Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

The Avatar skrev (2 minutter siden):

Det måtte i alle fall vært eit eller anna spesielt med smykka.
Det er tross alt verken særleg dyrt, tidkrevande eller vanskeleg å kjøpe perler og lage slike smykker sjølv, og då har eg også gleden av hobbyaktiviteten. Det kan ikkje være veldig mange som ikkje har tid eller evne til å lage slike smykker sjølv og dermed foretrekker å kjøpe ferdige smykker.

For min del så må smykka ha eit eller anna som eg ikkje sjølv kan lage med den tida, evnene eller utstyret eg sjølv har tilgjengeleg. Eg klarer å stikke innom hobbybutikken for å kjøpe perler eg kan tre på ei snor, men eg har ikkje utstyr til å lage smykker med metalldetaljer som smykkelås, det må eg nok kjøpe frå nokon.

Eg kjøper f.eks. gjerne heimestikka klesplagg. Stikking verken kan eg eller har tolmodigheit til å lære meg. Så det blir ikkje aktuelt for meg å stikke meg ullsokkar, det må eg få nokon andre til å gjere for meg.

Lager manner smykker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 25f44...439 skrev (32 minutter siden):

Og et spørsmål hva skulle til for at du skulle kjøpt?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Som the avtar sier må det inneholde noe som ikke andre kan lage. Jeg kunne lagd smykkene du viser til på 5-10 min så jobben med det kan jeg ikke skjønne lan ta noe lang tid. Men i hobby butikken kan du kjøpe verktøy for og avansere det noe mer, eks tang som du trer perlene inn på, jeg husker ikke hva de heter men gå der så kan du lage mer kreativt. Et annet tips er å møte kritikk på en vennlig måte. 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (32 minutter siden):

Syns det er synd at folk ikke vil kjøpe og ikke en gang såkallet venner vil støtte en venn. Det må jeg få lov å reagere på. Tar selvkritikk på at det jeg har laget ikke selger. Men jeg har ikke tenkt å starte noe nytt. Dette var det jeg laget. Er mot formodning åpen for å ha feste på noen av armbåndene og smykkene så de ser litt mer avanserte ut. Har ikke tenkt å ta opp igjen alle jeg har laget!

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det er veldig egoistisk å forvente at venner, og familie for den saks skyld, skal støtte deg i ditt forsøk på å tjene penger på hobbyen din. Det er kun deg det er opp til, og du må ta deg tiden, kostnaden og energien til å lage produkt som selger. Selv om dette innebærer å akseptere nåværende fiasko og kanskje ta opp igjen smykkene du har laget for å skape noe mer spennende.

Er du ikke interessert i å legge ned jobben som trengs, så er du egentlig ikke interessert nok i å selge produktet ditt heller.

Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (2 minutter siden):

Lager manner smykker?

Har prøvd det også, har til og med smykketang som bevis.
Har drevet med dette ,est i samband med å instruere på juleverksted og liknande.
Har aldri laga smykker til meg sjølv, men alt slik pirkearbeid som perling, sying og maling fell meg ganske naturleg.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
SommerSolo skrev (16 minutter siden):

Lager manner smykker?

Hva mente du her?

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (5 minutter siden):

Har prøvd det også, har til og med smykketang som bevis.
Har drevet med dette ,est i samband med å instruere på juleverksted og liknande.
Har aldri laga smykker til meg sjølv, men alt slik pirkearbeid som perling, sying og maling fell meg ganske naturleg.

Stas da. Jeg har også prøvd meg på det, med små sånne perle tanger og når jeg holdt på det brukte jeg ekstremt lang tid, tok mange timer. Det var sånne små rundinger hvor jeg arbeidet med små smykke tanger, men dette er en stund siden nå. Jeg ser for meg at det kunne blitt fint med perler inn på dem, i en eller annen form. (Men jeg er ikke mann). 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
SommerSolo skrev (1 minutt siden):

At det ikke var typisk manne aktivitet men at det er kult at menn også finner glede av det. 

En av de første som handlet hos meg var en mann. En «rocker». Masse tatoveringer og pønkersveis. Han kjøpte to svarte smykker han brukte som armbånd.  
 

 

Det satt en norsk, ganske ruset jente i slutten av tyveårene/tidlig tredveår på live på tik tok i forgårs,og fikk solgt armbånd som hun perlet på live. Bare puttet perler på en tråd som noen skrev. Hun har ikke reklamert for at hun selger. Hun skrøt over at flere hadde bestilt av henne og hun viste armbåndene på liven. Helt like mine bortsett fra mindre perler. (jeg brukte lignende perler i starten for 1 år siden) Ingen smykkelås eller noe. Hun sa ikke prisen tror jeg men tipper rundt 65 kr stk. Hvis hun selger like som mine hva tror dere er årsaken til at hun får lett salg men ikke jeg? Er det snakk om flaks/uflaks?? 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (9 minutter siden):

og fikk solgt armbånd som hun perlet på live.

Dette er også ein måte å tilføre verdi til produktet. Det er nok mange som synes det er ekstra spennande å kjøpe ting som ein har fått sett produksjonen av og dermed har fått ei tilknytting til.

Kanskje du skal prøve å selge bestillingsverk? Altså at kunden seier kva dei vil ha og korleis det skal sjå ut, og så produserer du bestillinga live?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

En av de første som handlet hos meg var en mann. En «rocker». Masse tatoveringer og pønkersveis. Han kjøpte to svarte smykker han brukte som armbånd.  
 

