Diskusjon.no Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Men det vil koste deg litt penger.Les hele artikkelen på Tek.no her 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Tok bare fem år, og de mangler fremdeles Swish, som sikkert tar fem år til. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni 0laf skrev (1 time siden): Tok bare fem år, og de mangler fremdeles Swish, som sikkert tar fem år til. Du har nok ikke lest artikkelen: Sverige skal komme til høsten 2024, ikke 2029 😁 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni trikola skrev (46 minutter siden): Du har nok ikke lest artikkelen: Sverige skal komme til høsten 2024, ikke 2029 😁 Svarte egentlig noe jeg lurte på. jeg er en del i Sveige så hadde vært greit at dette blir integrert. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni (endret) trikola skrev (10 timer siden): Du har nok ikke lest artikkelen: Sverige skal komme til høsten 2024, ikke 2029 😁 Jeg har lest artikkelen, men de kom med dette i 2019, når de hevdet Vipps, MobilePay og Swish skulle fungere på tvers av landegrensene, og de kom med det igjen i 2021. Nå har riktignok Vipps kjøpt MobilePay, så det var nok noe enklere, men det tok likevel tre år. Så gjenstår det å se om de virkelig klarer å integrere Swish i løpet av året, jeg har mine tvil. Snart kan du betale med Vipps i utlandet - Dinside 2019. Endret 19. juni av 0laf Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 27. juni Del Skrevet 27. juni Jeg har PayPal. Tar jeg feil, eller kan jeg bruke PP til å sende penger til privatpersoner i hele verden? Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. juni Del Skrevet 27. juni NorsknRev skrev (5 minutter siden): Jeg har PayPal. Tar jeg feil, eller kan jeg bruke PP til å sende penger til privatpersoner i hele verden? Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps? Vipps sender direkte til mottakers bankkonto. PayPal sender til en PayPal-konto, hvor mottaker manuelt må overføre til sin egen bankkonto eller bruke pengene hos noen som tar PayPal. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. juni Del Skrevet 27. juni NorsknRev skrev (30 minutter siden): Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps? Når du benytter Vipps er du så heldig at du kan vinne et møte med en kjendis hos Skatteetaten dersom du regelmessig overfører penger ut av landet. 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 27. juni Del Skrevet 27. juni Vipps er helt greit til småbeløp innad i Norge så lenge de holder det gratis, noe mer blir det aldri. Etter såpass mange år taper de fortsatt penger så det synger Vipps tapte 1 milliard Lenke til kommentar
Japemperor Skrevet 27. juni Del Skrevet 27. juni (endret) Har ingen betydning for meg reiser lite i Norden uansett, og betaler alltid med kort Endret 27. juni av Japemperor Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni 11 hours ago, Japemperor said: Har ingen betydning for meg reiser lite i Norden uansett, og betaler alltid med kort I motsetning til i Norge, så viser det seg at relativ mange sjapper i Sverige ikke tar kort. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni NorsknRev skrev (15 timer siden): Jeg har PayPal. Tar jeg feil, eller kan jeg bruke PP til å sende penger til privatpersoner i hele verden? Hva er i tilfelle fordeler/ulemper/forskjeller mellom PP og Vipps? I mai i fjor var jeg på konsert med Clawfinger i Stockholm og ville kjøpe merch. Da tok de enten kort eller Swish (svenske Vipps). Det hadde vært enklere å betalt med Vipps. Skal du sende penger til privatpersoner går det rett til mottagers konto som andre har nevnt. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni (endret) geir__hk skrev (11 timer siden): I motsetning til i Norge, så viser det seg at relativ mange sjapper i Sverige ikke tar kort. Det er enda flere sjapper i Sverige som ikke tar kontakter, ettersom det ikke er tvunget betalingsmiddel i Sverige. Jeg er mye i Sverige, men kan ikke huske særlig mange butikker som ikke tar kort, men man gå inn på en helt vanlig Burger King, og oppleve at de nekter å ta i mot kontanter. Selv mindre bedrifter har som regel en iZettle eller lignende i Sverige. Dog tar de aller fleste Swish, uansett om de tar kontanter eller kort, så det ville åpenbart være en fordel å kunne vippse rett til svenske mobilnummer. Har forøvrig testet å vippse til MobilePay, og må si det fungerte greit. Begge parter må dog endre innstillingene i appene, så man kan ikke bare vippse til dansker uten at de først er klar over dette. Det dreier seg om at man må legge inn et bankkort som "mottakerkort" for utenlandsbetalinger, ettersom det ikke bare funker rett ut av boksen til bankkonto, slik det gjør innad i landene, men det var relativt enkelt å sette opp for begge parter. Endret 28. juni av 0laf Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni I følge denne artikkelen er eneste du må gjøre er å definere mottakerkort (istedenfor kontonummer) for å motta fra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå