Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Gjest 25f44...439

IMG_7051.thumb.png.714b6d853bc4f3071deef38c40ff3d6f.pngHun svenske her får salg hver kveld på live. Jeg er helt utslitt av å reklamere eller vise frem mitt og aldri få salg. Gjør meg ekstremt lei meg😢 Tantene mine kommenterer hver gang jeg legger ut på snap osv at smykkene mine er så fine osv. En annen onkel kommenterte i dag på det jeg viste frem på Facebook story og sa at jeg kanskje burde ha bedre lys og bakgrunn og la ved en link til noe man kunne kjøpe på Temu slik at produktene vises bedre. Jeg er åpen for forbedringer og tar det til etterretning, men er sliten nå av å ha vist frem i ukesvis uten et eneste salg. Blir bare så lei meg😔

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 25f44...439

Ikke et jævla salg på 9-11 uker. Helt fortvilt. Så skuffende og fortvilt😔

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 15.7.2024 den 7:18 PM):

Ikke et jævla salg på 9-11 uker. Helt fortvilt. Så skuffende og fortvilt😔

Anonymous poster hash: 25f44...439

Jeg forstår fortvilelsen 😔 det å ha en drøm om å drive en liten bedrift med noe du liker og interesserer deg for også oppleve at kundene uteblir er tungt.

Dessverre er du ikke alene, SSB sine tall fra 2022 viser at nesten 2 av 3 enkeltmannsforetak ikke overlever første året. Og da er jo ikke alle som bare driver først litt på hobby-basis, slik det føles ut fra det du skriver at du gjør, og ikke har et enkeltmannsforetak registrert tatt med en gang 🫣

Jeg kunne tenkt meg å prøve å hjelpe videre med forslag, men uten å få vite hva kanalen din heter på TikTok eller siden din på Facebook så vi kan se mer av hva du legger ut og hvordan du legger det frem tror jeg ikke det er mulig 😰 Det blir litt som at du ønsker hjelp til å vite hvordan du kan forbedre et bilde du maler, men uten å vise bildet. Det er bare så mye som er mulig med mer generelle forklaringer.

Ønsker deg masse lykke til videre om du velger å holde det hemmelig ☀️ 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 15.7.2024 den 7:18 PM):

Ikke et jævla salg på 9-11 uker. Helt fortvilt. Så skuffende og fortvilt😔

Anonymous poster hash: 25f44...439

Kva slags slagskanalar er det du bruker? Er det utelukkande salg via personleg melding frå sosiale media?

Eg vil tru at du har mykje å hente på å opprette ein nettbutikk som du kan linke til. Det er enkelt å sette opp ein nettbutikk, det finnes ferdige malar både gratis og betalingsversjonar (mange betalingsversjonar har gratis prøvetid så du kan teste dei utan konstnad).
Har du prøvd å annonsere produkta dine via populære salgssider som finn.no?
Det kan til og med være aktuelt for deg å prøve å selge dine produktfysisk frå ein stand på ulike marked/messer/torg. 

Terskelen for å ta kontakt via melding på sosiale medier kan være litt i høgaste laget for enkelte, du vil nok kunne oppleve at enkelte kundar heller vil betale ein høgare pris for å kunne gjennomføre kjøpet umiddelbart utan personleg kontakt. Tilsvarande så er det ganske mange som synes at melding er ein dårleg kommunikasjonsform og heller vil snakke med folk direkte. Det kan derfor også være hensiktsmessig å oppgi eit telefonnummer som folk kan ringe til for å gjere avtale om kjøp. Om du er redd for at det blir formykje telefonar og salg så kan det være hensiktsmessig å skaffe seg eit kontantkort som du sett i ein gamal eller billeg telefon, på den måten har du eit nummer du kan oppgi som ikkje er ditt privatnummer og som heller ikkje kostar deg noke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (På 17.7.2024 den 11:08 PM):

Jeg forstår fortvilelsen 😔 det å ha en drøm om å drive en liten bedrift med noe du liker og interesserer deg for også oppleve at kundene uteblir er tungt.