 

Det satt en norsk, ganske ruset jente i slutten av tyveårene/tidlig tredveår på live på tik tok i forgårs,og fikk solgt armbånd som hun perlet på live. Bare puttet perler på en tråd som noen skrev. Hun har ikke reklamert for at hun selger. Hun skrøt over at flere hadde bestilt av henne og hun viste armbåndene på liven. Helt like mine bortsett fra mindre perler. (jeg brukte lignende perler i starten for 1 år siden) Ingen smykkelås eller noe. Hun sa ikke prisen tror jeg men tipper rundt 65 kr stk. Hvis hun selger like som mine hva tror dere er årsaken til at hun får lett salg men ikke jeg? Er det snakk om flaks/uflaks?? 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Ja, joda smykker passer alle men jeg reagerte på at menn likte lagde smykker, som jeg synes var kult i seg selv. Det du snakker om er eksponering i sårbar tilstand som jeg ikke ville anbefalt noen å gjøre. Men det kan også være et salgstriks (hvem vet) . Det kan være du ville kunne fått solgt dine hvis du var villig til å gå i underskudd nå i starten, som ofte mange gjør. Det er over tid du kan hvis du er heldig tjene på det. Alle som har startet selskap har gått i underskudd stort sett før de blir tjent nok til å leve av det :)Jeg tror likevel at det å ha stor kundemasse evt nettverk vil hjelpe deg til å bygge deg opp samtidig som jeg tror at du må være villig til å endre det du har laget til nå, gjøre noe som ingen andre har kommet på. Hvis du følger Isabell Raad kan du gjøre som henne når hun lagde vesken Nuud, da kopierte hun en annen kjendis vare, men det var lovlig fordi varen ikke hadde obligat, eller hva det heter. 

Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (7 minutter siden):

Hvis du følger Isabell Raad kan du gjøre som henne når hun lagde vesken Nuud, da kopierte hun en annen kjendis vare, men det var lovlig fordi varen ikke hadde obligat, eller hva det heter. 

Det du tenker på er registrert varemerke, registrert design eller patent.

Og nei, det blir ikke mer lovlig av at den andre inne har dette på plass men det blir vanskeligere å hevde sin rett.

Lenke til kommentar
nomore skrev (1 time siden):

Det du tenker på er registrert varemerke, registrert design eller patent.

Og nei, det blir ikke mer lovlig av at den andre inne har dette på plass men det blir vanskeligere å hevde sin rett.

Riktig, det var det jeg mente. Jeg så et kjapt dokumentar på det på i SoME og da mener jeg at forbrukerombudet sa noe om det, men det er jo en annen sak. 

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Da har jeg snakka med mannfolk som hadde lyst å kjøpe armbånd med meg da jeg fortalte jeg laget,men synes det jeg viste av de som kunne brukes av mannfolk var for feminint. Lær likte/vikingsmykke/armbånd. Så jeg skal kjøpe inn lær og stål accecories og lage armbånd og smykker av det rettet mot herrer mest. Men føler jeg har tapt endel penger på alt jeg har kjøpt inn og brukt endel tid på å lage. Fikk to salg på slutten av juli av slektning/venn av slektning. Men ikke gått i pluss på det jeg har betalt av innkjøp. Noe var rimelig og annet kostet litt mer. En pose med stål/sølv accecories koster 189,-. Det er ikke billig. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Da har jeg snakka med mannfolk som hadde lyst å kjøpe armbånd med meg da jeg fortalte jeg laget,men synes det jeg viste av de som kunne brukes av mannfolk var for feminint. Lær likte/vikingsmykke/armbånd. Så jeg skal kjøpe inn lær og stål accecories og lage armbånd og smykker av det rettet mot herrer mest. Men føler jeg har tapt endel penger på alt jeg har kjøpt inn og brukt endel tid på å lage. Fikk to salg på slutten av juli av slektning/venn av slektning. Men ikke gått i pluss på det jeg har betalt av innkjøp. Noe var rimelig og annet kostet litt mer. En pose med stål/sølv accecories koster 189,-. Det er ikke billig. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Glemte å nevne med låsefeste som jeg har fra før.

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (3 timer siden):

Da har jeg snakka med mannfolk som hadde lyst å kjøpe armbånd med meg da jeg fortalte jeg laget,men synes det jeg viste av de som kunne brukes av mannfolk var for feminint. Lær likte/vikingsmykke/armbånd. Så jeg skal kjøpe inn lær og stål accecories og lage armbånd og smykker av det rettet mot herrer mest. Men føler jeg har tapt endel penger på alt jeg har kjøpt inn og brukt endel tid på å lage. Fikk to salg på slutten av juli av slektning/venn av slektning. Men ikke gått i pluss på det jeg har betalt av innkjøp. Noe var rimelig og annet kostet litt mer. En pose med stål/sølv accecories koster 189,-. Det er ikke billig. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Husk å ikke lage mange av noen smykker.

Lager du bare 1 stk av hver som du kan vise frem og ta bilder av kan du heller lage flere når du har fått bestillinger så du kun lager det kundene ønsker å kjøpe. Da låser du ikke verdier i varer som ikke selger (slik som de andre smykkene du har nevnt tidligere i denne tråden at du sitter med og ikke får solgt) 😊

Det kan hende at det du tror vil selge ikke er det som slår an til kundene, og da er det mye enklere om du har mulighet til å lage hva som helst som blir etterspurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...