Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 25f44...439 skrev (44 minutter siden):

Kontakte meg privat på de ulike plattformene. Så får de flere nærbilder om ønskelig og jeg ordner pakken og vi avtaler betaling ut fra det og de får oppdatering når jeg sender pakken og sporing fra helthjem underveis før levering. De som skal sendes. Er det lokalfolk kan jeg levere hjem i postkassa. Har gjort det noen ganger.  

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det er en tungvin måte å kjøpe noe på. Du burde ordne en hjemmeside hvor man kan handle fra.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Det er en tungvin måte å kjøpe noe på. Du burde ordne en hjemmeside hvor man kan handle fra.

Og Shopify kjører vel kampanje de første 3 månedene hvor det koster 10 kr eller noe sånt, Evnt 50 kr for en liten nettbutikk i denne skalaen. Da kan man og få på plass betalingsløsninger og fraktløsninger som gjør dette enklere for TS.

Og så var det vel noen som nevnte Etsy, og en løsning utviklet av en i starten på tråden.

Altså mange måter å gjøre dette enklere på. Og jeg er enig med deg, det hørtes litt tungvindt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  

Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

Kontakte meg privat på de ulike plattformene. Så får de flere nærbilder om ønskelig og jeg ordner pakken og vi avtaler betaling ut fra det og de får oppdatering når jeg sender pakken og sporing fra helthjem underveis før levering. De som skal sendes. Er det lokalfolk kan jeg levere hjem i postkassa. Har gjort det noen ganger.  

Anonymous poster hash: 25f44...439

At du sliter med å få folk til å handle hos deg er jeg ikke overrasket over. Det finnes knapt en tyngre måte å gjennomføre et salg på enn dette her.

Du burde enten bruke en av løsningene som allerede er nevnt eller fikse en egen hjemmeside med egen betalingsløsning slik at du fjerner deg selv fra salgsprosessen. Videre burde du alt presentere alle disse bildene på salgssiden din, og ikke når folk tar kontakt.

Bruk sosiale medier til reklamering, men alle plasser du reklamerer burde henvise til en nettside(med hyperlenke til det produktet du reklamerer for) der du faktisk selger produktene dine.

 

Når det kommer til bildene du viser til potensielle kunder, ihvertfall de du har vist her i tråden, skjønner jeg også der at du sliter med å selge produkter. De bildene du har vist her fremstår som uprofesjonelle og tatt av en lat amatør som håper på å selge ting for minst mulig effort. Og problemet er at laber kvalitet i reklameringen kan også hinte om laber kvalitet i produktet, og gjøre det mindre appellerende å handle. Det er og fryktelig vanskelig på vite nøyaktig hva man handler på bildene, er det pakker med forskjellige smykker, enkeltvis eller må man ta kontakt for å beskrive hva man ønsker? Dette gjør det forvirrende og vanskelig å ta et impulsivt valg.

Her burde du investere i tre ting. Den ene er å kjøpe eller bygge en dedikert lysboks der du tar bilder av smykkene enkeltvis, et stativ til telefonen din så det holdes stødig når du tar bildene dine og et godt vaskeprodukt du bruker på linsen for å tørke av fett før du tar bilder.

Guider på hvordan du bygger en lysboks og hvordan du tar gode bilder for sosiale medier finner du på YouTube.

 

Det kan også etter hvert være en idé å handle en eller annen form for byste og håndstatue du kan pynte opp med smykkene dine for å gjøre reklameringen din mye mer spennende. Da har du både noe du kan vise frem smykkene enkeltvis for å vise hva du faktisk selger også kan du mikse og dandere med flere forskjellige for å vise mulighetene man har med å handle flere smykker fra deg. Eventuelt om du kjører en pakkedeal på det du har pyntet opp med.

 

Mulighetene er mange, du må bare legge inn arbeidet som kreves.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
RRhoads skrev (4 timer siden):

Det er en tungvin måte å kjøpe noe på. Du burde ordne en hjemmeside hvor man kan handle fra.

Har tenkt på det ei stund men har ikke tid akkurat nå.  Det var ikke problem for de som kjøpte med meg via tik tok/snap i fjor og i år. De syns det var greit å få nærbilde av produkta og deretter velge ut hvilke dw ville kjøpe. Ga meg adressen/mobilnr og jeg skrev det inn på helthjem sine nettsider. De fikk bilde av pakken når den var klar og betalte deretter og fulgte pakkens reise via helthjem. En annen betalte når den mottok pakken. Er 100% tillitsfullt å handle hos meg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
ompopo skrev (4 timer siden):

Hva er brukernavnet ditt på TikTok? Navnet på siden på Facebook? Eller på Instagram? Om vi kan se hva du har lagt ut fra før kan vi kanskje gi bedre og mer målrettede forslag til forbedringer 😊

Vil ikke gå ut med det her. Har dessverre ingen gruppe på fb kun lagt ut på story der. På Instagram har jeg kjempe få følgere og lagt ut ca det samme som på tik tok. Vet om ei på tik tok som har egen Instagram kun for smykkene sine.  Hun lager litt mer avansert enn meg og har holdt på en stund lengre. Hun har laget store mengder. Tror salget hennes er litt i rykk og napp også. Hun har endel lives der hun lager armbånd eller smykker og har salg til Storbritannia og USA. 
 

