Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kamera for å "overvåke" fuglemater


Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden ble en fuglemater stjålet fra terrassen min. Jeg har en anelse om hvem som gjorde det, men mangler bevis. Jeg har kjøpt ny, men vurderer å sette opp en eller annen form for videokamera i tilfelle det skjer på nytt. Kameraet blir satt opp slik at det kun er fuglemateren som blir filmet. Jeg har vurdert Google Nest kamera, men synes det er litt fancy til dette bruket. Kameraet jeg er på jakt etter må kunne starte å filme når det merker at det er bevegelse i området rundt fuglemateren. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viltkamera. Det er forholdsvis billig til "overvåking" og egner seg med tanke på vær og slikt, og så kan du se hva du ønsker av "tilleggstjenester" - holder det feks at opptak lagres på SD-kort, eller vil du ha alarm på sms/mail når noe skjer, og filmsnutt lagret i skyen i tilfelle noen rapper kameraet?

Søk opp forskjellige viltkameraer og se hva som passer deg. Fordelen med viltkamera er jo at du kan bruke det til å se etter interessant vilt når du ikke skal finne ut hvem som stjeler fuglemateren din 😊

Lenke til kommentar

Støtter overnevnte Tapo C200, bruker det selv som babymonitor. Helt utrolig mye for pengene, at det koster under 300 kroner er nærmest sprøtt.

Man kan også velge hvilket område i bildet man ønsker bevegelsesdeteksjon. Praktisk hvis det er annen bevegelse i nærheten av kameraet, for eksempel en oppkjørsel eller et sted man går mye.

Bakdelen med dette kameraet er at det er til innendørsbruk. Vet ikke om du skal ha det under tak eller ikke.

Tapo har dog flere utendørskameraer som tåler vær og vind, og koster littegranne mer. Noen har batteri som holder veldig lenge også.

Lenke til kommentar

Benytter også TP-Link Tapo (C310) til ymse overvåking. Modellen er gradert for utendørsbruk. Har all funksjonalitet som andre kameraer i samme serie nevnt tidligere i tråden.

Koster såpass lite at det er absolutt verdt pengene. Jeg har tre stykker sjøl, inkludert et som kun overvåker om jeg har huska å lukke garasjedøra.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Det blir helt sikkert overkill til ditt bruk som du sier - men jeg har ganske god erfaring med Arlo Essential XL (tror jeg det het). XL er serien med ekstra stort batteri, i mitt tilfelle så lader jeg batteriet ca hver 6 måned. 29,- NOK pr. måned for skylagring av samtlige klipp hvor bevegelse finner sted, og ganske ok bildekvalitet. Farge på dagtid og svarthvitt på natta. 

Kjøpte mitt for 1290,- (ca tror jeg), og du får helt sikkert solgt det for en god pris på finn.no når du er ferdig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...