Gå til innhold

Hjelp! Umulig å få kontakt med Microsoft (hacket onedrive)


Gjest c3832...878

Anbefalte innlegg

Gjest c3832...878

Min betalte onedrive ble hacket i midten av mai fordi noen hadde fått tak i en session cookie til epost slik at de omgikk både passord og 2FA. Ved hjelp av denne klarte de å "gjenopprette" kontoen min og fjerne all informasjon om gjenoppretting.

Jeg klarte å finne ut e-posten de hadde skiftet til og brukte denne til å gjenopprette kontoen til meg igjen etter noen dager, men det var ikke mulig å endre e-post og og legge til riktig gjenopprettingsinformasjon uten å ha tilgang til hackerens e-post som var en midlertidig server som ikke eksisterte.

Jeg fikk heller ikke gjort mye annet. Fordi jeg trengte manuell hjelp prøvde jeg å ta kontakt med microsoft kundeservice og fikk snakke med en underbetalt inder som ikke kunne gjøre noe, men ville "eskalere" som skulle ta 3-5 dager. Etter dette ble kontoen låst uten at noen kunne forklare hvorfor, så jeg har ikke backup av filene på onedrive. Jeg hadde et system for offline backup tidligere, men dessverre ikke nå.

Jeg har prøvd i en måned nå å få hjelp fra Microsoft men de er helt absurd dårlige. De fra "tier 2" svarer ikke på mailer, og spør om idiotiske ting som xbox-serienummer (som jeg ikke har, siden det er en 15+ år gammel xbox som jeg en gang hadde) og jeg har forklart hvorfor jeg ikke har den. Jeg ER også verifisert.

Microsoft Norge har bare en AI-stemme som snakker gebrokkent engelsk og ender med å sende deg til de elendige hjemmesidene. Nummeret til utvikleravdelingen i Norge er ikke i bruk. Det finnes rett og slett INGEN måte å kontakte dem på, og jeg betaler dem for OneDrive premium!

Jeg har ringt rundt til alle organer i Norge for å prøve å få hjelp. Forbrukerrådet, Forbrukertilsynet, NKOM etc. og INGEN vet hva man skal gjøre eller hvordan man får kontakt med disse svindlerne.

Hva gjør man?

Hvordan er det i det hele tatt mulig for et så useriøst firma å få lov til å selge tjenester i Norge, der vi har så gode forbrukerrettigheter ellers? Det er helt ubegripelig. Jeg har ikke vært borti lignende. Hackerne klarte også å stjele Twitch der de stjal penger, men de fikk jeg tilbake etter noen dager. INGEN firma har hatt noe i nærheten av den manglende kundeservicen til microsoft, og de er de som selger meg den viktigste tjenesten, og markedsfører seg aktivt til norske kunder.

Hva er neste steg? I en automatisk mail jeg fikk fra dem sto det at filene mine blir slettet om jeg ikke ordner opp innen en måned, men det har de jo gjort fullstendig umulig. Jeg kunne kontakte datatilsynet, men der var det veldig lang behandlingstid. Hvor kan man egentlig henvende seg?

Fra forsikringsselskapet fikk jeg telefonnummer til et advokatbyrå, men det er jo et stort steg. Forliksrådet? Hvordan får man "stevnet dem" slik at de tvinges til å gjøre noe, eller lar meg snakke med et menneske som ikke bare er en fattig person i et u-land som i realiteten ikke kan gjøre noe som helst?

Anonymous poster hash: c3832...878

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål. De kan gjøre dette fordi vi som kunder er ubetydelige og ubrukelige. Det er så mange andre.

Jeg har opplevd at Meta "stjal" min informasjon og stengte meg ute fra en konto. Fikk den aldri tilbake. De sitter nå på masse private data som jeg ikke vet hva de gjør med. Ikke noe svar tross gjentatte henvendelser. Får ikke engang bekreftet at de i det minste har slettet alt permanent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...