Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 25f44...439 skrev (På 25.7.2024 den 5:58 PM):

Takk for forslaget ditt. Dessverre så har jeg ikke det. Krystaller er for dyrt. Og jeg har mye jeg vil selge ut før jeg lager nytt. Hadde noen flere bare vært interessert 😢 En tante vil nok kjøpe neste gang hun ser noen av de. Hun kjøpte til barnebarn i fjor. Og min mor liker alltid mye og en venninne av henne men hadde vært kjekt med ukjente osv.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Men må du kjøpe steiner? Hele verden er full av stein, så du kan jo kanskje finne noen du kan lage mer unike smykker med, da kan du faktisk også fortelle hvor steinen kommer fra, en liten historie og tilknytning gjør smykket mye mer interessant og unikt.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 26.7.2024 den 4:54 PM):

Tror dere det lønner seg å sette opp prisen litt så folk kanskje ikke tenker det er billig? F.eks 160 kr for smykkene og 100 kr for alle armbånd ? Eller bør man selge det billigere? Prøver å finne alle løsninger så jeg kan få salg. Familie og folk forstår ikke at det ikke blir salg…

Anonymous poster hash: 25f44...439

Usikker, for å sette opp prisen så bør du ha litt meir rundt produktet som gir tilleggsverdi, som til dømes at det er brukt lokale steinar eller liknande. 

Å sette ned prisen er eg ganske sikker på vil være ulønnsomt sidan du har forholdsvis store råvarekostnadar, og i tillegg skal du ha litt for arbeidet du legg ned. Du kan sjølvsagt vurdere å ha ein kampanje der du selg med tap for å få omsetting, men dette vil kunne slå tilbake ved at kundane forventer at prisane skal holde seg der. Slike kampanjer bør du vente med til du er godt i gang med salg, og så ha ein slik billig kampanje for å prøve å vekse. 

Konklusjonen min er eigentleg at du enten må prøve å skaffe billegare perler (kanskje du kan kjøpe i bulk?), eller gå motsatt veg med meir eksklusive råvarer, enten det er å kjøpe krystaller og slikt, eller det er å bearbeide lokale råvarer. Spørs kanskje om du skal vurdere å kjøpe trommelsliper, samt ein steinbor. Då kan du polere småstein og lage smykker av det. 

Lenke til kommentar

Ikke sikkert at det nødvendigvis er noen dårlig ide å sette opp prisen. Å sette riktig pris er like mye en psykologisk greie som en økonomisk. Du skal naturligvis tjene på det du gjør, men bør man selge så billig som mulig? Hvis folk oppfatter produktet som "for billig" kan det også "skremme" folk fra å kjøpe. Det blir litt sånn "denne koster mye mindre enn de andre, den er sikkert ikke noe bra". 

Jeg har ingen ide om hva som er "riktig" pris på denne typen vare. Men det er lov å se litt hva konkurrentene gjør. Det er kanskje ikke alltid gunstig om du er mye billigere. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
agvg skrev (På 28.7.2024 den 12:03 PM):

Men må du kjøpe steiner? Hele verden er full av stein, så du kan jo kanskje finne noen du kan lage mer unike smykker med, da kan du faktisk også fortelle hvor steinen kommer fra, en liten historie og tilknytning gjør smykket mye mer interessant og unikt.

Tror dessverre ikke dette blir aktuelt. Det blir ikke laget noe nytt før jeg får solgt unna det jeg har laget. Omgjort noen i det siste. Smykker til armbånd og armbånd til smykker. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
:utakt skrev (På 28.7.2024 den 3:39 PM):

Ikke sikkert at det nødvendigvis er noen dårlig ide å sette opp prisen. Å sette riktig pris er like mye en psykologisk greie som en økonomisk. Du skal naturligvis tjene på det du gjør, men bør man selge så billig som mulig? Hvis folk oppfatter produktet som "for billig" kan det også "skremme" folk fra å kjøpe. Det blir litt sånn "denne koster mye mindre enn de andre, den er sikkert ikke noe bra". 

