Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Når folk sier at du må gi noe før du kan "ta" så mener de ikke nødvendigvis at du skal gi vekk smykkene. Det finnes mange måter å "gi" noe til kundene, det er som regel sånn man får faste følgere å SoMe f.eks. Nå har ikke jeg et knallgodt eksempel for ditt tilfelle i farten, men tenk litt over hvem du følger på SoMe og hvorfor. Kanskje de alltid kommer med noen gode tips til ting, kanskje de er morsom, kanskje de har råkule bilder, kanskje de viser litt personlighet (dette er ofte et bra tips, la folk bli kjent med DEG, hva gjør deg unik?) osv.

Jeg ville priset meg litt høyere, så det virker litt mer eksklusivt. Som folk sier: billig pris = "billig" inntrykk. Så kan du heller gi rabatt på første kjøp.

Du må tenke gjennom hele kundereisen. Prøvd å se det fra kundens perpektiv. Har du f.eks. noen gode tilbakemeldinger? Dette er gull verdt, og det burde du fremme på nettside, insta, etc. Folk trenger ofte litt overbevisning, og da er det betryggende å lese andres erfaringer, som viser at dette er en seriøs selger.

Spør noen du kjenner, eller f.eks. her om tilbakemelding på hva de tenker, eller hva som gjør at de "stopper opp". Det trenger ikke være noe galt med produktet, det kan være supre produkter, men har du ikke en smooth kundereise og gjør det dritlett å ta det valget og kjøpe, så har man tapt.

Om du ikke har modeller, prøv å ta bilder av deg selv. Lek deg litt med å ta litt super close up, og litt lengre unna (trenger ikke vise ansiktet ditt.) Lek deg litt med ulikt lys, ulike bakgrunner. Kanskje du plutselig finner en kulere "look" til bildene som gjør at de skiller seg ut og folk stopper opp og ser på bildene.

Ville ikke kastet vekk mer penger på annonser før jeg hadde gjort litt justeringer.

 

Kunne gått mer i dybden på flere ting her, men håper set hjelper litt.

Endret av Creepy Nabo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar for høy pris. Ut fra hva jeg kan se, er dette er smykker som settes sammen av ferdiglagde deler man får billig på Temu, og da må man sette prisen deretter. Det er altså ingen deler du lager selv, med f.eks polymerleire, eller lignende.

 

Du burde selge de billigere, samt sette en slags rabatt ved kjøp av flere samtidig.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
RRhoads skrev (7 minutter siden):

Du tar for høy pris. Ut fra hva jeg kan se, er dette er smykker som settes sammen av ferdiglagde deler man får billig på Temu, og da må man sette prisen deretter. Det er altså ingen deler du lager selv, med f.eks polymerleire, eller lignende.

 

Du burde selge de billigere, samt sette en slags rabatt ved kjøp av flere samtidig.

Det meste er kjøpt på panduro. Noen få er kjøpt på Temu. De blanke glasskulene er dyrere enn andre kuler. Og da koster de 100 kr. 85,75 og 70,- for andre. Det er ikke dyrt. Jeg må se igjen noe av det jeg selger. 
Tekst/navnearmbånda koster 75,- Det er ikke dyrt. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest 25f44...439 skrev (Akkurat nå):

Det meste er kjøpt på panduro. Noen få er kjøpt på Temu. De blanke glasskulene er dyrere enn andre kuler. Og da koster de 100 kr. 85,75 og 70,- for andre. Det er ikke dyrt. Jeg må se igjen noe av det jeg selger. 
Tekst/navnearmbånda koster 75,- Det er ikke dyrt. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

100,- kr for smykkene er heller ikke dyrt. Burde ta høyere da det tar tid og lage de. Kanskje settene med armbånd + smykke 200 kr er for dyrt. Har prøvd med 150,- men lavere enn det kan jeg ikke gå. Trenger pengene og har brukt noen timer på å lage de!!

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (37 minutter siden):

Det meste er kjøpt på panduro. Noen få er kjøpt på Temu. De blanke glasskulene er dyrere enn andre kuler. Og da koster de 100 kr. 85,75 og 70,- for andre. Det er ikke dyrt. Jeg må se igjen noe av det jeg selger. 
Tekst/navnearmbånda koster 75,- Det er ikke dyrt. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Panduro er en dyr butikk, og kvaliteten der er ikke noe bedre enn andre steder. 

