Gå til innhold

Prinsesse Zelda tar hovedrollen i nytt The Legend of Zelda-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Markiii skrev:

GameCube-grafikk på et spill virker som alt annet enn et action-eventyr som Zelda-spillene egentlig er?

Wow.

Utrolig vanskelig å forstå hva du mener her egentlig, da gramatikken ikke henger helt på greip, men det merkes at det er lenge siden du har spilt Gamecube i alle fall.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor klager mange på at dette er woke? Er jeg den eneste som er i ekstase over og endelig kunne spille som Zelda? Spillet ser virkelig bra ut og med Tri Rod er det en masse forskjellig muligheter for hvordan å navigere, løse gåter og bekjempe fiender. 

Liker ikke woke på noen måte, men jeg ser ingenting så langt i dette spillet som er woke. Dette er på ingen måte det samme som eks. en afrikansk samurai.

Må alltid hovedkarakteren være mann for at et spill ikke er woke? 

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (13 timer siden):
Markiii skrev (14 timer siden):

GameCube-grafikk på et spill virker som alt annet enn et action-eventyr som Zelda-spillene egentlig er?

Wow.

Utrolig vanskelig å forstå hva du mener her egentlig, da gramatikken ikke henger helt på greip, men det merkes at det er lenge siden du har spilt Gamecube i alle fall.

Dårlig grafikk, og virker ikke som et action-eventyrspill, som er det Zelda-spillene er tradisjonelt sett. Men Aonuma har jo satt seg fore å ødelegge serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (19 minutter siden):

Dårlig grafikk, og virker ikke som et action-eventyrspill, som er det Zelda-spillene er tradisjonelt sett. Men Aonuma har jo satt seg fore å ødelegge serien.

Legend of Zelda spillene er vel ikke definert av mainline 3D spillene, men har hatt flere top down spill i serien oppigjennom, Link's Awakening HD remaken for switch er vel det siste spillet i den stilen, før det igjen hadde en A Link Between Worlds for 3DS som er utført i ganske så nøyaktig samme artistisk stil som dette spillet, og begge to er sabla gode spill. Så den stilretningen her er ikke noe som er nytt for serien, men noe en først så helt tilbake til for 11 år siden. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Jedi Jordal said:

Må alltid hovedkarakteren være mann for at et spill ikke er woke? 

Pretty much, hysteriet har gått langt og tiltrukket mange som bare er ute etter å hate.
Skjønner godt at noen er skuffet at dette ikke er et nytt mer tradisjonelt Zelda som de ønsket seg, men jeg tror det kan bli et kult originalt spill uansett.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Endelig et Zelda spill med Zelda som helten, men så fikk hin dette? De gjenbruker motor og assets fra Link's Awakening istedenfor å lage noe helt nytt med ny visuell stil til henne? Er noe skuffet der. 
Er jo glad hun ikke er "Zelda med sverd" og skal ha sin egen unike spillstil som ser noe artig ut men klarer ikke helt å se hvor bra dette blir helt ennå. En litt vannet ut BOTW/TOTK mtp komme seg til målet på kreative måter.

Altså, misforså meg riktig her. Spillet ser greit ut, men synes prinsessen fortjener mer respekt med helt ny engine og, ikke minst, art style. Gjøre noe skikkelg unikt, men dette ble mer en spin-off.

Synes ikke PEach fikk respekten hun fortjente heller med Showtime. 

Greit, da. Er ikke de største og beste utviklerene de bruker her til å melke Switchen, men uansett.

 

Og det er ingen som seriøst mener dette spillet er "woke". Er bare trollene som trenger oppmerksomheten sin igjen(må ikke dere være så lettlurte!). HAr kun sett folk kjempefornøyde at Zelda endelig er i hovedrollen i serien (teller CDi spillene egentlig? xD) . 

HAr heldigvis ikke sett trollene "angripe" det siste spillet Nintendo viste frem på Directen....

Endret av Chaos_Niddhogg
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (13 timer siden):

Dårlig grafikk, og virker ikke som et action-eventyrspill, som er det Zelda-spillene er tradisjonelt sett. Men Aonuma har jo satt seg fore å ødelegge serien.

Uff, trodde vi var forbi det å kalle forskjellige visuelle stiler for "dårlig grafikk". Grafikken her er ikke dårlig, men simplifisert for å skape en spesiell estetikk. Den samme kritikken kom mot Wind Waker i sin tid, som jeg fortsatt synes er et av de peneste Zelda-spillene.

Når det gjelder gameplay, så synes jeg det er greit at de ikke bare lager et helt vanlig Zelda-spill med en Zelda-skin klistret oppå Link. Dette gjør spille(ne) med Zelda i hovedrollen litt mer unik. Eller klagde du også over at Luigi's Mansion ikke hadde hopping og ildkuler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (13 timer siden):

Ser ikke helt problemet, Zelda er han lille fyren med den grønne nisselua, og han har jo hatt en haug med spill oppkalt etter seg.

Link*

 

(Mistenker jeg gikk rett i fella nå, men who cares?😁)

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...