Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Gjest 25f44...439 skrev (16 minutter siden):

Folk får vite navnet mitt om de vil kjøpe når de kontaktar meg privat. Ingen tar kontakt. Ingen vil kjøpe så jeg veit ikke min arme råd. 

Poenget mitt er at du flytter terskelen for kjøp til eit høgare nivå enn det som er nødvendig.
Potensielle kundar som er berre litt interessert sender ikkje DM til anonyme kontoar for å då få vite kven selgaren er, og om det er "trygt" å handle.
Denne måten å drive handel på gjer at det er berre dei som er aller ivrigast og interesert i å kjøpe akkurat dine smykker som er villige til å gå den omvegen det er å sende DM, vente på svar, og deretter bestemme seg for å legge inn bestilling.

Eg trur nok at du taper mange potensielle salg til kjøparar som heller går inn på ein nettbutikk og kjøper liknande smykker i staden for å prøve å kjøpe frå deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ompopo skrev (21 minutter siden):

Hmm, prøvde å søke den opp, men fikk ikke opp noen bruker med det brukernavnet («Dine favoritter»), har jeg kanskje stavet det feil? 
 

 

IMG_3167.jpeg

Fant nettopp ut at TikTok er låst/sperret i landet jeg befinner meg i på ferie, så derfor du ikke kommer opp mest sannsynligvis. Må vente med å sjekke her til jeg er tilbake om 2 uker 😅 Beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (51 minutter siden):

Fremdeles ingenting 🤔

Er det bindestrek eller understrek i navnet?

Når du går på din profil, hva står det under profilbildet?

står det «@Dine favoritter12»? Eller noe annet? For det er det som står etter @ som er brukernavnet. 

IMG_3168.jpeg

Dine favoritter-navn. Dine favoritter12 under. Ingen bindestrek eller annet. Andre har funnet det lett. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (49 minutter siden):

Poenget mitt er at du flytter terskelen for kjøp til eit høgare nivå enn det som er nødvendig.
Potensielle kundar som er berre litt interessert sender ikkje DM til anonyme kontoar for å då få vite kven selgaren er, og om det er "trygt" å handle.
Denne måten å drive handel på gjer at det er berre dei som er aller ivrigast og interesert i å kjøpe akkurat dine smykker som er villige til å gå den omvegen det er å sende DM, vente på svar, og deretter bestemme seg for å legge inn bestilling.

Eg trur nok at du taper mange potensielle salg til kjøparar som heller går inn på ein nettbutikk og kjøper liknande smykker i staden for å prøve å kjøpe frå deg.

En annen norsk selger. Har delt henne her for. Lenemor78. Hun får salg nesten hver eneste kveldsliver hun har og hun har enkelte dyre varer. Skjønner det koster å kjøpe inn varene også men ja..Hun laget nettside og hadde kun et salg i februar i år så hun fjernet den igjen.

Hun fikk faktisk et par kanselleringer av varer som hun la ut igjen til salgs nylig. Godt at andre også får litt motgang.  
 

Ellers som nevnt får flere svensker jeg har kommet innom endel salg. Så svenskene er kanskje mer villig til å handle enn nordmenn. 
Har sett andre nordmenn som selger lignende det jeg selger som også har lite seere eller likes og minimalt til null salg. 
 

 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (53 minutter siden):

Fant nettopp ut at TikTok er låst/sperret i landet jeg befinner meg i på ferie, så derfor du ikke kommer opp mest sannsynligvis. Må vente med å sjekke her til jeg er tilbake om 2 uker 😅 Beklager forvirringen.

Hvilket land er du i? Så du får ikke opp siden min?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
RRhoads skrev (31 minutter siden):

Dette er en helt sinnsyk tungvin måte å handle på. Forstår godt at det er vanskelig å selge. Jeg ville aldri vurdert å kjøpe noe som helst på denne måten.

Hadde en idé om nettside i fjor men ser ikke poenget i å ha den om det blir null salg. 
 

Som jeg nevner hun lenemor78 selger vis livene sine og kommentarer Åå videoene og de henviser hun til Instagram der hun evt viset flere bilder og ordner med kjøpet. Og de vippser henne når hun har sendt avgårdet. 
Hun som handlet sist gjennom tik tok hadde null problemer med å ta det på fb messenger der hun fikk se nærbilde av produktene og ga meg adresse info som jeg skrev inn i helthjem og hun kunne følge ordren/sporingen selv. Hun skrøt sv rask levering og av produktene. Men ingen hun skrøt til ville handle. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (50 minutter siden):

Hvilket land er du i? Så du får ikke opp siden min?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Russland, det meste av TikTok er blokkert her om det ikke er russiske TikTok-kanaler. Var ikke klar over det da jeg ikke har sett på TikTok enda etter at jeg kom hit 😊

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (5 minutter siden):

Hadde en idé om nettside i fjor men ser ikke poenget i å ha den om det blir null salg. 
 

Som jeg nevner hun lenemor78 selger vis livene sine og kommentarer Åå videoene og de henviser hun til Instagram der hun evt viset flere bilder og ordner med kjøpet. Og de vippser henne når hun har sendt avgårdet. 
Hun som handlet sist gjennom tik tok hadde null problemer med å ta det på fb messenger der hun fikk se nærbilde av produktene og ga meg adresse info som jeg skrev inn i helthjem og hun kunne følge ordren/sporingen selv. Hun skrøt sv rask levering og av produktene. Men ingen hun skrøt til ville handle. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Men du virker å ikke ta til deg de forslagene som kommer.

Det meste er unnskyldninger og forklaringer som viser til at en eller annen kunde en eller annen gang handlet hos deg.

