Gå til innhold

The Acolyte (bruk spoilertags)


Anbefalte innlegg

The Acolyte ser ut til å klare seg bra og jeg blir overrasket om det ikke kommer en ny sesong.

https://screenrant.com/star-wars-the-acolyte-success-viewership-rotten-tomatoes/

Quote

The simple truth is that Star Wars needs to keep expanding as a franchise, and it has to go beyond the established names sooner or later. The Mandalorian will always be pretty much impossiible to match, because it literally released alongside the launch of Disney+, shooting its new characters to galactic levels of prominence. The Acolyte was never going to be the next Mandalorian; but as it stands, in spite of the backlash, it seems to be doing OK.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acolyte en suksess? Snakk om å leve i en boble og et ekkokammer.

Showrunner Leslye Headland sier hun ikke har noen tro på en sesong 2.

Acolyte er den dyreste OG minst populære Star Wars- serien så langt. Offisielt skal det være snakk om et budsjett på 180 millioner dollar, men det er også påstander om over 400.

I mellomtiden har seertallene fallt ut av Nielsen Ratings. Episode 5 av Acolyte hadde mindre enn en femdel av seerne av Mandalorian, en fjerdedel av seerne av Kenobi og Book of Boba Fett og under halvparten av seerne av Andor. Sistnevnte er litt trist iom. at Andor sesong 1 faktisk var ganske bra.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva som frustrerer meg er setninger som dette:

Quote
  • The Acolyte's Rotten Tomatoes score is distorted by a review-bombing campaign, making it unreliable for assessing the show's success.

 

Jeg har aldri forstått problemet de har med review bombing. Det at mange folk gir en serie dårlige reviews er jo det beste tegnet man har på at noe er mislikt/dårlig.

Hva er tankegangen bak "nei nå kom det så mange dårlige reviews på en gang at vi ikke kan se hva folk egentlig mener"....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Tåkefyrste said:

Hva som frustrerer meg er setninger som dette:

 

Jeg har aldri forstått problemet de har med review bombing. Det at mange folk gir en serie dårlige reviews er jo det beste tegnet man har på at noe er mislikt/dårlig.

Hva er tankegangen bak "nei nå kom det så mange dårlige reviews på en gang at vi ikke kan se hva folk egentlig mener"....

Nei. At det foregår en målrettet kampanje blant en liten gruppe idioter på Internett vil aldri være en indikasjon på kvalitet.

Endret av rabler
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Review bombing" har blitt den obligatoriske unnskyldningen hver gang noe er upopulært, fordi ingen vil noensinne erkjenne at de har laget et dårlig produkt. Selv ting med relativt god score har blitt beskyldt for det, kun fordi scoren er noe lavere enn hva som har vært normalt før, sånn som den siste sesongen av The Boys. Ekte review bombing eksisterer, men da er scoren som regel godt nede på 1-tallet, som Velma, Cleopatra og Santa Inc.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Nei. At det foregår en målrettet kampanje blant en liten gruppe idioter på Internett vil aldri være en indikasjon på kvalitet.

Kan jo ikke være en SÅ liten gruppe når det gjør såpass til utslag. 

Hvordan er du forresten sikker på at den blir reviewbombet? Kanskje, bare kanskje, det er ett faktum at serien er piss, selv om du ikke makter å innse det?

 

Spør hypotetisk, jeg har ingen mening om serien i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 18.6.2024 at 5:12 PM, Reg2000 said:

Du kan si mye om serien, men her er det jo ekstremt åpenbart at man ikke har fått vite/sett alt som har skjedd. Det er et klassisk fortellerknep ved å vise det som har skjedd fra synspunktet til en enkelt person. Man får garantert sett mer om dette i senere episoder.

Der kom det jeg regnet med i episode 7. Da har vi ihvertfatt fått vite mer, men ikke nødvendigvis alt enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Duriello said:

Kan jo ikke være en SÅ liten gruppe når det gjør såpass til utslag. 

Hvordan er du forresten sikker på at den blir reviewbombet? Kanskje, bare kanskje, det er ett faktum at serien er piss, selv om du ikke makter å innse det?

 

Spør hypotetisk, jeg har ingen mening om serien i det hele tatt.

Antallet negative anmeldelser alene er en god indikasjon.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/06/24/in-three-weeks-the-acolyte-has-more-audience-reviews-than-three-seasons-of-the-mandalorian/

Quote

(…) I also think it’s important to point out what’s going on here and not let this enormously exhausting and loud toxic part of the fanbase gaslight everyone into thinking this is just truly the worst thing Star Wars has ever produced and it’s not being review bombed. I have never in my life seen a more textbook definition of review bombing, and the way this has escalated into a protest metric, driven by forums and rage-farming YouTubers has gotten absolutely insane.

Vi ser noe av den samme negativiteten i denne tråden

Quote

This hate is not just about low numbers, it’s about racism, misogyny and overall harassment of the cast which has poisoned every conversation about this show and exemplifies every horrible impulse of these so-called fans over this entire Disney era. You can like or not like things, sure. This is a different level, and is getting more and more inexcusable as time goes on.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt veldig fascinerende at det er lettere å hevde reviewbombing, enn å innse at en produksjon evt er subpar. 😅

 

Edit* Jeg ser IGN har gitt serien 55/100, da må det jo være fantastiske greier. /s

På den annen side kan man jo roe ned "åååh så woke" klaginga, når IGN gir kun 55/100 på noe så er det ikke woke.  😶‍🌫️😶‍🌫️

Endret av Duriello
  • Liker 4
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Duriello said:

Forsåvidt veldig fascinerende at det er lettere å hevde reviewbombing, enn å innse at en produksjon evt er subpar. 😅

 

Edit* Jeg ser IGN har gitt serien 55/100, da må det jo være fantastiske greier. /s

På den annen side kan man jo roe ned "åååh så woke" klaginga, når IGN gir kun 55/100 på noe så er det ikke woke.  😶‍🌫️😶‍🌫️

Anmeldelser varierer. Jeg har ikke lest noen av dem, men ser det samlet sett ligger noe under 7/10. Rundt 7/10 er der jeg ville plassert den også, men det virker som den tar seg opp kraftig mot slutten så vi får se hvor det ender.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Duriello said:

Den har og fått en del positive anmeldelser, er dette kun "reverse review bombing"?

Det er en reaksjon på hatkampanjen serien er utsatt for, men virker ikke å være organisert på samme måte som hatkampanjen er.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...