Gå til innhold

Hvor stå mens man tar bilder i bryllup?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal være fotograf i bryllup for første gang. Ble spurt av en venn, om jeg kunne ta bilder i bryllup til ei venninne av han.

Jeg har planlagt en god del, men jeg lurer på hvor jeg kan og ikke kan stå i kirken under vielsen? Er redd for å være i veien under vielsen, men ønsker likevel å ta gode bilder av innmarsj og utmarsj.  

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Hvor stå mens man tar bilder i bryllup?
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Leit at du ikke har fått svar enda. Regner med bryllupet er gjennomført nå, men for fremtiden;

 

du kan stå stort sett hvor du vil. Gjester og prest vil nok sette pris på at du ikke klatrer høyt og lavt i koret, prekestol og lignende. Avklar i så fall med presten på forhånd om du ønsker bilde av brudeparet med gjester i bakgrunn.

 

unngå sko som klikker og klakker. Myke såler og bevege seg som en ninja for å unngå oppmerksomhet.

lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvis mulig, sjekk lys på forhånd, og snakk med presten eller hvem det nå er som skal vie paret. Prøv å forstyrre minst mulig, men husk at det er dine bilder som skal danne mye av parets minner, så ikke vær for nervøs. Pass på at du står sånn til at du har ansiktene deres vendt mot deg for det meste, og tenk om mulig over hvordan de beveger seg i løpet av seremonien. Se også om du kan flytte deg raskt - ut en sidedør eller lignende - etter seremonien til ute foran kirketrappen, slik at du kan ta bilder av dem når de kommer ut. Be kanskje paret på forhånd om å ta seg god tid. Vær forberedt på at lysforholdene der kan være veldig ulike inne i en mørk kirke.

Og ikke minst: Spør paret på forhånd om hva slags bilde de ønsker, og hvordan du kan få tatt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...