Jeg har ingen ide om hva som er "riktig" pris på denne typen vare. Men det er lov å se litt hva konkurrentene gjør. Det er kanskje ikke alltid gunstig om du er mye billigere. 

Takk for ditt input. Men jeg får fortsatt null salg. Har gjort alt nå,vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Får mye seere thats it. 
Fikk ikke lagt ut på finn.no,fikk ikke godkjent heller da jeg fremsto som bedrift og da måtte jeg lage annonsen annerledes og fylle ut et skjema og betale for det. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (1 time siden):

Tror dessverre ikke dette blir aktuelt. Det blir ikke laget noe nytt før jeg får solgt unna det jeg har laget. Omgjort noen i det siste. Smykker til armbånd og armbånd til smykker. 

Forstår at det ikkje er fristande å investere meir i businessen før du får salg til å finansiere det. Eg vil likevel nemne at dersom du investerer i å kjøpe stein og då får grei omsetting, så blir det også lettare å selge det du har produsert til no etter at du har fått etablert "varemerket" ditt.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (1 time siden):

Forstår at det ikkje er fristande å investere meir i businessen før du får salg til å finansiere det. Eg vil likevel nemne at dersom du investerer i å kjøpe stein og då får grei omsetting, så blir det også lettare å selge det du har produsert til no etter at du har fått etablert "varemerket" ditt.

Takk for forslag men må dessverre avslå dette. Lite aktuelt dessverre. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (3 timer siden):

Tror dessverre ikke dette blir aktuelt. Det blir ikke laget noe nytt før jeg får solgt unna det jeg har laget. Omgjort noen i det siste. Smykker til armbånd og armbånd til smykker. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Men om det du har lagd ikke er noe de fleste andre er interessert i å kjøpe, hva er da planen videre?

Som du sier har du likes, men at noen liker/hjerter betyr ikke at de er interessert i å kjøpe. Jeg reagerer selv på andres innlegg om jeg liker innholdet (selv om jeg aldri kunne tenkt meg å bruke penger på det), om jeg kjenner den som har lagd det (i tilfelle det at jeg reagerer kan få det ut til andre potensielle kunder), om det er noe av interesse som jeg vil huske senere, om det er noe jeg tror kan være interessant å følge med på kommentarfeltet på (så jeg skriver en kommentar for å få oppdateringer), og mer. 

Jeg håper jo at det er bedre for din del, men du har jo nå hatt en god stund uten salg som du selv sier, men mange likes. Har du gjort deg noen tanker på hva du gjør om det ikke er salgbart (da tenker jeg på generelt, ikke bare til indre kretsen som kjenner deg/dine)?

Er du villig til å ta fra hverandre smykkene og lage noe annet, legge til noe annet, prøve noe annet, eller eventuelt si at «Nå er det nok, jeg prøvde, men dette er ikke noe for meg.»

Det er greit å tenke gjennom det, ellers kan du ende opp med at du i desember skriver det samme i denne diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (2 timer siden):

Men om det du har lagd ikke er noe de fleste andre er interessert i å kjøpe, hva er da planen videre?

Som du sier har du likes, men at noen liker/hjerter betyr ikke at de er interessert i å kjøpe. Jeg reagerer selv på andres innlegg om jeg liker innholdet (selv om jeg aldri kunne tenkt meg å bruke penger på det), om jeg kjenner den som har lagd det (i tilfelle det at jeg reagerer kan få det ut til andre potensielle kunder), om det er noe av interesse som jeg vil huske senere, om det er noe jeg tror kan være interessant å følge med på kommentarfeltet på (så jeg skriver en kommentar for å få oppdateringer), og mer. 