Anbefaler deg å finne billigere butikker å handle inn fra. Kan anbefale f.eks CChobby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du er inne i et overflødig marked hvor det er svært vanskelig å lykkes, jeg har hørt om flere som forsøker seg uten hell. Ikke minst kan du få problemet etterhvert med kjemikaliene i smykkene du importerer.

Dine produkter er ikke ferdigprodukter og du svir kanskje av mange timer - men desverre for å si det: det er ganske irrelevant, for en bruker ser det ikke stort mer ut enn noe du finner i en normal sydensjappe i Hellas.

Salg er ikke enkelt, jeg vet ikke om produktene dine er gode og unike nok - jeg tviler, ikke minst: hvis du ikke er kreativ nok til å lykkes i sosiale medier er dette et dødt løp. 

 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
RRhoads skrev (54 minutter siden):

Panduro er en dyr butikk, og kvaliteten der er ikke noe bedre enn andre steder. 

Anbefaler deg å finne billigere butikker å handle inn fra. Kan anbefale f.eks CChobby. 

Har handla der også noen få ganger. Det er samme ca som panduro. Og panduro har salg til tider. Har benyttet meg av det. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
MrL skrev (19 minutter siden):

Jeg tror du er inne i et overflødig marked hvor det er svært vanskelig å lykkes, jeg har hørt om flere som forsøker seg uten hell. Ikke minst kan du få problemet etterhvert med kjemikaliene i smykkene du importerer.

Dine produkter er ikke ferdigprodukter og du svir kanskje av mange timer - men desverre for å si det: det er ganske irrelevant, for en bruker ser det ikke stort mer ut enn noe du finner i en normal sydensjappe i Hellas.

Salg er ikke enkelt, jeg vet ikke om produktene dine er gode og unike nok - jeg tviler, ikke minst: hvis du ikke er kreativ nok til å lykkes i sosiale medier er dette et dødt løp. 

 

Finn noen andre å spre dine negative meninger til!!

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Å lykkes med meningsfull inntekt i kunstnære fag vil dessverre for de fleste forbli en drøm og slike prosjekter bør primært ses på som en hobby. Det er ikke umulig å lykkes, men med noe annet enn unike evner, tilgang til unike materialer eller lignende vil dette for 99% + være noe å bruke tid/penger på og lite annet. Som andre har foreslått, er nok nettopp det å ta en kikk i nærmiljøet om det er noe der man kan ta utgangspunkt i, eks noen lokale mineraler eller lignende, og så se om det er mulig å bygge noen historier rundt dette. Foredling av andres råvarer blir i brutal konkurranse med alle andre.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (4 minutter siden):

Finn noen andre å spre dine negative meninger til!!

Anonymous poster hash: 25f44...439

Av og til trenger man en reality check. Det er en grunn til at du ikke har lykkes. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
MrL skrev (16 minutter siden):

Av og til trenger man en reality check. Det er en grunn til at du ikke har lykkes. 
 

 

Jeg har hatt flere salg så bare hold munn!! 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

MrL har helt rett. I tillegg til at produktene dine ikke er verdt prisen du må ta for å tjene penger på dette, virker du også helt ute av stand til å ta imot råd og feedback. Du blir enten defensiv eller hissig, og kommer med dårlige bortforklaringer. Uansett hvor tykke silkehansker folk tar på så har du bare forklaringer til hvorfor du ikke skal gjøre noe annerledes. Jeg tror du trenger å høre at dette prosjektet ikke er liv laga. Du får antageligvis de salgene du fortjener fra før. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Det er 14-15 åringer som selger armbånd og ringer barnehagebarn kunne laget og får salg på tik tok. 
 

