Gå til innhold

Gode kjøp fra Aliexpress, Temu, eBay....


Anbefalte innlegg

Virker som noen er ute etter å ta Temu:

 

Stanset Temu-produkt etter test: – Svært alvorlige helseeffekter – E24

Aldri handlet der selv, men handlet en del på Ali inntil det ble masse rot med dobbel toll - da ga jeg opp, men jeg liker å provosere litt når noen vil begrense vår frihet, så kanskje jeg kan begynne å handle på Temu. Så lenge jeg kan gjøre noen forbannet bare fordi man handler varer så er det jo en slags glede i seg selv bare det.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FriskLuft skrev (30 minutter siden):

Virker som noen er ute etter å ta Temu:

Enig i den! Har akkurat nå tre pakker underveis hit, og sjokkerende nok er det tollklarering som er den posteen som bruker tid! Har ei pakke der nå, den fikk de 2 juli og den er fortsatt ikke frigitt! Skulle nesten tro de har beskjed om å nedprioritere pakker fra Temu. 
Får av og til varer som ikke er brukbare men med Temu's returordning løses dette på få sekunder!
Opplevde selv store problemer med kjøp fra AliExpress og skal aldri kaste bort pengene der noen gang! Det er tydeligvis ikke kundeservice de selger på?

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (21 minutter siden):

Men på aliexpress så er det faktisk mulig å få kjøpt produkter av rimelig god kvalitet og produkter som ikke selges i norge, i motsetning til temu som kun selger billig juggel.

Jo,men du risikerer dobbel toll. Hadde en sabla krangel med både Ali og posten,men uansett hvem jeg henvendte meg til og uansett dokumentasjon så ble ingen løsning. Både posten og Ali peker på hverandre og ingen ville ordne opp. Fikk vel 9 øre i retur fra Ali..hvordan det knøttebeløpet kom frem må gudene vite. Uansett jeg måtte bare gi opp. 

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (39 minutter siden):

Men på aliexpress så er det faktisk mulig å få kjøpt produkter av rimelig god kvalitet og produkter som ikke selges i norge, i motsetning til temu som kun selger billig juggel.

Samme kvalitet på begge plassene. 

Jeg har handlet mye på Ebay og Ali, og nå Temu. 

Så har vi problemet med toll, som kun Norge har. 
Mange nettsider nekter å sende til Norge fordi vi har det mest kompliserte tollsystemet i verden. 

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (1 time siden):

Men på aliexpress så er det faktisk mulig å få kjøpt produkter av rimelig god kvalitet og produkter som ikke selges i norge, i motsetning til temu som kun selger billig juggel.

Søker du etter juggel så får du juggel.

Det meste du finner på Temu selges ikke Norge.

Temu selgere har mye klær, pynte ting etc. Aliexpress har svært mange selgere innen tech og elektronikk.

 

Har en pakke fra Temu og en fra Aliexpress på vei. Klær fra Temu og audio/video dings fra Aliexpress. 

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (På 7.7.2024 den 2:43 PM):

Virker som noen er ute etter å ta Temu:

 

Stanset Temu-produkt etter test: – Svært alvorlige helseeffekter – E24

Aldri handlet der selv, men handlet en del på Ali inntil det ble masse rot med dobbel toll - da ga jeg opp, men jeg liker å provosere litt når noen vil begrense vår frihet, så kanskje jeg kan begynne å handle på Temu. Så lenge jeg kan gjøre noen forbannet bare fordi man handler varer så er det jo en slags glede i seg selv bare det.

En bordbeskytter? Skal man spise bordbeskyttere?

Neida, jeg ser den litt altså. Det vil være på matbordet og mat kan potensielt komme i kontakt med dette. Men det er tilsynelatende ikke skadelig med mindre man faktisk spiser det/får det i munnen.

Lenke til kommentar

Har brukt Temu et par ganger nå - og må faktisk si jeg er smått imponert.

Men jeg er litt ambivalent. På en side setter jeg pris på en god handel, på en annen side er jeg fullstendig klar over karbonavtrykket, undertrykkelse av norsk handelsnæring, uregulert produksjonslinje med alt det måtte medføre av giftstoffer og sikkerhetsrisikoer, og finansielt støtte CCP som driver med mye rart jeg ikke kan stå innafor. 

WhatsAppImage2024-07-09at13_17_22.thumb.jpeg.08aaf5c8bfd1f41c024018ff0cbff511.jpeg

image.png.7ed21e5869a5ce345cd8636a92d31489.png
For 274 kr,- fikk jeg altså følgende:
- En fiffig vifte, du heller på isvann og viften tar med seg kulden på overraskende effektiv måte.
- En liten kvistbrenner (angivelig rustfritt stål)
- En større sammenleggbar grill (angivelig rustfritt stål)
- Fire armlenebeskyttere til T3'er.

Vifta imponerte.... stor i størrelse, lysene virket ikke... men alt annet virker bra. ^^

Men prisene er ganske yoyo-aktige... da jeg bestilte, kostet den 100 kr,-
Nå ligger den på 200 kr,- + 

På Aliexpress fant jeg den til 45 kr,- Men da fra en tvilsom selger... Så tja. Usikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske butikker priser seg ut av markedet.
De selger de samme produktene, og setter prisen som om de lager de selv. 
Samme pris på nett og i butikk er ikke en fordel, da det er mye billigere å drive nettbutikk. 

