Gå til innhold

The Acolyte (bruk spoilertags)


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, bshagen said:

Obi Wan var dårlig, men det var ikke *jævlig* dårlig. Syns du overdriver litt :) 



Nå er det riktignok et par år siden, men jeg husker den som hinsides elendig.

En ødelagt og ubrukelig Kenobi, konfrontrasjonen med Vader, fokuset på Leia i stedet for Luke som ødelegger kontinuiteten, når trente snikmordere prøver å fange Leia i skogen, når de gjemmer henne inne i en kåpe... jeg får PTSD av å tenke tilbake på det 😄

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh, den var var en 3er, men ingen katastrofe, den hadde sine opp og nedsider. Som sagt, du overdriver veldig og du vinkler det kun negativt og du velger å totalt ignorere de ålreite tingene. Den har fått 7.1 på imdb, så det er ikke søppel, slik du omtrent beskriver det :) 

Til sammenligning så ligger Acolyte hittil til 3.4 i score og selvom det er en del review bombing så er det i alle fall en pekepinn. Episode 5 får 6.7 så det virker ut som følelsen jeg fikk av en noe bedre episode stemmer blant massene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, bshagen said:

Meh, den var var en 3er, men ingen katastrofe, den hadde sine opp og nedsider. Som sagt, du overdriver veldig og du vinkler det kun negativt og du velger å totalt ignorere de ålreite tingene. Den har fått 7.1 på imdb, så det er ikke søppel, slik du omtrent beskriver det :) 

Til sammenligning så ligger Acolyte hittil til 3.4 i score og selvom det er en del review bombing så er det i alle fall en pekepinn. Episode 5 får 6.7 så det virker ut som følelsen jeg fikk av en noe bedre episode stemmer blant massene

Det viser bare hvor tåpelig klagingen på The Acolyte er og hvor utsatt den er for review bombing av folk som trolig ikke engang har sett den. Hvis Obi-wan har fått en rating på 7.1 og vi antar den er reell burde Acolyte ha hatt minst det samme om ikke bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 time siden):

Det viser bare hvor tåpelig klagingen på The Acolyte er og hvor utsatt den er for review bombing av folk som trolig ikke engang har sett den. Hvis Obi-wan har fått en rating på 7.1 og vi antar den er reell burde Acolyte ha hatt minst det samme om ikke bedre. 

 Uenig i sammenligningen av de to. Obi Wan er som sagt dårlig, men Acolyte er god del dårligere, selv om jeg likte episode 5. 

Dessuten så har episode 5 fått 6.7 så det kan ikke være *bare* review bombing, så det er lov og prøve å være litt nyansert i det minste. 

Som sagt, folk har blitt så ekstremt svart/hvitt. Det gjelder her inne også

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Book of Boba Fett har 7.2 og Ahsoka 7.5 på IMDB så det er vel mer nærliggende å tro at IMDB, som forøvrig også eies av TV og filmindustrien, driver med noe muffins. Obi-Wan Kenobi er det forøvrig over 25% av publikum som har gitt score 9 eller 10 slik at de ser ut til å være review bombed av Disney-botter, siden vi vet at disse seriene feilet økonomisk og kritisk.

Disse nettstedene med ratings, både profesjonelle og publikumsscore, er mao. temmelig verdiløse. Det eneste man kan spore som har noen statistisk realistisk verdi foreløpig ser ut til å være brukerscore på nettopp Rotten Tomatoes, som paradoksalt nok blir anklaget for å være "review bombing", men er den eneste scoren som *faktisk* samsvarer med virkeligheten i form av publikum og inntekter.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I likhet med profesjonelle rørleggere, tannleger og flykapteiner så foretrekker jeg også profesjonelle anmeldere. Folk med erfaring og formell/faktisk kunnskap.

Hva de ytterst på hesteskoen woke-anti-woke mener om en film er fullstendig uinteressant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

I likhet med profesjonelle rørleggere, tannleger og flykapteiner så foretrekker jeg også profesjonelle anmeldere. Folk med erfaring og formell/faktisk kunnskap.

Hva de ytterst på hesteskoen woke-anti-woke mener om en film er fullstendig uinteressant. 