Jeg håper jo at det er bedre for din del, men du har jo nå hatt en god stund uten salg som du selv sier, men mange likes. Har du gjort deg noen tanker på hva du gjør om det ikke er salgbart (da tenker jeg på generelt, ikke bare til indre kretsen som kjenner deg/dine)?

Er du villig til å ta fra hverandre smykkene og lage noe annet, legge til noe annet, prøve noe annet, eller eventuelt si at «Nå er det nok, jeg prøvde, men dette er ikke noe for meg.»

Det er greit å tenke gjennom det, ellers kan du ende opp med at du i desember skriver det samme i denne diskusjonen. 

Det er trist føler jeg er doomed i dette livet. Alt jeg tar i,prøver går til helvete. Bør veo bare gi opp. Syns det var kjekt å lage og bruke tid på men vil ikke fylle opp huset med mer. Jævlig kjipt at folk er så gnetne og lite interesserte. 
 

Trodde noen i tråden her var interesserte men jeg tok feil? En person i en lokal jodelrrod også ville se hva jeg laget og sa den likte accessories og armbånd etc men ville ikke kjøpe når hun så de selvom hun sa noen var fine. Blir så skuffa. Har brukt så mye tid på å lage og ta bilde og filme og vise frem men ingen liker de😢 Ikke de jeg trodde var venner heller. Hadde det vært de hadde jeg støttet de og kjøpt ihverfsll et. Og på stories på fb må du ikke se det folk legger ut der. Ingen som står med en pistol til tinningen og ber de kike på storien. De velger det selv. Hvorfor se på den om du ikke er interessert? Ofte de samme folkene hver gang. 
Nærmere 2000 så på noe jeg la ut på tik tok kontoen for produktene i dag mem ingen kommentarer eller bestillinger. Det er ikke håp. Bare å gi opp. 
Slekt vil sikkert kjøpe en sjelden gang men jeg resignerer nå. En tante bare de er så fine hvorfor får du ikke salg. Kanskje det er ferietid og derfor antydet hun. Nei sa jeg dette er ikke så populært. 3 hele måneder😢😔 En annen tante sendte meg en link til en dame i Bergen som jeg kanskje har nevnt før,som gikk fra uføretrygdet til en omsetning på 4,3 millioner kroner på salg av hjemmelagde smykker og armbånd. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (7 timer siden):

Det er trist føler jeg er doomed i dette livet. Alt jeg tar i,prøver går til helvete. Bør veo bare gi opp. Syns det var kjekt å lage og bruke tid på men vil ikke fylle opp huset med mer. Jævlig kjipt at folk er så gnetne og lite interesserte. 

Her er all feilen du gjør i et enkelt avsnittet.

Du synes synd på deg selv fordi ting ikke går og graver seg ned i et negativt hull og legger heller skylden på andre for det du selv ikke får til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (8 timer siden):

Syns det var kjekt å lage og bruke tid på men vil ikke fylle opp huset med mer. Jævlig kjipt at folk er så gnetne og lite interesserte. 

Er det nødvendig å ta vare på alt du har laga? Sidan målet ditt er å få solgt smykka så vil du openbart bli kvitt smykka.

Eg forstår at det kan være demotiverande, men har du vurdert å i staden demontere smykka for å lage nye? Hobby-aktiviteten ligg vel i det å sitte å lage smykker og ikkje det å drive butikk? Ettersom du fotograferer alt du lager så har du jo eit minne av det du har laga før. Ved å lage smykker, demontere dei, og starte på nytt så får du meir øving og kan kanskje klare å lage finare og meir avanserte smykker neste gong?
Om du er lei dei perlene du har, så kan du til og med demontere smykka, sortere perlene og selge perlene vidare til andre som har smykkeproduksjon som hobby. Dette vil du sjølvsagt gå i tap på sidan du må selge perlene for ein lågare pris enn du kjøpte for, men samanlikna med mange andre hobbyar så blir det likevel ein billig hobby når du får tilbake litt av det du har investert. 
Det kostar å ha ein hobby, og utan at eg har noko konkrete tal å vise til så er eg sikker på at det ikkje er uvanleg å bruke 1000 kr i måneden på hobbyen sin, enten ein har som hobby å kjøpe samlekort, garn eller fiskeutstyr.
Det er berre veldig få som har inntekt på hobbyen sin (dei fleste bruker ein formue på å kjøpe mumikoppar, frimerker og liknande samleobjekt og lurer seg sjølv til å tru at ein seinare kan selge samlinga til store summar).