Dessverre er du ikke alene, SSB sine tall fra 2022 viser at nesten 2 av 3 enkeltmannsforetak ikke overlever første året. Og da er jo ikke alle som bare driver først litt på hobby-basis, slik det føles ut fra det du skriver at du gjør, og ikke har et enkeltmannsforetak registrert tatt med en gang 🫣

Jeg kunne tenkt meg å prøve å hjelpe videre med forslag, men uten å få vite hva kanalen din heter på TikTok eller siden din på Facebook så vi kan se mer av hva du legger ut og hvordan du legger det frem tror jeg ikke det er mulig 😰 Det blir litt som at du ønsker hjelp til å vite hvordan du kan forbedre et bilde du maler, men uten å vise bildet. Det er bare så mye som er mulig med mer generelle forklaringer.

Ønsker deg masse lykke til videre om du velger å holde det hemmelig ☀️ 

Dine favoritter på tik tok. Fb er privat og mitt navn så det holdes privat. 
 

Forstår bare ikke hvordan enkelte svensker får salg hele tiden små som større bedrifter. En narkoman dame med mangel av tenner fikk salg etter få minutter live for to dager siden. Mange av mine er like fine men ingen tar kontakt. Så jeg forstår ikke hvorfor ingen vil handle hos meg. Virker som det er lettere i Sverige enn i Norge uansett. Har sett noen andre norske som har få seere og ikke får lett salg. Merkelig altså. Er nordmenn veldig griske ?!?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

Dine favoritter på tik tok. Fb er privat og mitt navn så det holdes privat. 
Anonymous poster hash: 25f44...439

Så du har ikke lagd en gruppe/side på Facebook hvor du legger ut? Du legger bare ut på din private Facebook bruker?

Skjønner ikke hva du mener med «Dine favoritter på TikTok»? 🤔

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (1 time siden):

Så du har ikke lagd en gruppe/side på Facebook hvor du legger ut? Du legger bare ut på din private Facebook bruker?

Skjønner ikke hva du mener med «Dine favoritter på TikTok»? 🤔

Heter «Dine favoritter» på tik token der jeg har lagt ut av produktene mine. Har også en med navn men den deles ikke. Nei,har ikke Facebook gruppe med det jeg selger. Prøvde i april det ble en fiasko. Nesten ingen jeg inviterer ville være med i gruppa så slettet den. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Heter «Dine favoritter» på tik token der jeg har lagt ut av produktene mine. Har også en med navn men den deles ikke. Nei,har ikke Facebook gruppe med det jeg selger. Prøvde i april det ble en fiasko. Nesten ingen jeg inviterer ville være med i gruppa så slettet den. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Inviterte. Tlf skriver egne ord. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (32 minutter siden):

Heter «Dine favoritter» på tik token der jeg har lagt ut av produktene mine. Har også en med navn men den deles ikke. Nei,har ikke Facebook gruppe med det jeg selger. Prøvde i april det ble en fiasko. Nesten ingen jeg inviterer ville være med i gruppa så slettet den. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Du tenker vel ikke at «Dine favoritter» er litt intetsigende og identitetsløst?

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
nomore skrev (3 timer siden):

Du tenker vel ikke at «Dine favoritter» er litt intetsigende og identitetsløst?

Ok.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

Ok.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Poenget mitt er at det slår meg ikke akkurat som at det er salg av smykker når jeg ser «Dine favoritter». Det er ganske generelt. Og mest av alt hadde jeg tenkt det var noe TikTok hadde laget automatisk til meg og ikke en kanal jeg kunne kjøpt smykkene fra.

Kanskje du bør jobbe litt med å skape branding/varemerke mer rettet mot det du faktisk gjør?

Lenke til kommentar

Jeg tror heller det er på tide at TS velger å slutte med dette her jeg. Det fremstår i tråden som at TS bare er mer og mer bitter på andre kanaler som får det til og kanskje en smule deprimert over å ikke få til dette selv. Kombiner dette med motvilje til å vise seg frem her på forumet på hvordan ting foregår fra denne personen sin side og få konkret hjelp så tror jeg rett og slett dette er dødfødt.

Det er nok langt bedre for deg å bruke tid på interessene dine som gjør deg godt.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (20 timer siden):

En narkoman dame med mangel av tenner fikk salg etter få minutter live for to dager siden.