Takk uansett for forslaget ditt. Har tatt til meg tipsene fra folk her inne. 👍

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (16 minutter siden):

Har tenkt på det ei stund men har ikke tid akkurat nå.  Det var ikke problem for de som kjøpte med meg via tik tok/snap i fjor og i år. De syns det var greit å få nærbilde av produkta og deretter velge ut hvilke dw ville kjøpe. Ga meg adressen/mobilnr og jeg skrev det inn på helthjem sine nettsider. De fikk bilde av pakken når den var klar og betalte deretter og fulgte pakkens reise via helthjem. En annen betalte når den mottok pakken. Er 100% tillitsfullt å handle hos meg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Hvis målet er flere salg må du tenke på hvorfor de som ikke kjøper, velger å ikke kjøpe. Det hjelper ikke å fokusere på de som faktisk kjøper. Dette er en helt utrolig krøkkete måte å handle på som krever veldig høy intensjon om å handle. Det er også tidkrevende for deg, og det skalerer ikke, så du får veldig lav timelønn her også med flere salg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Herr Brun skrev (54 minutter siden):

Hvis målet er flere salg må du tenke på hvorfor de som ikke kjøper, velger å ikke kjøpe. Det hjelper ikke å fokusere på de som faktisk kjøper. Dette er en helt utrolig krøkkete måte å handle på som krever veldig høy intensjon om å handle. Det er også tidkrevende for deg, og det skalerer ikke, så du får veldig lav timelønn her også med flere salg. 

Spurte på lokal Jodel om markedet var mettet. Folk svarte at det ikke var mettet men folk er ikke villig til å betale prisen det kostet. Noen skrev de kan lage selv og var ekstremt pirkete på finishen og at det måtte være veldig fint om de skulle kjøpe. 
En annen sa den selger vikingsmykker og tilbehør der markedet ikke var så mettet. 
 

 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

IMG_6568.thumb.jpeg.4b00ed8e093899843eea93a23f19692d.jpegIMG_6582.thumb.jpeg.de35d5cdcb97fd0d69777547db1943a2.jpegPrøvde meg bare litt. Kjempe amatør🤦‍♀️ Mye rom for forbedring!! Dette var i vinduet men skulle fått mye bedre lys og redigert vekk bakgrunn osv. Jeg kjenner til en som er frilansfotograf men han bor milevis unna meg men kunne muligens spurt han om hjelp til redigering og tips til gode bilder. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest bb899...b24
Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

Har tenkt på det ei stund men har ikke tid akkurat nå.  Det var ikke problem for de som kjøpte med meg via tik tok/snap i fjor og i år. De syns det var greit å få nærbilde av produkta og deretter velge ut hvilke dw ville kjøpe. Ga meg adressen/mobilnr og jeg skrev det inn på helthjem sine nettsider. De fikk bilde av pakken når den var klar og betalte deretter og fulgte pakkens reise via helthjem. En annen betalte når den mottok pakken. Er 100% tillitsfullt å handle hos meg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Selv om enkelte synes det er ok, vil de fleste ha det enklest mulig. Og en nettside er alfa omega for å kunne selge mer 😊 Ønsker kundene direkte kontakt kan de ta kontakt med deg på mail eller tlf. 

Anonymous poster hash: bb899...b24

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest bb899...b24 skrev (55 minutter siden):

Selv om enkelte synes det er ok, vil de fleste ha det enklest mulig. Og en nettside er alfa omega for å kunne selge mer 😊 Ønsker kundene direkte kontakt kan de ta kontakt med deg på mail eller tlf. 

Anonymous poster hash: bb899...b24

Skjønner det. Skal se om jeg får til Etzy igjen eller lage nettside til høsten. 
 

Moren min har hatt noen av armbåndene og smykkene mine til utstilling hos seg og da har tanter og noen av venninnene hennes kjøpt. Og hun selv. Veldig takknemlig for det men man ønsker å utvide salget utenom familie også. 
 

En jeg ble kjent med gjennom tik tok som hadde over 3000 følgere på snap reklamerte for meg i fjor høst og fikk da 4 salg der inkl henne.

Så den som nevnte at en influencer evt kunne snakket varmt om produktene hadde kanskje gitt salg. Jeg følger en relativt stor influencer på snap for tiden kanskje jeg skulle hørt med henne 🤔

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (18 timer siden):

Hva er forskjellen utenom ulike produkter. Lyset ?? 
Jeg tar bildene med IPhonen. Har ikke råd til å kjøpe nytt kamera kun til dette formålet som koster mer enn jeg vil tjene på lenge. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Viktigaste forskjellen er at andre har bilder som viser målestokk, og dermed kva ein faktisk kjøper.

Det er veldig greit å vite om ein betalar 120 kr for eit halssmykke eller eit armband. Om du ikkje har modell å vise smykket på så bruk andre ting som gir eit inntrykk av størrelsesorden. 

Tilsvarande mes bildet du viser av smykka på ein rull, korleis ser smykka ut? Kjøper du heile rullen? 

Dei aller beste reklamebilda viser både målestokk og hyggelige situasjonar, tenk den klassiske Cola reklamen med glade ungdommar som koser seg på stranda. 

Zepticon skrev (5 timer siden):

Mozel er helt innafor :)

Det kan være det om det går klart fram at det er brus som blir servert. Alkoholreklameforbodet er strengt, sjølv lyden av å opne ei brusboks kan være ulovleg om det gir folk assosiasjonar til alkoholholdig drikk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...