Så kanskje du enkelt og greitt skal gi opp tanken om å ha ein hobby som gir ekstrainntekt og i staden satse på å ha ein hobbyaktivitet som ikkje kostar så mykje å drive med?

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 21.6.2024 den 1:07 PM):

IMG_6410.thumb.jpeg.061cd06c019ee1a852c0e5dac40f1864.jpegIMG_6249.jpeg.d0da58ca5dcf28c40cc58320328c4d80.jpegIMG_6522.thumb.jpeg.95293a27f4acae06b1700ce4842d429d.jpegNoen av de. Ikke døm. Kanskje de ser litt enkle ut. Jeg startet i fjor så er ganske nytt og har planer om mer avansert etterhvert om jeg får mer salg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

De var veldig enkle, jeg tror du vil få problemer med salg. Hva med å lage det noe mer kreativt, lysere farger i kombinasjon med lysere til. Hva koster armbåndene? Smykkene bør være rimeligere pris enn det du har angitt. Hadde jeg vært kjøper ville jeg deg pris på 20 kr smykker og maks 100 kr armbånd fordi de skiller seg ikke ut, i forhold til hva som selges :) 

Endret av SommerSolo
Legger til mer
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Hansien skrev (3 timer siden):

Her er all feilen du gjør i et enkelt avsnittet.

Du synes synd på deg selv fordi ting ikke går og graver seg ned i et negativt hull og legger heller skylden på andre for det du selv ikke får til.

Syns det er synd at folk ikke vil kjøpe og ikke en gang såkallet venner vil støtte en venn. Det må jeg få lov å reagere på. Tar selvkritikk på at det jeg har laget ikke selger. Men jeg har ikke tenkt å starte noe nytt. Dette var det jeg laget. Er mot formodning åpen for å ha feste på noen av armbåndene og smykkene så de ser litt mer avanserte ut. Har ikke tenkt å ta opp igjen alle jeg har laget!

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (1 time siden):

Er det nødvendig å ta vare på alt du har laga? Sidan målet ditt er å få solgt smykka så vil du openbart bli kvitt smykka.

Eg forstår at det kan være demotiverande, men har du vurdert å i staden demontere smykka for å lage nye? Hobby-aktiviteten ligg vel i det å sitte å lage smykker og ikkje det å drive butikk? Ettersom du fotograferer alt du lager så har du jo eit minne av det du har laga før. Ved å lage smykker, demontere dei, og starte på nytt så får du meir øving og kan kanskje klare å lage finare og meir avanserte smykker neste gong?
Om du er lei dei perlene du har, så kan du til og med demontere smykka, sortere perlene og selge perlene vidare til andre som har smykkeproduksjon som hobby. Dette vil du sjølvsagt gå i tap på sidan du må selge perlene for ein lågare pris enn du kjøpte for, men samanlikna med mange andre hobbyar så blir det likevel ein billig hobby når du får tilbake litt av det du har investert. 
Det kostar å ha ein hobby, og utan at eg har noko konkrete tal å vise til så er eg sikker på at det ikkje er uvanleg å bruke 1000 kr i måneden på hobbyen sin, enten ein har som hobby å kjøpe samlekort, garn eller fiskeutstyr.
Det er berre veldig få som har inntekt på hobbyen sin (dei fleste bruker ein formue på å kjøpe mumikoppar, frimerker og liknande samleobjekt og lurer seg sjølv til å tru at ein seinare kan selge samlinga til store summar).

