Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Gjest 25f44...439
flamethower1234 skrev (1 time siden):

Det stemmer det. Hva er linken til nettsiden hun driver ts?

Den kan ikke jeg. Har ingen planer om å handle noe. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 25f44...439

Hun har kjøpt armbåndene fra andre og selger videre. Jeg har laget mine selv. Brukt tid og innsats på mine. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe andre sine for så å selge de videre. Det er litt lureri i mine øyne🤷‍♀️

 

 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Hansien skrev (7 minutter siden):

Å prate ned andres produkter er det mest tåpelige man kan gjøre om man ønsker salg. Det vitner nemlig om at man selv innser at produktene man selv selger ikke holder mål.

Men hun har jo ikke laget noe selv. Kjøpt inn andres verk og selger videre. Er det mer moralsk rett?

Har ikke sagt noe om at de ikke er fine. Ser flott ut det hun selger men jeg kommer selvsagt ikke til å kjøpe da jeg prøver å selge selv. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

IMG_6870.jpeg.e2e940b4b03c35b1c6cf79b8365865f4.jpeg

Prisene hennes er fra 200-280,-  og hun har ikke laget noe av det hun selger. Ja jeg har ikke brukt krystaller. Har dessverre ikke råd å kjøpe inn kjempe dyre ting men har brukt litt penger på noen litt dyre da og noen billigere. Jeg har laget mine selv fra min «fantasi» og sett hva andre har solgt før meg. Jeg får ikke bestillinger så jeg prøver å finne løsninger evt feil som gjør folk ikke vil kjøpe. Men syns det er rart folk er villig til å betale dyrt for armbånd andre har laget som hun bare selger videre. Jeg unner henne suksess men jeg unner meg selv det også.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 7ae54...4dd

Henger du deg opp i at Coop ikke selv har laget troikaen du kjøper på butikken, eller kjøper du troika fordi du har lyst på troika?

Anonymous poster hash: 7ae54...4dd

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 7ae54...4dd skrev (18 minutter siden):

Henger du deg opp i at Coop ikke selv har laget troikaen du kjøper på butikken, eller kjøper du troika fordi du har lyst på troika?

Anonymous poster hash: 7ae54...4dd

Men er det «bedre» å kjøpe med folk som kjøper andres verk eller folk som har laget det de selger? Oppriktig nysgjerrig og jeg tar selvkritikk. Jeg vil finne løsninger som gjør meg bedre og slik at folk har lyst p handle fra meg. Det jeg tenker er at noe ser billig og «lettvint» ut og at de kan lage det samme selv. Og kanskje det jeg liker ikke er andres smak. Helt greit det,vi kan ikke please alle. Gjelder vel å finne de som liker det og vil kjøpe det jeg har laget. Men har reklamert på alle plasser der folk er så da veit jeg ikke.  Rundt 300 ser på det jeg legger ut hver gang på tik tok og kanskje 10-15 likes,på fb ser rundt 50 stk hver gang og et par tre likes. På Tise får jeg 3-5 likes men har sluttet å legge ut der. 
Kanskje flere hadde vært interesserr om de så de irl. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

 

Gjest 25f44...439 skrev (56 minutter siden):

IMG_6870.jpeg.e2e940b4b03c35b1c6cf79b8365865f4.jpeg

Prisene hennes er fra 200-280,-  og hun har ikke laget noe av det hun selger. Ja jeg har ikke brukt krystaller. Har dessverre ikke råd å kjøpe inn kjempe dyre ting men har brukt litt penger på noen litt dyre da og noen billigere. Jeg har laget mine selv fra min «fantasi» og sett hva andre har solgt før meg. Jeg får ikke bestillinger så jeg prøver å finne løsninger evt feil som gjør folk ikke vil kjøpe. Men syns det er rart folk er villig til å betale dyrt for armbånd andre har laget som hun bare selger videre. Jeg unner henne suksess men jeg unner meg selv det også.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Generelt er vel folk som regel bare interessert i sluttresultatet (se bra ut/føle seg bra med det de har kjøpt), og ikke hvem som har lagd det de kjøper 🤔 Som jeg husker noen sa til meg en gang, "En kjøper er ikke interessert i å kjøpe en seng, men en god natta søvn".