Jeg skulle gjerne handlet i norske butikker, men jeg var ute etter sandaler, og ingen har størrelse 48, og når jeg skal handle en ting, så kan jeg handle mer samtidig.  

Lenke til kommentar

Det er mange som reagerer på økning av minstebeløpet hos Temu. Ser det på de norske facebook-gruppene. Det har vært minstebeløp omtrent hele tiden, lavt til å begynne med og så har det krøpet oppover, men litt individuelt og tilfeldig har det sett ut som så langt. Det har vært mulig å be kundeservice om å fjerne eller skru ned minstebeløpet tidligere. Men ser ut som de har tenkt å sette en høyere grense og ha en lik praksis for alle fremover. Greit nok det. Mange har gått fullstendig bananas når minstebeløpet har vært lavt. Stadig folk som forteller at de gjør mange titalls bestillinger ukentlig. Hadde vært morsomt å sett statistikk på handelen fra Temu. Det virker som handel direkte fra Kina har eksplodert med Temu og at pakkemengde og innhogg i det norske nips-markedet nå er merkbart og vel så det.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
7 hours ago, Dubious said:

Norske butikker priser seg ut av markedet.
De selger de samme produktene, og setter prisen som om de lager de selv. 

Husk at norske butikker har en veldig forbrukervennlig reklamasjons lovgivning tredd over hodet sitt. De er ansvarlig for kvaliteten på produktet en god stund, og det koster selvsagt penger.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

De skulle bare økt det 500kr. 😆 Kan bare tenke meg hvor mange grinete kjærringer det hadde vært i de Facebook gruppene 😂

Har prøvd å få min til å bruke Temu men hun bryr seg ikke.

 

 

Jeg kjøpte bæreveske til Asus ROG Ally fra Temu. Synes de er mye bedre enn den originale ROG vesken som koster 650kr.

Den store fikk jeg sammen med en Logitech G Cloud jeg kjøpte på Finn. Bestilte en selv og oppdaget at det er samme produsent på begge.

https://share.temu.com/p4KwfBTennA

https://share.temu.com/XnOimdG1NtA

1000002218.thumb.jpg.f3c8e167472580140c73e32c08fae83d.jpg

Stor til venstre, har plass til lader. 

20240710_104948.thumb.jpg.accc1331598f409798ec8291d8eac20d.jpg

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar

Dattera mi er glad i anime, særlig one piece. Vi var på Outland, men figurer, plakater og diverse var ganske dyre. Jeg har kjøpt noen studio ghibli plakater fra Aliexpress, men det er så innmari mange som selger sånt. Er det noen her slm tilfeldigvis kjøper lignende ting og vil anbefale en selger fremfor andre?

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (9 minutter siden):

Dattera mi er glad i anime, særlig one piece. Vi var på Outland, men figurer, plakater og diverse var ganske dyre. Jeg har kjøpt noen studio ghibli plakater fra Aliexpress, men det er så innmari mange som selger sånt. Er det noen her slm tilfeldigvis kjøper lignende ting og vil anbefale en selger fremfor andre?

Vil anbefale eBay til slikt. Sjekk referansene til selgerne.

Har kjøpt noen verdenskart og ymse på Aliexpress. De kommer ofte "sammenbrettet", med tydelige transportskader. Det beste er nok de som sender i papphylser. Tidligere sendte Allposters til Norge ganske rimelig, men ser at de kun sender til USA nå (?). 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (24 minutter siden):

Vil anbefale eBay til slikt. Sjekk referansene til selgerne.

Har kjøpt noen verdenskart og ymse på Aliexpress. De kommer ofte "sammenbrettet", med tydelige transportskader. Det beste er nok de som sender i papphylser. Tidligere sendte Allposters til Norge ganske rimelig, men ser at de kun sender til USA nå (?). 

Tusen takk. Da sjekker jeg heller ebay.

Lenke til kommentar

Har handlet på eBay siden 2002...en del native american ting og tang, bl.a smykker. De siste 10 årene har det minket, og jeg har for det meste handlet frø derfra, i tillegg til noen par Nike sko. Samtidig har jeg handlet en god del fra Amazon i USA, UK og Tyskland. Så gikk fraktprisene veldig opp, og det var ikke så attraktivt lenger. Og etter at 350kroners-grensen forsvant, handler jeg mye mindre fra utlandet, bortsett fra av og til gjennom min addresse i Sverige (får en del ting fra Tyskland som ikke selges i eller til Norge).

Endret av SilverShaded
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har ikke handlet på Ebay eller Ali i år på grunn av de nye reglene, og at mange sier at de må betale moms 2 ganger.

Har handlet 3 ganger på Temu uten å måtte betale noe ekstra.
Nå har jeg handlet det jeg skulle, så nå blir det nok en stund til neste gang.
3 ordrer sånn at pakken passet oppi postkassen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...