Gå til innhold

Nå kan du vippse til dansker og finner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trikola skrev (46 minutter siden):

Du har nok ikke lest artikkelen: Sverige skal komme til høsten 2024, ikke 2029 😁

Svarte egentlig noe jeg lurte på. jeg er en del i Sveige så hadde vært greit at dette blir integrert.

Lenke til kommentar
trikola skrev (10 timer siden):

Du har nok ikke lest artikkelen: Sverige skal komme til høsten 2024, ikke 2029 😁

Jeg har lest artikkelen, men de kom med dette i 2019, når de hevdet Vipps, MobilePay og Swish skulle fungere på tvers av landegrensene, og de kom med det igjen i 2021.

Nå har riktignok Vipps kjøpt MobilePay, så det var nok noe enklere, men det tok likevel tre år.
Så gjenstår det å se om de virkelig klarer å integrere Swish i løpet av året, jeg har mine tvil.

Snart kan du betale med Vipps i utlandet - Dinside 2019.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (5 minutter siden):

Jeg har PayPal. Tar jeg feil, eller kan jeg bruke PP til å sende penger til privatpersoner i hele verden? Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps?

Vipps sender direkte til mottakers bankkonto. PayPal sender til en PayPal-konto, hvor mottaker manuelt må overføre til sin egen bankkonto eller bruke pengene hos noen som tar PayPal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (30 minutter siden):

Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps?

Når du benytter Vipps er du så heldig at du kan vinne et møte med en kjendis hos Skatteetaten dersom du regelmessig overfører penger ut av landet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Japemperor said:

Har ingen betydning for meg reiser lite i Norden uansett, og betaler alltid med kort

I motsetning til i Norge, så viser det seg at relativ mange sjapper i Sverige ikke tar kort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (15 timer siden):

Jeg har PayPal. Tar jeg feil, eller kan jeg bruke PP til å sende penger til privatpersoner i hele verden? Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps?

I mai i fjor var jeg på konsert med Clawfinger i Stockholm og ville kjøpe merch. Da tok de enten kort eller Swish (svenske Vipps). Det hadde vært enklere å betalt med Vipps. Skal du sende penger til privatpersoner går det rett til mottagers konto som andre har nevnt. 

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (11 timer siden):

I motsetning til i Norge, så viser det seg at relativ mange sjapper i Sverige ikke tar kort.

Det er enda flere sjapper i Sverige som ikke tar kontakter, ettersom det ikke er tvunget betalingsmiddel i Sverige.

Jeg er mye i Sverige, men kan ikke huske særlig mange butikker som ikke tar kort, men man gå inn på en helt vanlig Burger King, og oppleve at de nekter å ta i mot kontanter.

Selv mindre bedrifter har som regel en iZettle eller lignende i Sverige.
Dog tar de aller fleste Swish, uansett om de tar kontanter eller kort, så det ville åpenbart være en fordel å kunne vippse rett til svenske mobilnummer.

Har forøvrig testet å vippse til MobilePay, og må si det fungerte greit.

Begge parter må dog endre innstillingene i appene, så man kan ikke bare vippse til dansker uten at de først er klar over dette.
Det dreier seg om at man må legge inn et bankkort som "mottakerkort" for utenlandsbetalinger, ettersom det ikke bare funker rett ut av boksen til bankkonto, slik det gjør innad i landene, men det var relativt enkelt å sette opp for begge parter.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...