Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Gjest 25f44...439 skrev (35 minutter siden):

Kommer dessverre ikke til å begynne med noe nytt. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at du må skille deg ut. Om du skal selge perler på bånd til 200 kr så må du gjøre noe annet enn alt det standard rælet man kan kjøpe i butikken eller på Temu for 91 kr.

Enten så må du posisjonere deg på pris og være det billigste alternativet (noe du aldri kommer til å klare), eller så må du posisjonere deg på merkevare (noe du ikke har), eller så må du posisjonere deg på å tilby noe unikt som gjør det verdt å spesialbestille det som en håndlaget one-off.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Gavekort said:

Dette er et godt eksempel på markedsføring. I ain't even mad.

Det virket for relevant til å ikke nevne det 😄

 

Ellers kan jeg si at de jeg ser lykkes med salg av hobbyprosjekter bruker mesteparten av tiden på å gi verdi gratis i form av guider, pene videoer og bilder osv før de begynner å selge.

 

Bottom line: Du må gi før du kan ta. 

Lenke til kommentar

Enig med de som sier presentasjonen er litt kjedelig hvis dette er den typen bilder du legger ut. Har du noen bilder av dem "i bruk"? Hvis ikke kunne det kanskje være en idé å finne noen til å være modell, kle dem opp i fine klær og smykkene og ta noe bilder. Vis hvor godt de kan brukes til å piffe opp en sommerkjole, f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (14 timer siden):

Det er et vidt spekter fra barn(har noen få til barn på 8-10 år,har en tante som kjøpte til barnebarn på 9-10 år og en annen tante som kjøpte til barnebarn på 11-12 år og de kjøpte andre typer perlearmbånd til seg selv)til menn i slutten av 30-årene til damer i 20-årene til damer i  40-60-70 årene. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Ok. Da må du enten ta et valg og velge deg ut en gruppe du kan fokusere tiden din på, eller så må du investere mer tid i å være der alle disse gruppene er.

Du får ikke et barn på 8 år til å ville kjøpe smykke ut fra et bilde på facebook, eller mormor på 70 ut fra et bilde på Tiktok. I de fleste tilfellene i det minste.

Og det er her jeg vil påstå mange tråkker litt feil når de skal selge noe/markedsføre noe - de sprer seg for tynt. Du klarer ikke å dekke alle gruppene. Du må ta noen valg.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
nomore skrev (18 minutter siden):

Ok. Da må du enten ta et valg og velge deg ut en gruppe du kan fokusere tiden din på, eller så må du investere mer tid i å være der alle disse gruppene er.

Du får ikke et barn på 8 år til å ville kjøpe smykke ut fra et bilde på facebook, eller mormor på 70 ut fra et bilde på Tiktok. I de fleste tilfellene i det minste.

Og det er her jeg vil påstå mange tråkker litt feil når de skal selge noe/markedsføre noe - de sprer seg for tynt. Du klarer ikke å dekke alle gruppene. Du må ta noen valg.

Hvordan spre seg mer da? Har de på Tise,Instagram,snap,Facebook og tik tok, Instagram og snap har jeg få følgere men noen av de samme som på Instagram og noen få fra tik tok.  Veit ikke om det er lov å reklamere på salgsgruppene på Facebook. 
 

Jeg har åpen profil på tik tok nå. Hadde privat før men åpnet nylig. Får flere seere og likes men bestillingene lar vente på seg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Hvordan spre seg mer da? Har de på Tise,Instagram,snap,Facebook og tik tok, Instagram og snap har jeg få følgere men noen av de samme som på Instagram og noen få fra tik tok.  Veit ikke om det er lov å reklamere på salgsgruppene på Facebook. 
 

Jeg har åpen profil på tik tok nå. Hadde privat før men åpnet nylig. Får flere seere og likes men bestillingene lar vente på seg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Mente få følgere på Instagram og snap men noen av de samme som på Facebook. Har rundt 400 på Facebook. Kun 50 på Instagram. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest bb899...b24
Gjest 25f44...439 skrev (På 21.6.2024 den 1:07 PM):

IMG_6410.thumb.jpeg.061cd06c019ee1a852c0e5dac40f1864.jpegIMG_6249.jpeg.d0da58ca5dcf28c40cc58320328c4d80.jpegIMG_6522.thumb.jpeg.95293a27f4acae06b1700ce4842d429d.jpegNoen av de. Ikke døm. Kanskje de ser litt enkle ut. Jeg startet i fjor så er ganske nytt og har planer om mer avansert etterhvert om jeg får mer salg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Ser ut som et godt og fint arbeid. Noe jeg absolutt kunne kjøpt. 😀

Men som enkelte påpeker, litt kjedelig presentasjon. Du selger i et marked som er ganske mettet og hard konkurranse både på pris og utseende. 

Du trenger nødvendigvis ikke å endre på de, noe du sier selv du ikke ønsker. Men du må skille deg ut hvis du ønsker mer salg. 

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Men jeg vil tro du har lagt en del sjel i dette? Du skriver "ikke døm", noe som får meg til å tenke at smykkene er personlig for deg og føles litt ut som å blottlegge seg? 