For det fyrste, korleis veit du at det er sant?
Det kan også være avtalt spel der ein bekjent later som at ein er interessert i å kjøpe under live sendinga, og på den måten prøve å skape ein etterspørsel frå andre sjåarar.
Alle tiggarar starter med å legge nokre store myntar i pappbegeret slik at dei kan late som at andre forbipasserande har donert ein slant, med implikasjonen om at då bør du også legge nokre myntar i koppen for her er det ein som verkeleg treng pengane.

For det andre, er det samanliknbare situasjonar? Like produkt? Lik pris? Like populær dame? Like mange sjåarar?
Du må ikkje undervurdere effekten av at mange kjøper ting frå influensere som dei liker. Litt for støtte innholdet dei skaper og litt fordi ein kan lett sjå på influenseren som ein nettvenn som mange vil hjelpe. Det treng ikkje nødvendigvis å være berre fordi smykket var så pent.
Mange influensere og content creators har merch. Folket kjøper ikkje t-skjorte med namnet til sin favoritt streamer fordi dei treng ei t-skjorte, det er meir fordi det er meir innvolverande å støtte ein content creator med å kjøpe eit produkt enn det er å berre sende ein pengedonasjon. Det er sjølvsagt ein stor fordel at t-skjorta ikkje er direkte stygg, men spørsmål om kvalitet, passform, og om klesplagget er etisk produsert er det ganske få som bryr seg om når dei kjøper merch. Dei fleste skal tross alt ikkje bruke merchet som klesplagg, bruksområdet er for dei fleste pynt, minne eller støtteerklæring.

 

Gjest 25f44...439 skrev (16 timer siden):

Heter «Dine favoritter» på tik token der jeg har lagt ut av produktene mine. Har også en med navn men den deles ikke. Nei,har ikke Facebook gruppe med det jeg selger. Prøvde i april det ble en fiasko. Nesten ingen jeg inviterer ville være med i gruppa så slettet den. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Eg har forståing for at du ynskjer å være annonym, men det gjer det vanskelegare for deg å lykkast med salg. Folk er mykje meir skeptisk til å føre over pengar til ein heilt annonym konto, og sjølv om du nok er kjent med namn innafor følgerkretsen din så gjer du det mykje vanskelgare for deg sjølv å nå ut til potensielle nye kundar.

Du må gjerne holde på anonymiteten din, men då  du lage deg ein online profil som du er komfortabel med å dele til heile verden. Kall deg gjerne "smykkedama" eller "perle-vennen", men lag eit online nærvær slik at du kan spre innholdet ditt utan å heile tida være redd for at nokon skal vite kven du er. Lag ein konto som er uavhengig frå din personlege konto, opprett dedikert epostadresse og gjerne også telefonnummer, det kan også være aktuelt å leige postboks slik at du ikkje treng å oppgi heimeadressa di dersom kundane treng å reklamere eller likande.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (2 timer siden):

For det fyrste, korleis veit du at det er sant?
Det kan også være avtalt spel der ein bekjent later som at ein er interessert i å kjøpe under live sendinga, og på den måten prøve å skape ein etterspørsel frå andre sjåarar.
Alle tiggarar starter med å legge nokre store myntar i pappbegeret slik at dei kan late som at andre forbipasserande har donert ein slant, med implikasjonen om at då bør du også legge nokre myntar i koppen for her er det ein som verkeleg treng pengane.

For det andre, er det samanliknbare situasjonar? Like produkt? Lik pris? Like populær dame? Like mange sjåarar?
Du må ikkje undervurdere effekten av at mange kjøper ting frå influensere som dei liker. Litt for støtte innholdet dei skaper og litt fordi ein kan lett sjå på influenseren som ein nettvenn som mange vil hjelpe. Det treng ikkje nødvendigvis å være berre fordi smykket var så pent.
Mange influensere og content creators har merch. Folket kjøper ikkje t-skjorte med namnet til sin favoritt streamer fordi dei treng ei t-skjorte, det er meir fordi det er meir innvolverande å støtte ein content creator med å kjøpe eit produkt enn det er å berre sende ein pengedonasjon. Det er sjølvsagt ein stor fordel at t-skjorta ikkje er direkte stygg, men spørsmål om kvalitet, passform, og om klesplagget er etisk produsert er det ganske få som bryr seg om når dei kjøper merch. Dei fleste skal tross alt ikkje bruke merchet som klesplagg, bruksområdet er for dei fleste pynt, minne eller støtteerklæring.

