Gå til innhold

The Acolyte (bruk spoilertags)


Anbefalte innlegg

rabler skrev (1 time siden):

Jeg måtte se den siden det er så mye hyling og jeg skjønner jo hvorfor rasistene og misogynistene klager, men for oss vanlige mennesker var dette en fornøyelig serie så langt.

Denne tråden var ikke opprettet mtp «woke» men heller for oss som liker Star Wars som en franchise. For min egen del så ser jeg ikke så mange problemer mtp på dette, jeg bryr meg ikke om farger, legning eller noe - men denne historien og selve produksjonen er jo bare søppel?

EDIT: det betyr at jeg er en rasist? Fordi jeg syns at et gitt underholdingsprodukt tilfeldigvis er dårlig?

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (8 minutter siden):

Denne tråden var ikke opprettet mtp «woke» men heller for oss som liker Star Wars som en franchise. For min egen del så ser jeg ikke så mange problemer mtp på dette, jeg bryr meg ikke om farger, legning eller noe - men denne historien og selve produksjonen er jo bare søppel?

EDIT: det betyr at jeg er en rasist? Fordi jeg syns at et gitt underholdingsprodukt tilfeldigvis er dårlig?

Riktig. Woke serier kan ikke kritiseres, spesielt ikke av hvite, da blir du bare lablet som racist, far right extremist, bigot osv. Take your pick. Rett fra læreboka til rabla og pgup. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Brother Ursus said:


Jeg lurer faktisk på om det må være noe slikt. De bruker visst uhorvelige summer på bla. catering, men tror ikke det går an å bruke 2-4 milliarder kroner ;)

Er mulig skuespillerne som koster så mye. Bare se hva de tjener. Er mange, mange millioner.

Endret av Yakamaru
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Yakamaru said:

Er mulig skuespillerne som koster så mye. Bare se hva de tjener. Er mange, mange millioner.

Der tar du helt feil, de fleste skuespillere i Hollywood tjener ikke noe ekstremt mye. Omtrent like mye som en programmerer i Norge.

De du tenker på er de superstjernene og de er ikke i serien.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, shockorshot said:

Der tar du helt feil, de fleste skuespillere i Hollywood tjener ikke noe ekstremt mye. Omtrent like mye som en programmerer i Norge.

De du tenker på er de superstjernene og de er ikke i serien.

Hmm. Du har rett.

image.png.b12177f129aac315a5d606c9b5cf5046.png

Faen bruker de så mye penger på da? Rings of Power kosta $1 milliard å lage, gudene vet hva de brukte DE pengene på.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Yakamaru said:

Hmm. Du har rett.

image.png.b12177f129aac315a5d606c9b5cf5046.png

Faen bruker de så mye penger på da? Rings of Power kosta $1 milliard å lage, gudene vet hva de brukte DE pengene på.

CGI gjort riktig er pissdyrt. Den beste CGI'en er som plastisk kirurgi, den du ikke ser. Og så kommer det coloring osv, osv..

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Episode 4 varte i 25 minutter, hvis intro og rulletekst tas bort. Og den inneholdt nok handling til kanskje 5 minutter. Hvorfor lager de serie med 8 episoder når historien er så tynn at de kunne fortalt alt på en bedre måte på halvannen time. Hvor gøy er det å vente en uke på en episode der ingenting skjer? Syns ikke denne episoden var voldsomt woke eller forferdelig på andre måter heller. Bare tvilsom dialog og skuespill, kjedelig og meningsløs bruk av tid. Igjen.

Lenke til kommentar
14 hours ago, bshagen said:

Denne tråden var ikke opprettet mtp «woke» men heller for oss som liker Star Wars som en franchise. For min egen del så ser jeg ikke så mange problemer mtp på dette, jeg bryr meg ikke om farger, legning eller noe - men denne historien og selve produksjonen er jo bare søppel?

EDIT: det betyr at jeg er en rasist? Fordi jeg syns at et gitt underholdingsprodukt tilfeldigvis er dårlig?

Så vent litt… Mener du serien bare er dårlig? Det var da merkelig, for i den andre tråden der alt er woke blir denne trukket frem som skrekkeksempel på hvordan woke ødelegger underholdningsbransjen.

 

Og for the record, som Star Wars fan synes jeg denne serien er helt ok. Ikke det beste jeg har sett, men helt klart rundt 6-7/10. Jeg har latt meg underholde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dårlig skuespill, logiske brister, karakterer som er karikaturer (og ikke på en god måte), plott som ikke henger sammen og en produksjon som innimellom minner om det verste ved lavbudsjetts kanadisk scifi...

Dette må være det verste som har kommet ut av Star Wars hittil.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bo1e skrev (2 timer siden):

Episode 4 varte i 25 minutter, hvis intro og rulletekst tas bort. Og den inneholdt nok handling til kanskje 5 minutter. Hvorfor lager de serie med 8 episoder når historien er så tynn at de kunne fortalt alt på en bedre måte på halvannen time. Hvor gøy er det å vente en uke på en episode der ingenting skjer? Syns ikke denne episoden var voldsomt woke eller forferdelig på andre måter heller. Bare tvilsom dialog og skuespill, kjedelig og meningsløs bruk av tid. Igjen.

