Spillredaksjonen Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni Anmeldelse: Elden Ring: Shadow of the Erdtree Land of Shadow er både vakkert og skremmende på helt nye måter. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni Gleder meg! Må bare få min nye fyr opp til lvl 120 fra 80ish idag, så blir det utrolig kjekt med dlc inatt. Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni Glad de ikke innførte paraglideren for å fly rundt på! Foretrekker mye heller å finne veien selv, enn å se et svært random symbol som betyr "her kan du trykkeL2 for å komme til". For all del funket det i Sekiro, men det var jo lagd sånn fra bunnen av, ikke bare en billig gimmick de hadde slengt på. Lenke til kommentar
Kombucha Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Anfieldtheplacetobe skrev: Glad de ikke innførte paraglideren for å fly rundt på! Foretrekker mye heller å finne veien selv, enn å se et svært random symbol som betyr "her kan du trykkeL2 for å komme til". For all del funket det i Sekiro, men det var jo lagd sånn fra bunnen av, ikke bare en billig gimmick de hadde slengt på. Er ikke det slik at det liksom var mulig å paradlide på Torrent ved å benytte seg av vindsøyler? :D Tror ikke det finnes noe reelt behov for nytt framkomstmiddel, for da kan jeg tenke meg, ville man bli nødt til å rebalansere mye av de grunnleggende utforskningsmekanikkene. Og det å bevare en flyt i disse kan nærmest sammenlignes med en kunst, noe som FS har mestret nokså godt. Så ja, er enig i at den typiske AAA-tilnærmingen "More is better" ikke er noe åpenbart riktig svar her. Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Kom meg til 1 vanlige npc og ble most. Føler at jeg blir og like denne dlc, en Får bare vente til over helga så jeg får tid til og spille. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Har spilt det en stund nå, herregud for en bra expansion. Blir lett høydepunktet i år sammen med space age expasion til Factorio som kommer i høst. The year of the expansions. Skulle tro jeg var tilbake til midten av 2000 tallet med kvalitets-expansions, elsker det! Lenke til kommentar
dualmind Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Storkoser meg så langt, flotte områder, sjefskampene biter fra seg, og det er utrolig mange plasser du kan bare ri bort til om du skulle ønske! har ikke fått prøvd de nye våpnene mye, da min karakter er tungt investert i faith, men kasteknivene er artige så langt. 1 Lenke til kommentar
Villamozell Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Ser steam forumene er fulle av folk som ikke liker at det er så vanskelig, som ber om difficulty slider. Difficulty sliders finner du i både bruk av summons og andre hjelpemidler.. men jeg håper folk gjør seg den tjenesten å bare "git gud" fordi denne dlc'en er helt rå, synd å miste alt dette fordi man ikke vil prøve Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Er på Ng+ pg er lvl 311. Spiller en slags mage. I vanlig Elden ring oneshotter jeg alt. Men ikke dlcen. Jeg dauer og jeg dauer. Lærer og lærer. Herregud som jeg koser meg Lenke til kommentar
CrabHabit Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Fortsatt urørt performance med 60fps, forferdelig PC port og ubrukelige PC kontroller. En expansion for tilnærmet fullpris blir et nei takk fra meg Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni CrabHabit skrev: Fortsatt urørt performance med 60fps, forferdelig PC port og ubrukelige PC kontroller. En expansion for tilnærmet fullpris blir et nei takk fra meg Hva er problemet til kontrollene? Hadde vært fint med mer enn 60+ fps ja, men det eneste jeg VIRKELIG savner er full støtte til 32:9 Ultra widescreen.. Kan ikke komme på et eneste spill bortsett fra FS spill som ikke støtter det nå om dagen! Rett og slett elendig. Kan ikke bruke mods,da ryker online delen som jeg elsker. Men selve expansion i seg selv er fantastisk så langt! 1 Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni (endret) Villamozell skrev (5 timer siden): Ser steam forumene er fulle av folk som ikke liker at det er så vanskelig, som ber om difficulty slider. Difficulty sliders finner du i både bruk av summons og andre hjelpemidler.. men jeg håper folk gjør seg den tjenesten å bare "git gud" fordi denne dlc'en er helt rå, synd å miste alt dette fordi man ikke vil prøve Den dagen Fromsoft innfører vanskelighetsgrad er den dagen soulsborne dør..... Gud forby! Det skjer aldri, om ikke noe uforutsett skjer i fremtiden Endret 21. juni av Guybrush 3pwood Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Er det noe mer historie i denne utvidelsen enn originalen? Spilte det en del og likte forsåvidt gameplayet, men spillet føltes hult uten en historie som drev det fremover. Det er nok bare min preferanse for spill, men spørsmålet er bare om det endrer seg noe i denne utvidelsen? 