 

Eg har forståing for at du ynskjer å være annonym, men det gjer det vanskelegare for deg å lykkast med salg. Folk er mykje meir skeptisk til å føre over pengar til ein heilt annonym konto, og sjølv om du nok er kjent med namn innafor følgerkretsen din så gjer du det mykje vanskelgare for deg sjølv å nå ut til potensielle nye kundar.

Du må gjerne holde på anonymiteten din, men då  du lage deg ein online profil som du er komfortabel med å dele til heile verden. Kall deg gjerne "smykkedama" eller "perle-vennen", men lag eit online nærvær slik at du kan spre innholdet ditt utan å heile tida være redd for at nokon skal vite kven du er. Lag ein konto som er uavhengig frå din personlege konto, opprett dedikert epostadresse og gjerne også telefonnummer, det kan også være aktuelt å leige postboks slik at du ikkje treng å oppgi heimeadressa di dersom kundane treng å reklamere eller likande.

Folk får vite navnet mitt om de vil kjøpe når de kontaktar meg privat. Ingen tar kontakt. Ingen vil kjøpe så jeg veit ikke min arme råd. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (19 timer siden):

Heter «Dine favoritter» på tik token der jeg har lagt ut av produktene mine. Har også en med navn men den deles ikke. Nei,har ikke Facebook gruppe med det jeg selger. Prøvde i april det ble en fiasko. Nesten ingen jeg inviterer ville være med i gruppa så slettet den. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Hmm, prøvde å søke den opp, men fikk ikke opp noen bruker med det brukernavnet («Dine favoritter»), har jeg kanskje stavet det feil? 
 

 

IMG_3167.jpeg

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Hansien skrev (6 timer siden):

Jeg tror heller det er på tide at TS velger å slutte med dette her jeg. Det fremstår i tråden som at TS bare er mer og mer bitter på andre kanaler som får det til og kanskje en smule deprimert over å ikke få til dette selv. Kombiner dette med motvilje til å vise seg frem her på forumet på hvordan ting foregår fra denne personen sin side og få konkret hjelp så tror jeg rett og slett dette er dødfødt.

Det er nok langt bedre for deg å bruke tid på interessene dine som gjør deg godt.

Har ingen andre soesyrikke interesser. Friluftsliv men dette er en annen type hobby men jeg hadde håpet å nå ut til folk som hadde lyst å kjøpe. Hvorfor skal jeg gå ut med mitt ekte navn her?

Jeg har reklamert mye for det jeg selger på min originale tik tok også men ingen kjøpee🤷‍♀️

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (1 minutt siden):

Hmm, prøvde å søke den opp, men fikk ikke opp noen bruker med det brukernavnet («Dine favoritter»), har jeg kanskje stavet det feil? 
 

 

IMG_3167.jpeg

Dine favoritter12

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Har ingen andre soesyrikke interesser. Friluftsliv men dette er en annen type hobby men jeg hadde håpet å nå ut til folk som hadde lyst å kjøpe. Hvorfor skal jeg gå ut med mitt ekte navn her?

Jeg har reklamert mye for det jeg selger på min originale tik tok også men ingen kjøpee🤷‍♀️

Anonymous poster hash: 25f44...439

Spesifikke*

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (5 minutter siden):

Har ingen andre soesyrikke interesser. Friluftsliv men dette er en annen type hobby men jeg hadde håpet å nå ut til folk som hadde lyst å kjøpe. Hvorfor skal jeg gå ut med mitt ekte navn her?

Jeg har reklamert mye for det jeg selger på min originale tik tok også men ingen kjøpee🤷‍♀️

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det var ikke snakk om å identifisere deg, men å se bedriften din og hvordan du reklamerer der.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (13 minutter siden):

Dine favoritter12

Anonymous poster hash: 25f44...439

Fremdeles ingenting 🤔

Er det bindestrek eller understrek i navnet?

Når du går på din profil, hva står det under profilbildet?

står det «@Dine favoritter12»? Eller noe annet? For det er det som står etter @ som er brukernavnet. 

IMG_3168.jpeg

Endret av ompopo
La til spørsmål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...