Gå til innhold

The Acolyte (bruk spoilertags)


Anbefalte innlegg

Hva skal man si om dette? Sett de tre første episodene men dette er jo skikkelig dårlig? Jeg hadde litt håp siden jeg likte Mandalorian, Andor og Ashoka men Acolyte minner om en billig ungdomsserie man så etter skoletid på 90-tallet. Syltynn suppe

Er jeg bare kynisk eller hva tenker dere? 

Endret av bshagen
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, bshagen said:

Hva skal man si om dette? Sett de tre første episodene men dette er jo skikkelig dårlig? Jeg hadde litt håp siden jeg likte Mandalorian, Andor og Ashoka men Acolyte minner om en billig ungdomsserie man så etter skoletid på 90-tallet. Syltynn suppe

Er jeg bare kynisk eller hva tenker dere? 

Er vel ingen overraskelser her.
image.png.b929e102941a8a288d8917fa5858d756.png

Reviewene av serien er jo god underholdning da (og har antagelig langt bedre seertall).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Spoiler

Jeg synes de første to episode var helt ok, den første var klart best. Den tredje føltes som en parodi eller en dårlig sketch. Power of.. chanten, klisjé hekse latter og litt papir som fikk gråstein i en ren steinkorridor til å brenne? Javel ja.

 

Jedi i serien virker også overdrevent lystne på å trekke lyssverdet sitt og peke det truende som første og eneste løsning i alle situasjoner.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Noxhaven 

 

Spoiler

Enig i dette. Jeg forstår heller ikke hvordan denne brannen spredde seg og hvordan den skulle spre seg, og når de rømmer så løper de igjennom den hallen der alle heksene liksom er døde, men tilsynelatene av ingen som helst grunn. Mulig det var noe jeg gikk glipp av der, men det virket veldig billig 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, bshagen said:

@Noxhaven 

 

  Reveal hidden contents

Enig i dette. Jeg forstår heller ikke hvordan denne brannen spredde seg og hvordan den skulle spre seg, og når de rømmer så løper de igjennom den hallen der alle heksene liksom er døde, men tilsynelatene av ingen som helst grunn. Mulig det var noe jeg gikk glipp av der, men det virket veldig billig 

 

Du kan si mye om serien, men her er det jo ekstremt åpenbart at man ikke har fått vite/sett alt som har skjedd. Det er et klassisk fortellerknep ved å vise det som har skjedd fra synspunktet til en enkelt person. Man får garantert sett mer om dette i senere episoder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (56 minutter siden):

Du kan si mye om serien, men her er det jo ekstremt åpenbart at man ikke har fått vite/sett alt som har skjedd. Det er et klassisk fortellerknep ved å vise det som har skjedd fra synspunktet til en enkelt person. Man får garantert sett mer om dette i senere episoder.

Jeg tenkte på det jeg også men samtidig så så det egentlig veldig forhastet. Men ja, du har nok rett 

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (20 minutter siden):

Jeg liker den.

Fett å ha en serie om witches og Dathomirian.

Akkurat dette er jeg enig i, bare syns utførelsen virker litt halvhjertet. Når det er sagt, dette kan jo selvsagt bli bedre etterhvert. Jeg har håp :) 

Lenke til kommentar
Spoiler

 

bshagen skrev (6 timer siden):

@Noxhaven 

 

  Skjul innhold

Enig i dette. Jeg forstår heller ikke hvordan denne brannen spredde seg og hvordan den skulle spre seg, og når de rømmer så løper de igjennom den hallen der alle heksene liksom er døde, men tilsynelatene av ingen som helst grunn. Mulig det var noe jeg gikk glipp av der, men det virket veldig billig 

Antar at de 4 jedi folka slakta alle heksene, men selv om de gjorde det aner jeg ikke hvorfor steinkorridorene skulle ta fyr.. han jedi karen som ønsket asyl eller konstant "meditasjon" pga sine synder tilsier vel at de gjorde noe som må regnes som mindre greit..

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, ps5 said:

Er vel ingen overraskelser her.
image.png.b929e102941a8a288d8917fa5858d756.png

Reviewene av serien er jo god underholdning da (og har antagelig langt bedre seertall).

 

 

Jeg synes det er morsomt også når folk klager over "review bombing". Det er jo det publikumsanmeldelser er. Det er alltid flest personer som legger igjen anmeldelser som er enten veldig positive, eller veldig negative.

