Gå til innhold

EU-motstanden vokser

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (På 21.7.2024 den 21.29):

USB C er en dårlig plugg. At flere bruker den, gjør ikke saken bedre, heller tvert om. EU hindrer utvikling av en bedre plugg.

USB C tåler få syksluser (inn/ut) og koblingen faller lett ut. Thunderbolt og USB 4 bruker den pluggen og det er et helvete. At man kan ha en effekt på 110W over en så dårlig plugg er et sjansespill med tanke på varmgang.

...

image.png.b836160f6585cac2b7768b2d9ced04e5.png

Standarden byttes før eller siden i en bedre.

Jeg ville måttet ha 7+ forskjellige ladere uten EU-standarden for å komme gjennom en uke.

Og så har barna en annen telefonmodell enn meg.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB-C er den beste pluggen så langt, men ikke perfekt. Jeg har opplevd kabler som går i stykker eller sitter litt løst. Jeg har opplevd plugger med så bredt håndtak at pluggen ikke går inn i mobilen pga at hullet i dekselet er for trangt.

Men det er så uendelig mye bedre enn det var før, når hver nye telefonmodell ble levert med en egen lader med spesiell plugg. Hver telefon hadde bare en lader, den som fulgte med. 

Alle bensinstasjoner og Rema 1000 selger standard USB-C kabler. Det betyr ingenting om den skal brukes med Xiaomi, iPad eller annet utstyr.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 timer siden):

I de 25 år jeg har hatt mobiltelefon har jeg aldri hatt behov for å sjekke om det faktisk lader før det kom USB-C.

Fjerne et sandkorn/fibre fra lader eller mobilen sin port > å måtte forholde seg til 7 ladere pluss barnas ladere og samboers ladere, som alle i snitt hadde dårligere kvalitet enn ny USB-C kjøpt på bensinstasjon, som man vitterlig kan gjøre når man glemmer lader.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...