Det er litt blanda drops der også, har da sett anmeldere som totalslakter filmer som er god underholdning som senere har blitt kultklassikere

Men ja, smaken er som baken og godt er det. Syns mye av det Disney har kommet med i det siste har vært ålreit, og jeg syns mye annet de holder på med er rimelig dårlige greier. Synd at den ene tingen denne gang var en SW-serie, da jeg er glad i franchisen, men det overlever jeg :) 

Lenke til kommentar
17 hours ago, uname -i said:

I likhet med profesjonelle rørleggere, tannleger og flykapteiner så foretrekker jeg også profesjonelle anmeldere. Folk med erfaring og formell/faktisk kunnskap.

Hva de ytterst på hesteskoen woke-anti-woke mener om en film er fullstendig uinteressant. 

 

Med all mulig respekt - her avslører du vel egentlig det motsatte. For det er profesjonelle anmeldere som befinner seg på ytterkanten av hesteskoen. De gjør også anmeldelser mot betaling og deres eksistensgrunnlag er avhengig av å være på god fot med produksjonsselskaper. I tillegg er både IMDB og Rotten Tomatoes f.eks eid av filmindustrien selv. Anmeldere er på ingen måte representative for majoritetsbefolkningen. Hvis du ser på hvordan filmer og serier gjør det økonomisk og ser det oppimot anmelder- og publikums- scores som datapunkter, så er publikumsscore uendelig mye mer informativ.

Slik at dette er nok et typisk eksempel på folk som befinner seg i bobler som ikke innser at de befinner seg i bobler, og anklager andre for det samme.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jøss, en besatt anti-wokist fremsetter her den forslitte konspirasjonsteorien om MSM. Det var ikke veldig overraskende. Nei til profesjonelle anmeldere med faktiske kunnskaper. Ja, til anti-woke MAGA-fjols som tror Fellini er en pastarett.

.Ikke rart du jevnlig må ut og dementere at du er høyreekstremist.

Brother Ursus skrev (59 minutter siden):

For det er profesjonelle anmeldere som befinner seg på ytterkanten av hesteskoen. De gjør også anmeldelser mot betaling og deres eksistensgrunnlag er avhengig av å være på god fot med produksjonsselskaper.

Ja, i din alternative virkelighet så henger det tydelligvis på greip at profesjonelle filmanmeldere er radikale venstreaktivister som legger seg på rygg for børsnotert storkapital. Og det klare beviset for det er at de gir toppkarakter til alt fra de store selskapene og slakter små uavhengige filmprodusenter med sine fæle kunstfilmer.

Pling, plong.

Brother Ursus skrev (1 time siden):

Hvis du ser på hvordan filmer og serier gjør det økonomisk og ser det oppimot anmelder- og publikums- scores som datapunkter, så er publikumsscore uendelig mye mer informativ.

Stemmer, jeg har nå tenkt å se alle sesongene av Mot i Brøstet for den var jo så populær og når Arve Oppsahl hadde på seg brudeslør så var det en haug med gamle fjols som lo så de datt av stolen. Ikkeno er bedre enn karaktersettingen til folk jeg har null til felles med. Og det inkluderer deg og alle andre som projiserer ethvert kulturuttrykk ned på en endimensjonal woke-akse.

Brother Ursus skrev (1 time siden):

Slik at dette er nok et typisk eksempel på folk som befinner seg i bobler som ikke innser at de befinner seg i bobler, og anklager andre for det samme.

 Ja, du vet jo hvordan verden egentlig fungerer.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Denne tråden er nå sklidd langt ut forbi det jeg egentlig hadde tenkt, hadde tenkt til å diskutere serien ikke politikk. Er MØKKLEIG politikk i vær bidige tråd her inne! Kan dere ikke se til helvete å gi dere?! 

Jeg er så lei av dette forumet her, enten man er på høyre som Urso eller rak motsatt som -uname, i mine øyne så gjør dere like mye for å ødelegge samtlige tråder her inne på diskusjon.no

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (14 timer siden):

Jeg er så lei av dette forumet her, enten man er på høyre som Urso eller rak motsatt som -uname, i mine øyne så gjør dere like mye for å ødelegge samtlige tråder her inne på diskusjon.no

Seriøst.
Se på trådene hvorfor det går rett vest.
Se på side 1 av denne tråden.