Om kona ser et armbånd hun har lyst på så ser hun i hodet sitt for seg hvordan hun vil se ut med det, klær hun kan bruke sammen med det og hvordan hun vil føle seg da. Om selgeren har lagd det selv eller kjøpt fra noen andre har for de fleste lite å si når de kjøper varen.

Selv kjøper jeg ikke mye smykker og klær, men elektronikk. Og der gjelder det samme. Om jeg kjøper fra Elkjøp eller direkte fra Apple utgjør ingen forskjell i hvordan jeg tenker om produktet jeg kjøper, selv om Elkjøp bare har kjøpt inn produktet fra Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 2.7.2024 den 5:25 PM):

Har tatt bedre bilder(tror jeg ihvetfall. Så på folk på YouTube om hvordan ta bilder). Har gått live på tik tok og viser produktene bedre. Mye seere og likes men de bestiller ingenting. Snakket med en annen på tik tok som selger krystaller og innkjøpte armbånd og hun mente jeg skulle gå mye live og vise frem det jeg selger. Hun selv gjør det daglig. Hun hadde en nettside men fikk kun et salg der i vinter og rådet meg til å ikke lage det. Og hun har faste kunder som støtter henne på livene og kjøper igjen og igjen. Hun mente også at jeg skulle selge andre ting i tillegg til armbånd/smykker. Er bare usikker på hva det skulle være. En annen person sa at man kanskje skulle finne en annen måte å nå ut til folk på.  

Anonymous poster hash: 25f44...439

Kan du legge ut noen av de nye bildene så kan vi gi tilbakemelding på dem? 😄

Så får du sett bildene dine med "nye" øyne som ikke er emosjonelt påvirket (for er det din egen bedrift er det veldig vanskelig å være objektiv). 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Fikk ikke til å laste opp videoene jeg har filmet. Får bare feilmelding. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Som flere har nevnt så er dette sikkert en bransje hvor det er vanskelig å bryte gjennom på, du kjemper mot en haug av folk som har gjort dette lenge + folk som kjøper ferdiglagde produkter fra kina. Sikkert mulig å ha det som en hobby og tjene noen ekstra kroner, men tror det blir vanskelig å tjene en lønn man kan leve av på dette. Så klart hvis du ønsker å satse på det så kan det hende du klarer det, men det må noen endringer til først.

Noen konkrete tips.

Ikke ta disse på feil måte, dette er kun for å hjelpe deg.

1. Det må være en enklere måte å kjøpe produktet på, at de må ta kontakt gjennom DMs er utrolig tungvingt og stopper trolig en mengde salg. Dette er en måte som fungerer hvis man skal kjøpe noe som koster mye (båter, biler, hus o.l), ikke smykker som koster noen hundrelapper. Kunne aldri ha falt meg inn å kjøpe produkter i denne prisklassen via DMs med mindre det var veldig spesielle ting, det må opprettes en nettbutikk lignende etsy, finn.no eller lignende tjenester. Ville også ha blitt veldig skeptisk til å overføre penger via vipps/bankoverføring til en tilfeldig person på facebook/tiktok uten å ha mottatt varene først, med en nettbutikk så virker det tryggere.

2. Fremvisning av produktet må bli bedre.

Anbefaler deg å kjøpe inn en gimbal eller lignende hvis du skal filme produktene du har til salgs. For meg så er det ofte førsteinntrykket som er avgjørende hvis jeg skal kjøpe noe, hvis produktvideoen er shaky/rister så gir det meg mindre lyst til å kjøpe produktet.

Som flere har nevnt tidligere så må det være bra bilder hvis du skal vise frem produktene, dårlig bilder vil våre avskrekkende for mange.

Førsteintrykket betyr mye for å få gjennomført salg i denne prisklassen, det er veldig enkelt for potensielle kjøpere å gå for noen andre istedet. Kjøpere er ikke nødvendigvis aktivt på leting etter produkter, men kan kjøpe hvis de finner noe de liker.

3. Du må skille deg ut fra massen hvis du ønsker å selge noe, spesielt hvis du ikke ønsker å opprette en nettbutikk. Hvorfor skal jeg kjøpe det svarte armbåndet du lå ut istedet for å gå på panduro og lage det selv?