De med de minste perlene jeg har laget ser kanskje lurt billig og kjedelig ut men ikke de andre. Du knekker ikke meg. Try again. Finn noen andre å plage!👋✌️

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Herr Brun skrev (Akkurat nå):

MrL har helt rett. I tillegg til at produktene dine ikke er verdt prisen du må ta for å tjene penger på dette, virker du også helt ute av stand til å ta imot råd og feedback. Du blir enten defensiv eller hissig, og kommer med dårlige bortforklaringer. Uansett hvor tykke silkehansker folk tar på så har du bare forklaringer til hvorfor du ikke skal gjøre noe annerledes. Jeg tror du trenger å høre at dette prosjektet ikke er liv laga. Du får antageligvis de salgene du fortjener fra før. 

Hvilke priser mener du jeg må ta? Kom med forslag så er jeg lutter øre🦻🏼

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

En dame i Bergen gikk fra å være ufør til å ha en omsetning på 4,2 millioner på salg av hjemmelaget armbånd og smykker. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest bb899...b24

Så mange ufine kommentarer her. Selv de mest suksessfulle menneskene har blitt fortalt at de aldri vil lykkes og blitt avvist. 

Vet ikke om du er ny her, men desverre Ts, er det noen ganger sånn her inne at svarene kan være litt brutale, kalde, usensitive etc. Enkelte forstår ikke helt hvordan det kan føles ut for andre, og særskilt hvis det handler om noe personlig for trådstarter. Og ikke alle forstår hvorfor man dermed går i forsvar. 

I mange diskusjoner/enmer kan det være en fordel og bra. Mens i andre tilfeller kan det føles vondt. 

Ta heller til deg råd og tips som du anser som passende for deg og ditt. Eller spør/vær nysgjerrig. Takk heller for råd du får, selv om de ikke passer deg. Relasjoner og omdømme er noe av det viktigste i business, så anbefaler å svelge disse kamelene og heve deg over de med et smil, selv om det ikke er lett. 

Det er sjeldent en business tar av med engang. Man hører om de, men ser ikke alle andre som ikke gjør det. 

Har du troen på det og liker det du gjør, ikke gi deg. 

Anonymous poster hash: bb899...b24

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gjest bb899...b24 skrev (47 minutter siden):

Så mange ufine kommentarer her. Selv de mest suksessfulle menneskene har blitt fortalt at de aldri vil lykkes og blitt avvist. 

Vet ikke om du er ny her, men desverre Ts, er det noen ganger sånn her inne at svarene kan være litt brutale, kalde, usensitive etc. Enkelte forstår ikke helt hvordan det kan føles ut for andre, og særskilt hvis det handler om noe personlig for trådstarter. Og ikke alle forstår hvorfor man dermed går i forsvar. 

I mange diskusjoner/enmer kan det være en fordel og bra. Mens i andre tilfeller kan det føles vondt. 

Ta heller til deg råd og tips som du anser som passende for deg og ditt. Eller spør/vær nysgjerrig. Takk heller for råd du får, selv om de ikke passer deg. Relasjoner og omdømme er noe av det viktigste i business, så anbefaler å svelge disse kamelene og heve deg over de med et smil, selv om det ikke er lett. 

Det er sjeldent en business tar av med engang. Man hører om de, men ser ikke alle andre som ikke gjør det. 

Har du troen på det og liker det du gjør, ikke gi deg. 

Anonymous poster hash: bb899...b24

Takk for det. Det går bra😊 

Har vært her et par år,av og på. Har vært på kvinneguiden tidligere og der er det sinte,frustrerte,bedrevitere,folk som kaster diagnoser etter deg,ekstremt sneversynte osv folk så det er ikke noe nytt. Ikke hyggelig med negativitet men det hører med. Bare å heve seg over det. 

Jeg har tatt til meg flere av de gode rådene/tipsene og takker for de😊👍

 

 

Om noen her inne har lyst å kjøpe så bare si i fra så kan vi få til en god deal ☺️

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439

Da la jeg ut nye video på tik tok og skrev om folk kjøpte mer enn et så skulle de få en super sommerdeal Så får vi krysse fingrene🤞

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt flere salg så bare hold munn!! 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Synes du denne oppførselen er ok?

Du lagde tråden og spurte etter råd. Og av og til må man da faktisk godta å få høre ting man er uenig i eller som kanskje til og med sårer. Det er dessverre realiteten.

Hvordan behandler du kunder som klager tenker du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...