Det er tydelig at det er andre ting som har stått i fokus enn å lage en bra Star Wars serie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Så vent litt… Mener du serien bare er dårlig? Det var da merkelig, for i den andre tråden der alt er woke blir denne trukket frem som skrekkeksempel på hvordan woke ødelegger underholdningsbransjen.

 

Og for the record, som Star Wars fan synes jeg denne serien er helt ok. Ikke det beste jeg har sett, men helt klart rundt 6-7/10. Jeg har latt meg underholde.

Dette er ikke "den andre tråden". Så ja, jeg syns serien er dårlig og jeg mener det ikke har noe med minoriteter eller legninger eller hva nå enn, jeg bare syns plottet er syltynt. Og man må få lov til det uten at man er nødt til å få rasist-stempel umiddelbart. Jeg syns diskusjon.no har blitt helt ekstrem polariserende, det er liksom ikke mulig å diskutere noe som helst før hylinga og stemplingen starter. Men greit, rant over - dette gjelder begge sider av dette temaet 

Så hvordan mener du dette er en 6-7 av 10 sånn egentlig? Hva er det du liker her? Jeg hadde gledet meg til denne serien, jeg er stor fan av mange av de nye seriene i SW-universet 

Endret av bshagen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • bshagen endret tittelen til The Acolyte (bruk spoilertags)
59 minutes ago, bshagen said:

Dette er ikke "den andre tråden". Så ja, jeg syns serien er dårlig og jeg mener det ikke har noe med minoriteter eller legninger eller hva nå enn, jeg bare syns plottet er syltynt. Og man må få lov til det uten at man er nødt til å få rasist-stempel umiddelbart. Jeg syns diskusjon.no har blitt helt ekstrem polariserende, det er liksom ikke mulig å diskutere noe som helst før hylinga og stemplingen starter. Men greit, rant over - dette gjelder begge sider av dette temaet 

Så hvordan mener du dette er en 6-7 av 10 sånn egentlig? Hva er det du liker her? Jeg hadde gledet meg til denne serien, jeg er stor fan av mange av de nye seriene i SW-universet 

At rasistene og misogynistene (de fleste har ikke sett og er ikke interessert i å se den) går amok over Acolyte, gjør ikke deg til en rasist eller misogynist selv om du ikke liker den. Det er ikke slik logikk fungerer.

 

Bortsett fra litt middels skuespillerprestasjoner foreløpig har jeg ikke så veldig mye å utsette på serien. Det har ikke vært så mange episoder enda så det gjenstår jo å se hvor historien kommer til å gå. Hittil har jeg vært underholdt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, shockorshot said:

Sinna folk som stempler folk som venstre-ekstremister.

Ganske så sikker på at med en gang dere får dette litt på avstand og hater på en annen serie, så stabiliserer det seg litt høyere rundt 6ish.

En kikk på hvordan en av tekstforfatterene forklarer hva de har kokt sammen er grunn til å tro at dette på ingen måte kan reddes før episodene løper ut.  (som alltid, spoiler warnings)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, ps5 said:

En kikk på hvordan en av tekstforfatterene forklarer hva de har kokt sammen er grunn til å tro at dette på ingen måte kan reddes før episodene løper ut.  (som alltid, spoiler warnings)

 

Hva en tekstforfatter for serien sier om ratings er totalt uinteressant for meg, på samme måte som hva en gamedesigner sier om teknologien til et spill. Det eneste jeg bryr meg om er hva jeg får ut av det når jeg ser serien, på samme måte som det eneste jeg bryr meg om et spill er om det er gøy å spille. Ikke hva de som har lagd underholdningen sier utenfor underholdningsmediet.

Det var allerede en som anklaget folk som likte serien for å være venstre-ekstremister. For meg som er en klassisk liberalist og liker serien, så sier det nok til meg om hva slags folk som er en signifikant andel av de som bryr seg om å rate serien før den er ferdig er.

Akkurat nå er Elden Ring DLC'en bare på mostly positive og var tidligere idag på mixed, til tross for at det er en helt fantastisk DLC og antageligvis den beste expansion jeg har spilt siden Frozen Throne. Review bombs fra folk som ikke er target audience er ikke akkurat en ny ting. Dessutten så er de som ser woke i absolutt alt som de ikke liker og bruker det som inngangen til kritikk, noen av de mest cringe og uartikulerte kritikere jeg vet om.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, shockorshot said:

Hva en tekstforfatter for serien sier om ratings er totalt uinteressant for meg, på samme måte som hva en gamedesigner sier om teknologien til et spill.

Så du har altså ikke spandert de 6 minuttene det ville tatt å faktisk se klippet du kommenterer?  Har du sett episodene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, ps5 said:

Så du har altså ikke spandert de 6 minuttene det ville tatt å faktisk se klippet du kommenterer?  Har du sett episodene?

Nei sorry, dette er et diskusjonsforum hvor jeg skriver, leser og kommenterer. Ikke et sted hvor jeg ser video. Hvis man ikke klarer å oppsummere en video selv som et tilsvar til den man svarer, så er det ikke en video verdt å se.

Episodene til acolyte? Ja har sett alle fire så langt.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...