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni 17 hours ago, Aldrack said: Er det noe mer historie i denne utvidelsen enn originalen? Spilte det en del og likte forsåvidt gameplayet, men spillet føltes hult uten en historie som drev det fremover. Det er nok bare min preferanse for spill, men spørsmålet er bare om det endrer seg noe i denne utvidelsen? Det er masse lore, men det krever at du kan litt om Miquella, Malenia og Hallingtree som han plantet for at han kunne vokse til å bli voksen og helbrede Malenia fra rot. Når du dreper Mogh, så er det Miquella i kokongen, men sjelen til Miquella hadde for lenge siden forlatt sin egen kropp og reist til The Shadow Realm. Resten av loren er det bare å oppdage i DLC'en. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 24. juni Del Skrevet 24. juni On 21.6.2024 at 11:32 PM, Guybrush 3pwood said: Den dagen Fromsoft innfører vanskelighetsgrad er den dagen soulsborne dør..... Gud forby! Det skjer aldri, om ikke noe uforutsett skjer i fremtiden Det er to diskusjoner her. Den ene er selve vanskeligheten og der er nok de fleste enig at det er unødvendig, men det er en annen diskusjon om tilgjengelighet. Og det er en diskusjon jeg mener det er verdt å ta. Det går fint an å legge til accessibility settings og det er andre soulslike som har eksperimentert med dette og som FS nok bør begynne å se på. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Fullførte DLC-en i går. Har kost meg, som alltid med, med From Software spill. Dette er en forlengelse av siste 1/3-spillet på steroider. Imponerende stor og fullpakket DLC, og liker du Elden Ring, så får du mer av det samme. For meg personlig så foretrekker jeg de litt mer regisserte og tilspissede opplevelsene. Sekiro er min favoritt, og Elden Ring er og mer motsetningen til Sekiro. Hvor Sekiro begrenset omfanget og med det fikk den mest balanserte og naturlige vanskelighetskurven i noe From Software spill, hvor ting føles vanskelig, men aldri, urettferdig. Elden Ring lar deg gå hvor du vil, ta ting i den rekkefølgen du vil, skalere karakteren din mer eller mindre nøyaktig som du vil. Det gjør at vanskelighetsgraden føles langt mindre finbalansert. Bossene har blitt såpass over-the-top med uendelig lange angrepsanimasjoner osv. At det ikke lenger føles like rettferdig som det har gjort tidligere med spill som Sekiro i spissen. Men også Bloodborne, Dark Souls 1 og 3 osv. Føles bedre balansert enn det her. Jeg vil fremdeles si at Isshin fra Sekiro er en vanskeligere siste boss enn det vi får i DLC-en her. Men siste boss her føles uendelig langt mer frustrerende å sloss mot for det skjer så latterlig mye, hele tiden, i alle mulige retninger. Det går i et så høyt tempo, med så lange angrepsmønstre og så gigantiske AoE effekter og områder at det føles litt håpløst å skulle lære seg kampene. Hvor jeg etter å ha fullført Sekiro føler at jeg virkelig mestrer Sekiro, jeg kan dra igjennom New Game Pluss helt uten problemer, fordi jeg har mestret spillet, kampsystemet og bossene. Det samme føler jeg i spill som Bloodborne og Dark Souls 3 også. Når jeg spiller Elden Ring på nytt så føler jeg ikke at jeg har mestret bossene, det handler bare om å ha mest mulig flaks i rekasjonene hver gang jeg møter de vanskeligeste bossene i spillet. Ser de kule ut? Så definitivt. Føles det fantastisk når du først tar bossen? Utvilsomt. Men jeg sitter dessverre ikke igjen med den godfølelsen som jeg gjør etter å ha fullført og mestret de øvrige Soulsborne spillene. Og personlig så synes jeg det ble litt vel mye vertikalitet i DLC-en. Fantastiske områder, fantastisk kart osv. Men hvor Elden Ring hadde store områder, med relativt sett lite vertikalitet, så er DLC-en mer kompakt og gjør langt flere triks med høyden. Det er forsåvidt kult, men jeg synes det blir mer slitsomt å utforske når kartet blir såpass forvirrende når man har så mange vertikale lag å forholde seg til. Du kan ha to site-of-grace på kartet som tilsynelatende er rett ved-siden-av hverandre, som i realiteten ikke er i nærheten av hverandre i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli Alt i alt ei meget god utviding. Fekk ein god del svar på historie og forhistorie. Eg likte at det var mykje vertikal vandring, men einig i at det vart litt rotete mtp. kartet. Områdene som går under kartet er stort sett ganske lineære, men det hadde ikkje gjort noko med eit undergrunnskart som hovedspelet har. Mange gode bosser, der Messmer nok var favoritten min. Eg synest òg dei har tatt kampane for langt mtp. angrepskomboer, AOE og hastigheit på det heile. From synest kanskje dei må ta det eit nivå høgare for kvart spel, men eg hadde ikkje hatt noko imot kampar som var meir tona ned og heller fokuserte på dynamikk og flyt. På dei store bossene blir òg kamera eit problem når du skal følgje med på kva angrep dei er i ferd med å utføre. Ulcerated Tree Spirit er ganske enkle når ein først har fått taket på dei, men det handlar stort sett berre om å halde seg bak på sidene og rulle litt når den ladar opp til eit angrep. Eg får ikkje så mykje glede ut av dei kampane. Furnace Golems var òg trasige greier. Slå, slå, slå, hopp, slå, hopp, slå, slå, critical attack etc. Isshin er eit godt eksempel på ein boss som ikkje er så stor, ikkje har så alt for mykje AOE, men framleis utfordrande og morosam. Enkelte kampar i SOTE er eit AOE-helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå