ThejMan Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni EJeg fikk nettopp med meg distrikts nyhetene og fikk med meg at det planlegges åpning av ett botilbud for rusavhengige på Sletten, Landås. Dette er ikke langt fra der jeg bor og eier leilighet. Jeg som nordmann stiller meg ikke vanskelig til dette, jeg er nok ikke super begeistret for det men tenker at noen sted må de jo bo. Det jeg reagerte på var ikke nyheten i seg selv men det jeg bet meg fast i var at det sto en dame med innvandrer bakgrunn og påpekte hvor sterkt hun ikke ønsket dette og hvor fint det var å bo der nå og at hun absolutt ikke ville ha noe utav dette!! Ta meg om jeg sier noe som støter noen eller om noen er uenige med meg. Men det jeg tenkte når jeg så denne damen med burka eller hva det nå heter på hodet var at man skal ikke langt tilbake i tid for å finne de samme holdningene mot folkegrupper som denne damen tilhører. Det ble sagt den ene og det andre om hvilken konsekvenser dette ville få for Landås. Den dag i dag kan jeg ikke se at det har vært noe spesielt negative hendelser knyttet nabolaget det er snakk om. Det jeg undrer meg over er om denne damen er klar over at det en gang sto en norsk dame på tv og spådde nabolaget nord og ned grunnet innflytting av nøyaktig slike folkegrupper som denne damen tilhører og hvor ironisk det hele er!! Jeg pleier ikke å poste så mye men her følte jeg at jeg måtte høre folket sin mening om dette her.. Er det bare meg eller blir det noe veldig feil ut av at denne type diskriminering kommer fra noen som kanskje ikke selv personlig har følt på kroppen hvordan det er å bli diskriminert men garantert hennes foreldre har fått føle sin del av rasisme og diskriminering som stammer av fremmed frykt. Synes det er lite gjennomtenkt av henne å stille til ett slikt intervju og diskriminere folk på samme måte som hennes foreldre en gang i tiden ble diskriminert mot. Er jeg helt på vidden når disse tankene dukker opp eller er det flere som føler det samme? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni ThejMan skrev (3 timer siden): Er jeg helt på vidden når disse tankene dukker opp eller er det flere som føler det samme? Hun har nok helt sikkert også fått kjenne på fremmedfrykt, men om noe, så viser det jo iallefall at en ting vi alle har til felles er fordommer. 1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå