Gå til innhold

Hvordan få mer salg i businessen?


Gjest 25f44...439

Anbefalte innlegg

Gjest 25f44...439

Jeg lager smykker og armbånd og har reklamert og reklamert på alle sosiale plattformer jeg har,men sliter med å få salg. Jeg får «likes» på det jeg viser av produktene men ikke bestillinger. Jeg har brukt mye tid og energi på å lage de så det er frustrerende å ikke få salg. Siste salg var i april. Et salg. 
Jeg ser folk i Sverige,UK,USA sitte på live på tik tok og få masse salg og bestillinger. Norske 14-15 åringer sitter på live og får solgt billige ringer og armbånd som ser svært billige ut.

Jeg selger mine mellom 60-100 kr(130-200 kr for smykker eller sett med smykke&armband),så ganske rimelig priser men folk kjøper ikke. Hva kan man gjøre for å få inn bestillinger? Vil ikke gi opp men føler på litt oppgitthet når det ikke skjer noe. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt https://www.etsy.com/no-en/?ref=lgo ?

Har selv handlet direkte fra kunstnere/produsenter der. Hvor du annonserer smykkene dine har mye å si. Annonser på flest mulige steder. Jo flere steder du annonserer, jo større er sjangsen for at noen oppdager det du har å selge. Og så er det jo viktig at smykkene dine er attraktive for mange, om du skal får mange salg. 

Edit: Noen ganger er ikke løsningen å sette ned prisen, men heller opp. Mange tror at billige ting er dårlig. Og med noen ting er jo det riktig, men langt i fra alltid.

Endret av Trippelure
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Loko skrev (1 time siden):

Er smykkene dine unike? Hvordan er dem priset i forhold til marked? Er de for billige/dyre i forhold til målgruppen?

Unike vet jeg ikke helt. Er vel folk rundt om som lager/selger tilsvarende. 
Vet ikke hvordan i forhold til markedet. 
Målgruppa er vel alle aldre. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Trippelure skrev (33 minutter siden):

Har du forsøkt https://www.etsy.com/no-en/?ref=lgo ?

Har selv handlet direkte fra kunstnere/produsenter der. Hvor du annonserer smykkene dine har mye å si. Annonser på flest mulige steder. Jo flere steder du annonserer, jo større er sjangsen for at noen oppdager det du har å selge. Og så er det jo viktig at smykkene dine er attraktive for mange, om du skal får mange salg. 

Edit: Noen ganger er ikke løsningen å sette ned prisen, men heller opp. Mange tror at billige ting er dårlig. Og med noen ting er jo det riktig, men langt i fra alltid.

Prøvde å lage etsy før jul men fikk bare feilmeldinger så gav opp.

Har lagt ut på Facebook,instagram(der har jeg få følgere),snap,tik tok(har nærmere 1500 der men både nordmenn,briter,amerikanere,afrikanere,franskmenn etc) og Tise. Har fått endel likes på Tise men ikke salg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
flamethower1234 skrev (11 timer siden):

Er interessert i hvordan smykkene dine ser ut.

IMG_6410.thumb.jpeg.061cd06c019ee1a852c0e5dac40f1864.jpegIMG_6249.jpeg.d0da58ca5dcf28c40cc58320328c4d80.jpegIMG_6522.thumb.jpeg.95293a27f4acae06b1700ce4842d429d.jpegNoen av de. Ikke døm. Kanskje de ser litt enkle ut. Jeg startet i fjor så er ganske nytt og har planer om mer avansert etterhvert om jeg får mer salg. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Hansien skrev (1 time siden):

Hvordan ser reklamebildene dine ut? 

Jeg bare legger ut bilder/videoer av produktene og skriver folk kan kontakte meg om de har lyst å handle noe + pris og pris for frakt(helthjem med sporing). 
Noen som handlet med meg gjennom tik tok var veldig fornøyd med helthjem med sporing og at det tok kun 4-5 dager å motta varene. De skrøt også om produktene til venner men de kjøpte aldri noe. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Smykker og slikt er et veldig mettet marked, så her er det virkelig fighting for scraps. Om du ønsker mer salg så vil jeg anbefale to ting:

  • Posisjoner deg riktig med å tilby noe unikt som de bare kan få hos deg. Om dette måtte være polerte steiner fra Gudbrandsdalen eller glassperler med kattefjes inni. Har ikke peiling på hva damer liker her, men vær kreativ.
  • Marketing marketing marketing og marketing. Post innlegg på Facebook eller Reddit av noe skikkelig kult og unikt som du har laget. Server en velplassert referral når publikum er modent. Som administrator av diskusjon.no så kan jeg fortelle deg at marketing er ikke det samme som å bare spamme produktet ditt over alt. Gi dem noe de vil ha uten at det innebærer et kjøp.
Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gavekort skrev (1 time siden):

Smykker og slikt er et veldig mettet marked, så her er det virkelig fighting for scraps. Om du ønsker mer salg så vil jeg anbefale to ting:

  • Posisjoner deg riktig med å tilby noe unikt som de bare kan få hos deg. Om dette måtte være polerte steiner fra Gudbrandsdalen eller glassperler med kattefjes inni. Har ikke peiling på hva damer liker her, men vær kreativ.
  • Marketing marketing marketing og marketing. Post innlegg på Facebook eller Reddit av noe skikkelig kult og unikt som du har laget. Server en velplassert referral når publikum er modent. Som administrator av diskusjon.no så kan jeg fortelle deg at marketing er ikke det samme som å bare spamme produktet ditt over alt. Gi dem noe de vil ha uten at det innebærer et kjøp.

