Gå til innhold

Er det ingen som har noe respekt for vaskedamer lengre???


Gjest 9eb17...e89

Anbefalte innlegg

Gjest 9eb17...e89

Da jeg gikk på skolen fikk vi streng beskjed om å bruke innesko inne og å henge opp yttertøy på knaggen, sette dkoene opp på skohylla og legge luer og skjerf osv på hylla før vi gikk fra plassen vår, for å ta hensyn til vaskedame.

 

Nå er jeg selv en vaskedame og har vært det i 13 år. Jeg har bsdkrt på skole før og nå i barnehage.

Hver dag var det masse sko og klær på gulvet og under hyller i garderoben/gangen og inne i klasserommene på skolen. Og giøbene var nedren aldri sopa selv om ordene elever eller siste lærer som jsdee undervisning hadde ansvar.

 

Nå vasker jeg barnehager. Og ofte får jeg klager fordi det fremdeles ligger sandkorn som gjør at barna blir møkkete på klær når de krabber på gulvet i av de bsdns som er under tre år. Men jeg bsdkrt hver eneste dag. Problemet er at de som har siste vakt i barnehagene skal sope opp sand på alle avdelinger før jeg kommer å vasker for at jeg skal slippe å både sope og vaske etterpå.

 

Men de gidder ikke også ringer de til sjefen min å klager også dinfer jdn meg. Men jeg får ikke mer arbeidstid.

 

Og de gir oss ikke noe mer tid på å vaske på steder der det er barn enn å vaske på steder der det blir lite møkkete som for eksempel en bilforhandler eller ett regnskapskontor det der bare er voksne. Der klarer vi å ikke overskride tiden vi får. 

 

Men vi får like kort tid der barn drar med masse sand og drit inn og roter, slenger ting på gulvet og gnir søle oppretter begrer, ikke drar ned i do, pisser ned hele rommet og toalettene og lar driten ligge å stivne i timevis.

 

Men da forventer lærerne og de ansatte i barnehagen st jeg skal både sope over alle gulv før jeg vasker, vaske vekk søle på vegger, dører,vinsier, karmer ognforsn på skapdører og serbanr, kraner og rlnnd dpppel i hvert eneste rom, fylle på papir, og vaske oppå hyller i garderoben i en barnehage på 300kadrat på 1t og 45 minutter. Og det er flere toaletter på hver avdeling som er like grisete.

 

Også skal jeg da få skyld fordi de ikke gjør noen tiltak for å samarbeide. 

 

Hva med å be infene om å ta av sko før de går på do? 

Det er liksom ikke noe oppdragelse lengre. 

 

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b9fb2...e67

Folk er blitt mye mer ego enn før, men det er ikke noe nytt. Det har vært sånn i minst 20 år. 

Anonymous poster hash: b9fb2...e67

Lenke til kommentar

Barna på den lokale barneskolen har med innesko og forsøker å ha det ryddig. Aldri hørt ett eneste ord om at man gjør det for renholdspersonale av lærer,barn eller rektor. Trodde det var vanlig folkeskikk å ta vare på det man selv og andre har. Sikkert store forskjeller fra skole til skole og kommune til kommune vil jeg anta. Samfunnet utvikler seg og det er ikke gitt at alt går rett vei eller er å anse som et fremskritt. Nå kan jo folk fly rundt å fokusere på seg selv og være reklame for produkter de ikke aner hva er..så ikke så snodig at oppdragelse er fremmedord. Og til alle som rydder og vasker der ute : Dere gjør en fantastisk viktig og flott jobb! Takk!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
Martelè skrev (2 minutter siden):

Vaskedama til foreldra mine har vært barnesoldat før

Huff da. Hatt ett tøft liv hun da og har forsåvidt det enda. Strek dame ❤️💪👍

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar

Egoisme og selvopptatthet, kanskje en god dose likegyldighet. Jeg vet ikke. Jeg for min del har stor respekt for de som jobber med å holde samfunnet rent og ryddig og fritt for søppel og jeg skjønner ikke folk som gir faen.

Jeg setter stor pris på deg og dine medvaskere, TS :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Alle funksjonene trengs for at ting skal fungere, men det ser ut til at enkelte sliter med å forstå dette enkle konseptet.

Det folk nevner om selvopptatthet og manglende oppdragelse gjør sitt det også.

Greit nok at det neppe er helt enkelt å drive en barnehage hvor nettopp barn er naturlig selvopptatte, men dette er jo en perfekt arena for å lære seg gode vaner som å ha det ryddig rundt seg med sko og klær.

Barn flest klarer greit å forholde seg til slike ting, men de holder vel på med mye "brannslukking" nå enn før p.g.a adferdsforstyrrelser

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Enig med både @N-4K0 og @vidor.

Selv syns jeg renholds- og renovasjonsarbeidere har de viktigste jobbene i samfunnet og er altfor dårlig betalt! Samt at det er en skam at mange ser ned på folk som jobber med vasking og søppel. Hvis ingen jobber med søppel og vasking kan resten av yrkene bare pakke sammen, siden vi da hadde druknet i søppel, skitt, rotter og sykdom. Jeg anser bønder, fiskere, matprodusenter, renholdere, renovatører og folk som jobber med kritisk infrastuktur som grunnpilaren i et oppegående, sunt og velfungerende samfunn. Og etter det leger, sykepleiere, lærere og barnehagearbeidere som de viktigste yrkene.