Du må slutte å tenke slik du vil gjøre det og begynne å tenke hvordan det skal gjøres enkelt for kunden. For det er enkelt å kjøpe hos andre så vil de fleste og nettopp handle hos andre.

I tillegg synes jeg at du mangler branding/merkevare. Som nevnt tidligere "Dine favoritter" sier meg svært lite om deg eller hva du selger. Eller at du selger noe i det hele tatt i grunn.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (8 minutter siden):

Hun som handlet sist gjennom tik tok hadde null problemer med å ta det på fb messenger der hun fikk se nærbilde av produktene og ga meg adresse info som jeg skrev inn i helthjem og hun kunne følge ordren/sporingen selv. Hun skrøt sv rask levering og av produktene. Men ingen hun skrøt til ville handle. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Her kan vel noe også ligge i at selv om en person ikke finner noen problemer med det, så har du kanskje 10 andre som synes det er ekstra arbeid/problematisk.
 

Og da tar de ikke kontakt i første omgang, så du får ingen tilbakemelding om at noen kanskje var interessert, men lot være.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Så har du de som legger bildene sv enkelte produkter til i sine favoritter så skjer det ikke noe mer. Ofte spam kontoer eller utlendinger. En og annen gang nordmenn men det skjer ikke mer. 

 

Skiftet navn til Dine armbånd-favoritter foreløpig nå. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (1 time siden):

Hadde en idé om nettside i fjor men ser ikke poenget i å ha den om det blir null salg.

Dette blir fort ein sjølvforsterkande sirkel.

Kundane uteblir fordi det ikkje finnes ei nettbutikkløysing der ein kan handle, og du vil ikkje opprette nettbutikk fordi du ikkje har kundar, osv, osv.

Det blir som å sitte åleine heime og lure på kvifor ingen kjem og ringer på døra for å be deg ut på  ein date. Drømmemannen kan sjølvsagt dukke opp på døra heilt uoppfordra, men du kjem i kontant med mange fleire potensielle drømmemenn om går ut og møter folk.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (20 minutter siden):

Dette blir fort ein sjølvforsterkande sirkel.

Kundane uteblir fordi det ikkje finnes ei nettbutikkløysing der ein kan handle, og du vil ikkje opprette nettbutikk fordi du ikkje har kundar, osv, osv.

Det blir som å sitte åleine heime og lure på kvifor ingen kjem og ringer på døra for å be deg ut på  ein date. Drømmemannen kan sjølvsagt dukke opp på døra heilt uoppfordra, men du kjem i kontant med mange fleire potensielle drømmemenn om går ut og møter folk.

Folk vil ganske garantert ikke handle fra ei nettside så ser lite vits i å opprette en. Bruke mye energi og tid på å ordne uten at noen handler. 
Takk for forslag men bortkastet ebergi å lage en nettside om null kunder handler. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Folk vil ganske garantert ikke handle fra ei nettside så ser lite vits i å opprette en. Bruke mye energi og tid på å ordne uten at noen handler. 
Takk for forslag men bortkastet ebergi å lage en nettside om null kunder handler. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

energi. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
agvg skrev (1 time siden):

Har du noe lokalt du kan lage smykker av? Fine polerte elvesteiner eller lignende som du kunne knytte en lokasjon til? Ting med en historie eller lokasjon er lettere og selge.

Takk for forslaget ditt. Dessverre så har jeg ikke det. Krystaller er for dyrt. Og jeg har mye jeg vil selge ut før jeg lager nytt. Hadde noen flere bare vært interessert 😢 En tante vil nok kjøpe neste gang hun ser noen av de. Hun kjøpte til barnebarn i fjor. Og min mor liker alltid mye og en venninne av henne men hadde vært kjekt med ukjente osv.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Har du vurdert å låne en venninne til å være «håndmodell» og ta bilde av hånden hennes med smykkene på? Det kunne vært en fin måte å få en følelse av størrelsen på smykkene. Trenger ikke se mer enn armen hennes.

Som på de du la ut bilde av over, så er det ingenting som gir meg noen følelse av størrelsen på dem. 

Nå bruker jeg ikke slike smykker selv, men om jeg var en mann som var interessert i å kjøpe til min kjære for å gi det som en gave så får jeg ingen følelse av hvor store de er og hvordan de ville sitte på henne 🤔

Endret av ompopo
La til forklaring
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (51 minutter siden):

Har du vurdert å låne en venninne til å være «håndmodell» og ta bilde av hånden hennes med smykkene på? Det kunne vært en fin måte å få en følelse av størrelsen på smykkene. Trenger ikke se mer enn armen hennes.

Som på de du la ut bilde av over, så er det ingenting som gir meg noen følelse av størrelsen på dem. 

Nå bruker jeg ikke slike smykker selv, men om jeg var en mann som var interessert i å kjøpe til min kjære for å gi det som en gave så får jeg ingen følelse av hvor store de er og hvordan de ville sitte på henne 🤔

Jeg har veldig tynn håndrist men bruker lengre opp på armen min som modell, slik at flere kan bruke de. Stort sett samme str på de fleste. Noen er litt større enn andre.

Har bilde av moren min med noen av de hun har kjøpt. Hun har også tynn håndrist men større enn min.IMG_5781.thumb.jpeg.c4d6a99584364f223739c298517157b0.jpegIMG_7093.thumb.jpeg.7bdf3e4abff32fa7e39186263e1090d7.jpegIMG_7090.thumb.jpeg.d4307734b3b7b98fe310bc57db1c7996.jpeg

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Tror dere det lønner seg å sette opp prisen litt så folk kanskje ikke tenker det er billig? F.eks 160 kr for smykkene og 100 kr for alle armbånd ? Eller bør man selge det billigere? Prøver å finne alle løsninger så jeg kan få salg. Familie og folk forstår ikke at det ikke blir salg…

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...