Takk for forslagene dine men jeg orker ikke å begynne med noe nytt. Og det er også litt vanskelig å komme på noe som ikke folk har laget/kommet på før. Men det er nok som du sier konkurranse når mange gjør det samme. 
Hae reklamert sååå mange ganger på fb og får mange seere i stories men ingen bestiller. Vet om flere av de som jeg tror kunne tenkt seg men ikke bestiller eller vil se det i virkeligheten enn på bilde/video🤷‍♀️

 

Takk for rådene uansett👍

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (9 minutter siden):

Takk for forslagene dine men jeg orker ikke å begynne med noe nytt. Og det er også litt vanskelig å komme på noe som ikke folk har laget/kommet på før. Men det er nok som du sier konkurranse når mange gjør det samme. 
Hae reklamert sååå mange ganger på fb og får mange seere i stories men ingen bestiller. Vet om flere av de som jeg tror kunne tenkt seg men ikke bestiller eller vil se det i virkeligheten enn på bilde/video🤷‍♀️

 

Takk for rådene uansett👍

Anonymous poster hash: 25f44...439

Marketing funker ikke før du har posisjonert deg skikkelig. Smykkene dine er for all del veldig fine. Men hvem har ikke sett et hvitt perlekjede før? De fremstår som totalt uinteressante for alle de som i utgangspunktet ikke var ute etter akkurat et hvitt perlekjede.

Gjør noe kult og lag en showcase, ikke bare klask ut et bilde av et blått perlekjede på bordet ditt og si "Vær så god. 200 kroner takk."

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439 skrev (2 timer siden):

Jeg bare legger ut bilder/videoer av produktene og skriver folk kan kontakte meg om de har lyst å handle noe + pris og pris for frakt(helthjem med sporing). 
Noen som handlet med meg gjennom tik tok var veldig fornøyd med helthjem med sporing og at det tok kun 4-5 dager å motta varene. De skrøt også om produktene til venner men de kjøpte aldri noe. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Det blir for kjedelig. Du er nødt til å legge noe arbeid i bildene, og høyst trolig markedsføringen også, for å nå ut til folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gi noen innspill på smykkene i seg selv men selve presentasjonen var litt vel tamt.

Du må vite hvem som er målgruppen din for å vite hvem du skal markedsføre deg mot, og hvor. Facebook er feil sted om du er på jakt etter ungdommen. Tiktok er feil sted om du er på jakt etter 50-70 åringer.

Og du må vite hva som selger. Følger du andre smykkedesignere på sosiale medier? Følger du med på etsy og andre steder for å se hva som det selges mest av der, og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Hansien skrev (1 time siden):

Det blir for kjedelig. Du er nødt til å legge noe arbeid i bildene, og høyst trolig markedsføringen også, for å nå ut til folk. 

Mulig det men har ikke så mye erfaring med hvordan man gjør det. 
Har et år med markedsøkonomi fra BI men kan ikke huske vi lærte noe om å starte business. Det var vel mer i bachelor i markedsføring. Angrer på jeg ikke tok det i stedet men men. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Naiits skrev (40 minutter siden):

Posisjonering og markedsføring som mange nevner er nok det viktigste.

Å gjøre kjøpsløpet så enkelt som mulig kan jo også hjelpe. Hvis du har et enkeltmannsforetak så kan du registrere deg gratis på svipe.no som er en liten plattform jeg har laget for folk som vil tjene penger på hobbyene sine.

Dette er et godt eksempel på markedsføring. I ain't even mad.

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
nomore skrev (58 minutter siden):

Jeg kan ikke gi noen innspill på smykkene i seg selv men selve presentasjonen var litt vel tamt.

Du må vite hvem som er målgruppen din for å vite hvem du skal markedsføre deg mot, og hvor. Facebook er feil sted om du er på jakt etter ungdommen. Tiktok er feil sted om du er på jakt etter 50-70 åringer.

Og du må vite hva som selger. Følger du andre smykkedesignere på sosiale medier? Følger du med på etsy og andre steder for å se hva som det selges mest av der, og til hvilken pris?

Det er et vidt spekter fra barn(har noen få til barn på 8-10 år,har en tante som kjøpte til barnebarn på 9-10 år og en annen tante som kjøpte til barnebarn på 11-12 år og de kjøpte andre typer perlearmbånd til seg selv)til menn i slutten av 30-årene til damer i 20-årene til damer i  40-60-70 årene. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar
Gjest 25f44...439
Gavekort skrev (1 time siden):

Står fast på at presentasjon er sløsing av tid med mindre du har et produkt som kan posisjoneres i markedet.

Først når du kan tilby noe unikt og interessant så kan du vise det frem med en god presentasjon og kjøre salgspitchen din.

Kommer dessverre ikke til å begynne med noe nytt. 

Anonymous poster hash: 25f44...439

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...