Jeg setter STOR pris på at folk står i disse yrkene, og jeg jobber selv deltid med landbruk. Tusen❤️takk til deg for den viktige jobben du gjør 😊

Endret av Trippelure
Det var de skriveleifene da...
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
BadCat skrev (1 time siden):

Den respekten forsvant med hun som vasket for Karl Reverud i Karl & Co.

På 80-tallet var det ikke bruk av innesko og vaskedamene var supre.

Hehehe ja fru Franzen som drakk opp all konjakken til Karl og bare så på glamour og Hotell Cæsar i stedet 🤣 tenkte jeg skulle begynne å gjøre som henne 🤣

 

Ts

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
PolarD skrev (1 time siden):

Kan ikke bare trådstarter dokumentere at ikke kunden har oppfylt sine forpliktelser og maile de til egen sjef og sjefen i barnehagen? Er jo en ganske enkel jobb med mobilen.

Alle vaktmestere har vel også mistet respekten pga Smestad :p

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
vidor skrev (2 timer siden):

Alle funksjonene trengs for at ting skal fungere, men det ser ut til at enkelte sliter med å forstå dette enkle konseptet.

Det folk nevner om selvopptatthet og manglende oppdragelse gjør sitt det også.

Greit nok at det neppe er helt enkelt å drive en barnehage hvor nettopp barn er naturlig selvopptatte, men dette er jo en perfekt arena for å lære seg gode vaner som å ha det ryddig rundt seg med sko og klær.

Barn flest klarer greit å forholde seg til slike ting, men de holder vel på med mye "brannslukking" nå enn før p.g.a adferdsforstyrrelser

Ja er nok mye det og jeg kan skjønne at det ikke er lett å jobbe i barnehage. Men foreldrene burde jo rydde opp klær på gulvet når de henter barna sine. Og de som er sist på vakt i barnehagen skal rydde og sope alle endeligene. Det gjelder også alle FUS barnehagene. 

Og de kan jo bare ta en avdeling hver og en tar kjøkkenet og personalromnene. Dele på tre så er de fort ferdig å rydde før jeg kommer.

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
Trippelure skrev (31 minutter siden):

Enig med både @N-4K0 og @vidor.

Selv syns jeg renholds- og renovasjonsarbeidere har de viktigste jobbene i samfunnet og er altfor dårlig betalt! Samt at det er en skam at mange ser ned på folk som jobber med vasking og søppel. Hvis ingen jobber med søppel og vasking kan resten av yrkene bare pakke sammen, siden vi da hadde druknet i søppel, skitt, rotter og sykdom. Jeg anser bønder, fiskere, matprodusenter, renholdere, renovatører og folk som jobber med kritisk infrastuktur som grunnpilaren i et oppegående, sunt og velfungerende samfunn. Og etter det leger, sykepleiere, lærere og barnehagearbeidere som de viktigste yrkene.

Jeg setter STOR pris på at folk står i disse yrkene, og jeg jobber selv deltid med landbruk. Tusen❤️takk til deg for den viktige jobben du gjør 😊

Jepp vi får bare 214 kr timen selv om vi har ugunstig arbeidstid. Enten må vi vaske gry tidlig eller sent på kvelden. Vi som vasker i privat firma har det sånn. Men de som vasker i kommunen får jobbe på dagen mens skoler og barnehager er oppe. Jeg har søkt i kommunen to ganger men får bare avslag. Jeg jobber fra fem til ni hver bidige kveld utenom lørdag og søndag. Får ikke noe tillegg for ubekvem arbeidstid.

Tusen takk for støtte ❤️☺️ du gjør også en utrolig viktig jobb 👍❤️☺️

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
Maskinfører skrev (På 19.6.2024 den 9:11 PM):

Viktig å være venn med tanta si i alle fall 😀

Hæ???? Hva mener du med det? Ts

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar
Gjest 9eb17...e89
PolarD skrev (På 19.6.2024 den 5:18 PM):

Kan ikke bare trådstarter dokumentere at ikke kunden har oppfylt sine forpliktelser og maile de til egen sjef og sjefen i barnehagen? Er jo en ganske enkel jobb med mobilen.

Det gjør jeg også. Sjefen har bedt meg om å gjøre det men hvis jeg skal drive å ta bilder hver eneste dag så tar veldig mye tid. Men jeg pleier å ta bilder et par dager i uka og skriver følgende: "sånn er det ca hver eneste dag når jeg kommer hit for å vaske".

 

Har snakka med sjefen i telefonen å sagt "hvis de har feid gulvene så har de i hvertfall ikke gjort det nøye for det ser ikke ut som de har gjort det ".

 

Da svarer sjefen"hvis de skal sope nøye kunne de like fodt vaska selv ". 

 

Så derfor har jeg gitt opp når djefen min holder på sånn. Sier jeg skal ta bilder og sende han for at han skal ta det nodere men så sier han plutselig noe annet og går imot meg og forventer at jeg skal sørge for at ikke det er ett sandkorn igjen på gulvet. 

Jeg må ofte sope en gang med tørr mopp, så vaske med våt, så sope enda en gang med tørr. Det blir mye gratis overtidsarbeid på høsten og vinteren når det regner ute og de drar med mange kilo sand inn hver dag. 

 

De ansatte i barnehagen burde børste Sand av dem ute før de går inn fra sandkassen 

Anonymous poster hash: 9eb17...e89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...