At grunnløst usakelig hat blir svart på fordi det blir stående er ikke like gale som at det tolereres grunnløst misinformert hat.
Det finnes ikke det motsatte her -- det finnes i praksis ikke grunnløs hyllest.

Merk at den mørke siden elsker ekkokammer, så å la det de sier stå uimotsagt hjelper ikke.
Å få dem på bedre tanker og sørge for at de har bedre kilder og bedre forståelse for hva som faktisk foregår arbeides med i snakkende stund.

Merk at hatet er orkestrert og organisert av kultur-krig-kulten, som postet tidligere:
 

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Akkurat nå så føler eg skaperene av en serie gjemmer seg bak at det er stygge fæle anti-woke folk som gjør at serien er dritdårlig mottatt. 
Og så har vi anti-woke folk som mener serien suger pga. woke ting. Tenk om en heller bare hadde sagt at serien suger BALLE, ferdig snakket, og ikke dradd inn woke (selv om det skulle være tilfellet). 

Rings of Power må være noe av det dårligste eg har sett i nyere tid, faktisk ga eg den 0 av 10, og det er ikke trolling eller fordi en alv var svart, eg ga faen i alt det der, men alt bare kollapset av dårlig manus og fremførelse. 

Eg har ikke likt NOE av det disney av gjort med star wars, med ett unntak, og det er Andor, der eg synes sesong 1 er 9.5/10. Eg har heller ikke tid å se 6-7 rated serier, for det gidd eg ikke engang bruke tid på, så eg kommer neppe til å se Acolyte, for denne "mobben" tar sjeldent feil, de bare blamer feil ting. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Personlig har jeg sett meg forferdelig lei av flere brukere her på diskusjon som maler 80-90% av befolkningen som høyreekstreme.

Hvis du ser på hva de skriver og hvordan de tolker virkeligheten så er det temmelig åpenbart at det er de som befinner seg i et boblete ekkokammer. Det er derfor de bortforklarer virkeligheten med konspirasjonsteorier i stedet for å innrømme at populærkultur nå til dags ofte er piss fordi det handler mer om identitetspolitikk enn god historiefortelling.

Du kan ikke fikse det du ikke kan identifisere. Og derfor kommer motreaksjonene kun til å vokse.

EDIT: Nå var det vel heller ikke jeg som brukte begrepet woke om Acolyte, bare så det er sagt. Jeg diskuterte serien på dets egne premisser.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Brother Ursus said:

Personlig har jeg sett meg forferdelig lei av flere brukere her på diskusjon som maler 80-90% av befolkningen som høyreekstreme.

Men du tror din mening deles av 80-90% av befolkningen? 🙄

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Mastersloth said:

herregud dette er ikke Star Wars!

her er alt glemt fra star wars universet  .

grusom "woke" suppe.

Du får syte i tråden som er opprettet for folk som tror underholdning er woke:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 3.7.2024 den 1:49 PM):

Du får syte i tråden som er opprettet for folk som tror underholdning er woke:

 

jeg bare synes serien er dårlig egentlig men det er min mening.  At den er woke er ikke akkurat noen hemmelighet .

jeg synes det er bare litt voldsomt. jeg ser så mye brister med hvordan denne serien er bygget opp. i forhold til star wars lore etc.  Var kanskje en litt hard "statment" av meg men jeg skulle ønske at vi hadde fått en star wars serie som har bra manus. Jeg er ikke akkurat alene om å ikke like serien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja nå har man 2 episoder igjen av dette greiene her. Når sant skal sies, syns jeg det skrapes hull i bånn av bøtta her, dette er ekstremt lavmål i en rekke av allerede middels Disney Star Wars prosjekter.  Syns ikke mye henger på greip i denne seien her, med forferdelig manus, regi og lite logikk i veldig mye. Mye ser pent ut, og mye annet er til å grine av. Hvordan de har greid å svi av så mye penger her er for meg fullstendig ufattelig.  

Ikke alt er krise, jeg har faktisk sansen for Manny Jacinto sin karakter her, selv om det dessverre utleveres manus av svært tvilsom kvalitet. Noen veldig kule kamper har det vært, med grei koreografi og ting som "ser kult ut" i det minste. 

Håper i ikke showrunneren får lov til å nærme seg flere Star Wars prosjekter i hvert fall. 

 

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...