IMG_6280.jpeg

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/perler/perler-av-tre-bein-horn/treperler-sorte-o-8-mm-150-stk-311153

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/trad-wire/elastisk-smykketrad/hvit-flat-elastisk-smykketrad-o05-mm-10-meter-310281

Kun et eksempel, vet ingenting om smykkelaging. Antar bare at disse produktene vil gi et tilsvarende proukt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Preznek skrev (På 6.7.2024 den 11:43 PM):

Som flere har nevnt så er dette sikkert en bransje hvor det er vanskelig å bryte gjennom på, du kjemper mot en haug av folk som har gjort dette lenge + folk som kjøper ferdiglagde produkter fra kina. Sikkert mulig å ha det som en hobby og tjene noen ekstra kroner, men tror det blir vanskelig å tjene en lønn man kan leve av på dette. Så klart hvis du ønsker å satse på det så kan det hende du klarer det, men det må noen endringer til først.

Noen konkrete tips.

Ikke ta disse på feil måte, dette er kun for å hjelpe deg.

1. Det må være en enklere måte å kjøpe produktet på, at de må ta kontakt gjennom DMs er utrolig tungvingt og stopper trolig en mengde salg. Dette er en måte som fungerer hvis man skal kjøpe noe som koster mye (båter, biler, hus o.l), ikke smykker som koster noen hundrelapper. Kunne aldri ha falt meg inn å kjøpe produkter i denne prisklassen via DMs med mindre det var veldig spesielle ting, det må opprettes en nettbutikk lignende etsy, finn.no eller lignende tjenester. Ville også ha blitt veldig skeptisk til å overføre penger via vipps/bankoverføring til en tilfeldig person på facebook/tiktok uten å ha mottatt varene først, med en nettbutikk så virker det tryggere.

2. Fremvisning av produktet må bli bedre.

Anbefaler deg å kjøpe inn en gimbal eller lignende hvis du skal filme produktene du har til salgs. For meg så er det ofte førsteinntrykket som er avgjørende hvis jeg skal kjøpe noe, hvis produktvideoen er shaky/rister så gir det meg mindre lyst til å kjøpe produktet.

Som flere har nevnt tidligere så må det være bra bilder hvis du skal vise frem produktene, dårlig bilder vil våre avskrekkende for mange.

Førsteintrykket betyr mye for å få gjennomført salg i denne prisklassen, det er veldig enkelt for potensielle kjøpere å gå for noen andre istedet. Kjøpere er ikke nødvendigvis aktivt på leting etter produkter, men kan kjøpe hvis de finner noe de liker.

3. Du må skille deg ut fra massen hvis du ønsker å selge noe, spesielt hvis du ikke ønsker å opprette en nettbutikk. Hvorfor skal jeg kjøpe det svarte armbåndet du lå ut istedet for å gå på panduro og lage det selv?

IMG_6280.jpeg

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/perler/perler-av-tre-bein-horn/treperler-sorte-o-8-mm-150-stk-311153

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/trad-wire/elastisk-smykketrad/hvit-flat-elastisk-smykketrad-o05-mm-10-meter-310281

Kun et eksempel, vet ingenting om smykkelaging. Antar bare at disse produktene vil gi et tilsvarende proukt.

Takk for dine forslag og råd. De som selger på tik tok og hun som jeg viste video fra,hun har ca 6 personer daglig på livene og får minst et salg per dag. Vet ikke hvor lenge hun har holdt på. Hun får de som kjøper over på Instagram og viser de evt flere bilder der og alle betaler med vipps. 
Vet ikke hva vipps heter i Sverige men de bruker noe tilsvarende. 
 

Og disse magnetene her som koster 4 kr stk får salg. Ser det bedre ut enn mine armbånd? Bare spør. De selger i hvetfall. Trodde dette var mer for små barn. IMG_6899.thumb.jpeg.0102e007687993533b6dfb3d7de9093b.jpeg

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Preznek skrev (På 6.7.2024 den 11:43 PM):

Som flere har nevnt så er dette sikkert en bransje hvor det er vanskelig å bryte gjennom på, du kjemper mot en haug av folk som har gjort dette lenge + folk som kjøper ferdiglagde produkter fra kina. Sikkert mulig å ha det som en hobby og tjene noen ekstra kroner, men tror det blir vanskelig å tjene en lønn man kan leve av på dette. Så klart hvis du ønsker å satse på det så kan det hende du klarer det, men det må noen endringer til først.