Så kanskje du enkelt og greitt skal gi opp tanken om å ha ein hobby som gir ekstrainntekt og i staden satse på å ha ein hobbyaktivitet som ikkje kostar så mykje å drive med?

Mener du jeg skal kaste de? Du er ikke sann. Dette gidder jeg ikke. Spar meg for slikt vrøvl 🙄🫠

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (1 time siden):

Er det nødvendig å ta vare på alt du har laga? Sidan målet ditt er å få solgt smykka så vil du openbart bli kvitt smykka.

Eg forstår at det kan være demotiverande, men har du vurdert å i staden demontere smykka for å lage nye? Hobby-aktiviteten ligg vel i det å sitte å lage smykker og ikkje det å drive butikk? Ettersom du fotograferer alt du lager så har du jo eit minne av det du har laga før. Ved å lage smykker, demontere dei, og starte på nytt så får du meir øving og kan kanskje klare å lage finare og meir avanserte smykker neste gong?
Om du er lei dei perlene du har, så kan du til og med demontere smykka, sortere perlene og selge perlene vidare til andre som har smykkeproduksjon som hobby. Dette vil du sjølvsagt gå i tap på sidan du må selge perlene for ein lågare pris enn du kjøpte for, men samanlikna med mange andre hobbyar så blir det likevel ein billig hobby når du får tilbake litt av det du har investert. 
Det kostar å ha ein hobby, og utan at eg har noko konkrete tal å vise til så er eg sikker på at det ikkje er uvanleg å bruke 1000 kr i måneden på hobbyen sin, enten ein har som hobby å kjøpe samlekort, garn eller fiskeutstyr.
Det er berre veldig få som har inntekt på hobbyen sin (dei fleste bruker ein formue på å kjøpe mumikoppar, frimerker og liknande samleobjekt og lurer seg sjølv til å tru at ein seinare kan selge samlinga til store summar).

Så kanskje du enkelt og greitt skal gi opp tanken om å ha ein hobby som gir ekstrainntekt og i staden satse på å ha ein hobbyaktivitet som ikkje kostar så mykje å drive med?

Og et spørsmål hva skulle til for at du skulle kjøpt?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (16 minutter siden):

Mener du jeg skal kaste de? Du er ikke sann. Dette gidder jeg ikke. Spar meg for slikt vrøvl 🙄🫠

Anonymous poster hash: 25f44...439

Nei ikkje kaste dei, demontere slik at du får frigjort perlene til å lage noko anna.
Eventuelt demontere smykka slik at du kan selge perlene til nokon andre som vil lage smykker, og så bruker du disse pengane til å kjøpe nye og meir spennande perler.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (18 minutter siden):

Og et spørsmål hva skulle til for at du skulle kjøpt?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det måtte i alle fall vært eit eller anna spesielt med smykka.
Det er tross alt verken særleg dyrt, tidkrevande eller vanskeleg å kjøpe perler og lage slike smykker sjølv, og då har eg også gleden av hobbyaktiviteten. Det kan ikkje være veldig mange som ikkje har tid eller evne til å lage slike smykker sjølv og dermed foretrekker å kjøpe ferdige smykker.

For min del så må smykka ha eit eller anna som eg ikkje sjølv kan lage med den tida, evnene eller utstyret eg sjølv har tilgjengeleg. Eg klarer å stikke innom hobbybutikken for å kjøpe perler eg kan tre på ei snor, men eg har ikkje utstyr til å lage smykker med metalldetaljer som smykkelås, det må eg nok kjøpe frå nokon.

Eg kjøper f.eks. gjerne heimestikka klesplagg. Stikking verken kan eg eller har tolmodigheit til å lære meg. Så det blir ikkje aktuelt for meg å stikke meg ullsokkar, det må eg få nokon andre til å gjere for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...