souls. det er en skam.

 

RDT_20231220_1522065526284302118849091.thumb.png.0e0c76302987569eeee3b162d7e0b617.png

Expand  

Den infografikken der tror jeg var dagens mest incel jeg har lest. Men klokka er jo bare 9 enda..

ikke noe incel dette, har man spilt original spillet så forventer man seg at de som remaker spillet respekterer de original spill makerene, og setter seg inn i den japanske kulturen. det man har her er en respektløs amerikansk revisjon som ikke hører hjemme noen plass. anbefaler deg å se youtube videon. 

Lenke til kommentar

Den gjengen der fremstår som både snodige or arrogante. Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan være interessert i noe som kommer ut av dørene til Bluepoint. De ser rett og slett ikke ut til å ha fattet poenget med det de driver med. Et høyt ironisk navn på bedriften og treffende. Poenget er helt ute i det blå. Ute i det blå betyr da at noe er helt tilfeldig, på lykke og fromme, på slump (hit or miss). Design funker best når det er en tanke bak.

Det virker ikke som om noen er i stand til å lage gode oppfølgere eller oppusninger i dagens marked, verken inhouse eller på outsource.

Jeg får legge til at Deomon's Souls var en av årsakene til at jeg i det hele tatt har en nedstøvet PS5. Jommen sa jeg smør. Det kan godt tenkes at Bluepoint er teknisk dyktige. Når det kommer til estetikk og design er de langt ute på et jorde. Jeg tror de er på feil jorde til og med.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
dølledøck skrev (1 time siden):

har man spilt original spillet så forventer man seg at de som remaker spillet respekterer de original spill makerene

Så du påstår de orginale er rasister altså?

 

Ellers er demons souls ikke satt til Japan... Å tro det handler om Japan er veldig tullete...

Endret av Iki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

Den gjengen der fremstår som både snodige or arrogante. Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan være interessert i noe som kommer ut av dørene til Bluepoint. De ser rett og slett ikke ut til å ha fattet poenget med det de driver med. Et høyt ironisk navn på bedriften og treffende. Poenget er helt ute i det blå. Ute i det blå betyr da at noe er helt tilfeldig, på lykke og fromme, på slump (hit or miss). Design funker best når det er en tanke bak.

Det virker ikke som om noen er i stand til å lage gode oppfølgere eller oppusninger i dagens marked, verken inhouse eller på outsource.

Jeg får legge til at Deomon's Souls var en av årsakene til at jeg i det hele tatt har en nedstøvet PS5. Jommen sa jeg smør. Det kan godt tenkes at Bluepoint er teknisk dyktige. Når det kommer til estetikk og design er de langt ute på et jorde. Jeg tror de er på feil jorde til og med.

Einig. Teknisk er det sikkert bra, men å endre design som Bluepoint gjorde med DeS er ein grunn til at eg håpar dei ikkje får rote med Bloodborne. Eg forstår ikkje korleis FS aksepterte det heller, som legg mykje tid ned i estetikk og design.

 

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (19 timer siden):

se youtube videon for mere detaljert info om forandringene.

Altså, det som blir nevnt i videoen og det du har inkludert i infographics-bildet ditt er to HEEEEELT forskjellige ting. Det som blir sagt i videoen kan jeg si meg delvis enig i (spesielt det om Fat Official og Latria), men absolutt ALT på bildet er bare tullete, og du forringer verdien av videoen ved å poste den sammen med bildet. Det får meg også til å tenke at du kanskje ikke forstod det som ble nevnt i videoen.

Endret av Gringorilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Passe idiotisk å klage på at Bluepoint gjør en dårlig jobb når Miyazaki selv er strålende fornøyd med jobben de gjorde, inkludert de grafiske endringene. 🙄

For ikke å snakke om hvor tvers gjennom tåpelig det er å anklage dem for a mange respekt for opphavsmaterialet. 🤣

Endret av rabler
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er vel lov å vere uenig sjølv om Miyazaki har sagt det? Står heller ikkje noko spesifikt om kva han har sett eller ei.

Eg er ikkje begeistra for endringane og hadde heller ikkje vore det sjølv om heile FS hadde vore positive.

Ikkje er det sikkert at Miyazaki hadde uttrykt seg negativt uansett. Spelet er ferdig og negativ omtale av det gagnar ikkje FS.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

når Miyazaki selv er strålende fornøyd med jobben de gjorde

To be fair, så sier han jo der at han ikke har spilt det engang... Utover det er det et ekstremt solidarisk svar han avgir.

Anbefaler å faktisk se videoen som Dølle linker til (men ignorer bildet som han også la ved). Den er ganske interessant, og ikke helt på jordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvsagt lov å like eller ikke like hva Bluepoint har gjort, men jeg adresserer tåpeligheten i påstanden at Bluepoint har rasert spillet og at de har ingen forståelse eller respekt for utviklerne.

Det er nok også litt mer enn et solidarisk svar. Da tenker jeg spesielt på dette som han ikke trenger å si om han ikke mener det (min utheving):

Quote

One thing that was really fun was seeing [Bluepoint Games] come up with things we didn't consider and to approach certain elements of the game - its visuals and its mechanics - in a way that we either couldn't or didn't back in the day. So to see them researching and applying these new thought processes and new techniques, this was something that was really exiting for me.

 

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...