Noen konkrete tips.

Ikke ta disse på feil måte, dette er kun for å hjelpe deg.

1. Det må være en enklere måte å kjøpe produktet på, at de må ta kontakt gjennom DMs er utrolig tungvingt og stopper trolig en mengde salg. Dette er en måte som fungerer hvis man skal kjøpe noe som koster mye (båter, biler, hus o.l), ikke smykker som koster noen hundrelapper. Kunne aldri ha falt meg inn å kjøpe produkter i denne prisklassen via DMs med mindre det var veldig spesielle ting, det må opprettes en nettbutikk lignende etsy, finn.no eller lignende tjenester. Ville også ha blitt veldig skeptisk til å overføre penger via vipps/bankoverføring til en tilfeldig person på facebook/tiktok uten å ha mottatt varene først, med en nettbutikk så virker det tryggere.

2. Fremvisning av produktet må bli bedre.

Anbefaler deg å kjøpe inn en gimbal eller lignende hvis du skal filme produktene du har til salgs. For meg så er det ofte førsteinntrykket som er avgjørende hvis jeg skal kjøpe noe, hvis produktvideoen er shaky/rister så gir det meg mindre lyst til å kjøpe produktet.

Som flere har nevnt tidligere så må det være bra bilder hvis du skal vise frem produktene, dårlig bilder vil våre avskrekkende for mange.

Førsteintrykket betyr mye for å få gjennomført salg i denne prisklassen, det er veldig enkelt for potensielle kjøpere å gå for noen andre istedet. Kjøpere er ikke nødvendigvis aktivt på leting etter produkter, men kan kjøpe hvis de finner noe de liker.

3. Du må skille deg ut fra massen hvis du ønsker å selge noe, spesielt hvis du ikke ønsker å opprette en nettbutikk. Hvorfor skal jeg kjøpe det svarte armbåndet du lå ut istedet for å gå på panduro og lage det selv?

IMG_6280.jpeg

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/perler/perler-av-tre-bein-horn/treperler-sorte-o-8-mm-150-stk-311153

https://panduro.com/nb-no/products/smykker-accessoirer/trad-wire/elastisk-smykketrad/hvit-flat-elastisk-smykketrad-o05-mm-10-meter-310281

Kun et eksempel, vet ingenting om smykkelaging. Antar bare at disse produktene vil gi et tilsvarende proukt.

Og ja alle kan lage selv om de vil men hvorfor ikke kjøpe ferdig så slipper du lage selv? 
 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (4 timer siden):

Og ja alle kan lage selv om de vil men hvorfor ikke kjøpe ferdig så slipper du lage selv? 
 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Du snur spørsmålet. Hvorfor kjøpe av deg til flere hundre kroner når en kan lage selv for en hundrelapp? Og få kvalitetstid med barna/barnebarnet med på kjøpet?

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 4.7.2024 den 3:34 PM):

*bilder*

Når du tek slike bilder så savner eg ein målestokk. Helst på ein modell slik at ein ser kor langt ned smykket går når du har det på, men som minimum eit eller anna i bakgrunnen som gir meg ein målestokk. Ein slik målestokk treng ikkje å være linjal eller fyrstikkeske, det kan også være ei hand, blomster eller anna som gjer at ein får eit inntrykk av størrelsen. 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
The Avatar skrev (3 minutter siden):

Når du tek slike bilder så savner eg ein målestokk. Helst på ein modell slik at ein ser kor langt ned smykket går når du har det på, men som minimum eit eller anna i bakgrunnen som gir meg ein målestokk. Ein slik målestokk treng ikkje å være linjal eller fyrstikkeske, det kan også være ei hand, blomster eller anna som gjer at ein får eit inntrykk av størrelsen. 

Ja enig. Ser flere har et brett med former med 16 og 18 cm f.eks til hånden og lager de rundt de. Har tynn rist selv så jeg måler det lengre opp på armen så det kan passe flere. Så har jeg bestilt en liten «statue» av øvre del så jeg kan ha smykkene på. Kommer i posten snart😊👍

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...