Hva med å skape en historie bak smykkene? Tillegg dem litt sjel? Gjør de mer spesielle og unike? Hvert smykke er ulike, hvert smykke har en kort historie bak seg? Eller en betydning? Legg ved en liten lapp med historien eller betydningen ved salg også? Det ville vært helt supre gaver også. Og man vil kunne variere litt etter sesong. 

Eller om man kan legge ved en liten egen historie eller betydning?

Også være litt mer kreativ når det kommer til bildene. Putt litt mer sjel i det. Kan sikkert bruke ai til mye her. 

F.eks på sommeren, få smykkene på en solbrun kropp. Legg ved noen skjell. Lag en strand bakgrunn. Eller typisk norsk sommer bakgrunn. 

Andre ting du kan gjøre er å donere en viss prosent til veldedighet. Bruke bloggere. Ha giveaways. Konkurranser. Men slike strategier brukes av mange og man skiller seg nok ikke så mye ut i mengden eller i lengden. 

 

 

Anonymous poster hash: bb899...b24

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

IMG_6530.thumb.jpeg.8cb7f85f6601a94eff4035691d3fe6bc.jpegTekst og noen navne-armbånd. 
 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. 😊💕 Skal se på det. Har ikke så mange modeller å bruke. Har dessverre lite nettverk. 
Kanskje dette fremstår egoistisk men giveaways er ikke det første jeg vil gjør. Trenger å tjene penger på dette. Det er en business. Jeg ønsker å få ut businessen min og flere som vil kjøpe til seg,i gaver til andre osv. Men jeg kan ikke drive å gi vekk når jeg vil drive en business evt om det blir mersalg. Jeg har gitt vekk noen armbånd i gaver til familie osv men kan ikke drive å gjøre det når jeg vil ha det som en liten jobb. Blir ikke millionær med det første. 

 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere om du er komfortabel med å være modell selv. For å vise armbåndene trenger du jo egentlig bare en arm. Ellers ser jeg at du har noen med "stemningsord" - ta bilder av dem i situasjoner som viser samme stemning. "Good" og "Vibes" på hver sin arm som holder hvert sitt glass vin i en koselig setting f.eks?

Lenke til kommentar
HansiBanzi skrev (17 minutter siden):

Du kan jo vurdere om du er komfortabel med å være modell selv. For å vise armbåndene trenger du jo egentlig bare en arm. Ellers ser jeg at du har noen med "stemningsord" - ta bilder av dem i situasjoner som viser samme stemning. "Good" og "Vibes" på hver sin arm som holder hvert sitt glass vin i en koselig setting f.eks?

Det er ikke lov å bruke alkohol i markedsføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
HansiBanzi skrev (27 minutter siden):

Du kan jo vurdere om du er komfortabel med å være modell selv. For å vise armbåndene trenger du jo egentlig bare en arm. Ellers ser jeg at du har noen med "stemningsord" - ta bilder av dem i situasjoner som viser samme stemning. "Good" og "Vibes" på hver sin arm som holder hvert sitt glass vin i en koselig setting f.eks?

Det er armbåndet er kun et. «Good vibes». Takk for innspill. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Hadde satt umåtelig pris på om folk her ville hjulpet meg til å få salg før juni er omme!😃🙏🤞 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (På 21.6.2024 den 1:07 PM):

Noen av de. Ikke døm. Kanskje de ser litt enkle ut. Jeg startet i fjor så er ganske nytt og har planer om mer avansert etterhvert om jeg får mer salg. 

Altså.. nå er jeg ingen smykkeekspert, men hvis du selv føler at du er nødt til å unnskylde deg med at du ikke har holdt på så lenge og at de "kanskje ser litt enkle ut", kan det være at, vel, det kanskje er noe du bør forbedre her et eller annet sted?

Hvis du selv føler at du må komme med unnskyldninger for verkene dine, hvorfor ikke vente med å selge til du føler at du ikke må det lenger?

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
nomore skrev (1 time siden):

Det er ikke lov å bruke alkohol i markedsføring.

Godt poeng, det er nok lurt å holde seg innenfor lovverket.

Men det kan jo være hva som helst annet som betyr "Good vibes" for deg, forslaget mitt er vel egentlig at du prøver å selge stemningen (selv om det høres litt flåsete ut).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Markiii skrev (4 timer siden):

Altså.. nå er jeg ingen smykkeekspert, men hvis du selv føler at du er nødt til å unnskylde deg med at du ikke har holdt på så lenge og at de "kanskje ser litt enkle ut", kan det være at, vel, det kanskje er noe du bør forbedre her et eller annet sted?

Hvis du selv føler at du må komme med unnskyldninger for verkene dine, hvorfor ikke vente med å selge til du føler at du ikke må det lenger?

Neida det var bare en forsvarsmekanisme. Redd for at det jeg lager ikke er «bra nok». Kommer nok fra oppveksten. Selv om jeg er «godt voksen» nå. Syns selv at noen av de er mer en bra nok. Mente bare at jeg har ikke laget med feste enda. Kun med elastisk tråd. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Får nye likes ofte og nye følgere på tik tok men salg uteblir. Skulle ønske folk kunne være litt spontane og bare bestille. Hadde gjort meg så glad og enda gladere om folk blir fornøyd med det de evt bestiller 💕

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...