Gå til innhold

The Acolyte (bruk spoilertags)


Anbefalte innlegg

rabler skrev (52 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg driter i åpenbare review-bomba sores og har googlefu nok til å finne ut om og hvorfor det skjer.

Okei. Nok av dette. Har du en faktisk anmeldelse av første sesong du ønsker å dele? Eller er det *kun* krangling du er ute etter? 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke sett de to siste episodene enda, men har altså sett betydelig flere enn deg og har dermed et noe bedre grunnlag for å vurdere serien enn det du har.

Jeg gidder ikke å bruke mer tid på noe som ikke interesserer meg i det hele tatt og jeg har lite tro på at serien skal bli bedre etter hvert, så jeg føler grunnlaget mitt er mer enn godt nok. Jeg ga det ihvertfall en sjanse i motsetning til alle disse review bomberne du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 17.7.2024 at 11:55 PM, bshagen said:

Okei. Nok av dette. Har du en faktisk anmeldelse av første sesong du ønsker å dele? Eller er det *kun* krangling du er ute etter? 

Jeg har nå sett ferdig serien og må si jeg likte den veldig godt. Star Wars er som regel ganske rett frem så jeg satt pris på mystikken de har laget. Kampscenene var noen av de beste i Star Wars så langt.

Spoiler

Jeg liker også at det ikke er helt åpenbart hvem som er de gode og hvem som er de onde i denne konflikten. Der er Star Wars som regel nesten banal enkel.

Dette er en mer moden serie. Jeg gleder meg til neste sesong.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fikk sett siste episode og må si jeg igrunn har likt serien ganske godt. Den er omtrent på høyde med Ahsoka og the Mandalorian og betydelig bedre enn Obi-wan og Boba fett seriene. Det største ankepunktet er vel at serien går sakte frem og igrunn har hele sesong 1 vært bakgrunnstoff for den historien man egentlig ønsker å fortelle som vel kommer i sesong 2 og 3. I tillegg er det antydning til tenåringsdrama og endel dårlig dialog, men det kjennetegner jo stort sett alt som har vært utgitt av star wars. Av det mer positive kan man trekke frem at serien kanskje har de beste kampscenene med lyssverd som har vært laget, og at Jediene blir mer menneskeliggjort og det viser at også de kan gjøre feil. Gleder meg også til sesong 2 da sesong  1 har lagt grunnlaget for at vi følger Darth Plagueis og den mørke siden og får se hvordan Jedi-ordenen blir inflitrert av Sithene. 

Endret av Reg2000
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(Orker ikke å lese gjennom alle sidene etter å ha sett at de første sidene gikk fort over i skyttergravsargumentering igjen..). 

Så gjennom hele ila to kvelder, og må si meg stort sett enig med @Reg2000 over, annet enn at jeg kanskje er på at jeg likte serien (litt under "ganske godt"): Totalt sett en del bra her, men også en rekke svakheter. 

Serien hadde trengt enten flere episoder eller lengre episoder for å gi karakterer og en del av handlingen mer kjøtt på beina. Litt logiske brister, lettvinte løsninger og tidvis ræv dialog er det jo, men sånn er det ofte med Star Wars. 

Får jo håpe på flere sesonger siden den legger veldig opp til det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mala skrev (4 timer siden):

The ACOLYTE er visstnok kansellert. Kan ikke si jeg gråter, for dette var lavmål og ikke veldig mye å skryte over.

Nei, det var ganske middelmådig ja. Ble aldri hektet på det, og det var ikke så mye god action heller spør du meg. Heldigvis så kommer vel Andor S2 om ikke så lenge, der har jeg ganske store forventninger. 

Endret av thomassit0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Tomeito said:

Jeg er vel blant de få som synes det er synd. Synes den la opp til noe som kunne bli spennende

Ja det var spennende hvor historien var på vei. Det tok et par episoder før jeg var ordentlig involvert i historien og det er kanskje for mye i disse dager. Om man ikke blir huket fra første episode er det nok mange som faller av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Sjørøver said:

Merkelig at synet på denne serien er så enormt delt. 

 



Beskrivelsen personen gir har jo ingen basis i virkeligheten.

Skuespillet var ujevnt, historien var søppel, markedsføringen elendig, publikum var allerede kjempeskeptisk pga. alle de foregående prosjektene, og selv de som forsøkte å se den, mistet raskt interessen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...