Gå til innhold

Erfaringer med FutureHome charge - elbillader


Anbefalte innlegg

Er på vei til å investere i både elbillader og Smarthjem-hub. Ser at FutureHome nå tilbyr smart elbillader, som kan koples til deres FutureHome smarthub og dermed kan integreres i et smarthuskonsept. Det er selvfølgelig flere andre alternativer å velge mellom - så jeg lurer på om noen har erfaringer med FutureHome Charge-laderen? Evt sammen med FutureHome-hub'en...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken bil har du? mange biler i dag kan snakke direkte med utstyr uten å måtte bruke noe "smart" lader. 

Ellers har jeg brukt futurehome selv i noen år nå til smartstyring i huset, og det har definitivt vært en del knoting.. Men når det funker så funker det bra.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takker! Det er flere ulike brukere (familie) som vil lade på vår stasjon, derfor bra (nødvendig?) med litt sentral styring :)

FutureHome-appen kan jo også styre andre ladebokser, f.eks. fra Easee eller Zaptec. Synes i utgangspunktet at FutureHome Charge-boksen er unødvendig stor og klumpete i forhold til de to andre!

Men - det er kanskje lurt å satse på en ladeboks som er helt integrert med smartsystemet fra Futurehome? Eller får man akkurat samme funksjonalitet ved å kombinere f.eks. Easee og Futurehome-hubben?

Lenke til kommentar

Godt mulig du vil få like god styring med Zaptec eller Easee ja. En fordel der er jo at du fortsatt vil kunne smartstyre det selv om du velger å gå bort fra futurehome en dag siden de har egenne apper\styring også. Vet ikke hvordan futurehome sin lader vil funke om du ikke har resten av futurehome økosystemet.

Selv har jeg ikke hatt behov for å koble laderen min til Futurehome. Har den kun koblet til strømselskapet mitt (Tibber) så den kan lade når strømmen er billigst. Så har jeg parret tibber med futurehome så den får tilgang til å monitorere forbruket og kan skru ned varmekabler og slikt om det blir i overkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...