Det virker som om noen ønsker å undergrave verdien av publikumsanmeldelser ved å hinte til at de er "uekte", men det er på det rene at de er laget av enkeltpersoner og ikke bots. Slik at reaksjonen på The Acolyte er tross alt *organisk* og ikke organisert. Det er jo dette som er forbrukermakt.

Noe som burde plage folk som er redde for "uryddig påvirkning" er såkalt profesjonelle kritikere som fortsetter å gi nesten alt Disney lager positive anmeldelser fordi de er del av samme ideologi eller er redde for å miste adgang og goder.

De profesjonelle anmelderne er ofte fullstendig ute av takt med publikum, og hvis du ser på publikumscore kontra inntjening og faktiske seertall, så korresponderer publikumsscore så vidt jeg kan se _konsekvent_ bedre enn anmelderscore.

The customer is always right.

Disneys egne tall viser også skuffende seertall. Det er nok voldsomt mange av de som ser på som også bedriver "hate watching".

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (6 timer siden):

Det eneste bra Disney Star Wars har kommet med er i min oppfatning Rogue One, Mandalorian og Andor.

Dette er også tilfeldigvis de tre prosjektene som Kennedy ikke har hadde noe særlig med å gjøre. De ble laget av ekte fans, som Favreau og Gilroy.

Likte du ikke Ashoka? Syns den er rimelig bra også :)  Utrolig synd at Ray Stevenson døde, han gjorde en utrolig bra Baylon Skoll 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 timer siden):

 

 

Jeg synes det er morsomt også når folk klager over "review bombing". Det er jo det publikumsanmeldelser er. Det er alltid flest personer som legger igjen anmeldelser som er enten veldig positive, eller veldig negative.

Det virker som om noen ønsker å undergrave verdien av publikumsanmeldelser ved å hinte til at de er "uekte", men det er på det rene at de er laget av enkeltpersoner og ikke bots. Slik at reaksjonen på The Acolyte er tross alt *organisk* og ikke organisert. Det er jo dette som er forbrukermakt.

Noe som burde plage folk som er redde for "uryddig påvirkning" er såkalt profesjonelle kritikere som fortsetter å gi nesten alt Disney lager positive anmeldelser fordi de er del av samme ideologi eller er redde for å miste adgang og goder.

De profesjonelle anmelderne er ofte fullstendig ute av takt med publikum, og hvis du ser på publikumscore kontra inntjening og faktiske seertall, så korresponderer publikumsscore så vidt jeg kan se _konsekvent_ bedre enn anmelderscore.

The customer is always right.

Disneys egne tall viser også skuffende seertall. Det er nok voldsomt mange av de som ser på som også bedriver "hate watching".

Man kan si hva man vil om tjenester som Imdb og Rotten Tomatoes - men for å sitere fra The Acolyte selv så er "profesjonelle" anmeldelser the power of one, the power of two - imens audience score er the power of many ;)

RT er nå 14% og Imdb 3.5

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, sofiemyr said:

Rotten Tomatoes

for RT også, så er jo professjonelle aggregat scoren skit, den er binær, enten "fresh" eller "rotten".

så hvis alle kritikerne synes serien er 6/10, så vil det være 100% fresh, mens tilsvarendes 5/10 = 100% rotten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
big_glasses skrev (1 minutt siden):

for RT også, så er jo professjonelle aggregat scoren skit, den er binær, enten "fresh" eller "rotten".

så hvis alle kritikerne synes serien er 6/10, så vil det være 100% fresh, mens tilsvarendes 5/10 = 100% rotten

Smaken er jo også som baken har jeg hørt og jeg personlig trives mest med Imdb (som er min mest brukte app ifølge apple) og hvis det er tilstrekkelig med reviews så har jeg til dags dato ikke gått på en smell hvis det jeg setter på ligger fra 6.5ish og oppover... Alt over 7.5 klarer jeg skjønne er bra selv det ikke nødvendigvis trenger å være min smak ;)

Min gamle filmkunnskaplærer sa at det er en kunst å skjønne at noe er bra og at du samtidig ikke trenger å like det like mye som det er en kunst å skjønne at noe er dårlig men at du liker det allikevel (guilty pleasures)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...