Gå til innhold

Tek tester Temu: – Fy f***


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke så veldig ulikt det man selv gjorde før i tiden med eBay, der var det mye fra Kina også. Så kom AliExpress og alle de andre også. Stoppet å handle på slike steder for mange mange år siden. Både fordi jeg vet bedre, men også fordi jeg heller kjøper færre ting og av mer kvalitet. Også mindre sjanse til å bli forgiftet av uregulerte produkter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Håper at de som kjøper kopper/bestikk//tallerkner/kjøkkenutstyr o.l setter seg inn i de farlige stoffene som befinner seg i plastikken, spesielt varene som er rettet mot babyer.

Temu ser jeg på nytidens Wish, en langt dårligere versjon av AliExpress, som egentlig er bra gjort. Blir ikke noe handel der pga aggressiv reklamering og bruk/kast mentalitet.

Har blitt langt mindre handel fra kinesiske butikker bla. AliExpress den siste tiden (mest for at jeg ikke trenger noe).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Temu er ingenting nytt. Det er bare nok et forsøk å presse oss mot impulsivt hyperkonsum.

Det er fort gjort å kjøpe skrot fra slike nettsider, men for enkelte segmenter som hobbyelektronikk så er det en velsignelse. F.eks. så kjøpte jeg Zigbee temperatursensorer på AliExpress til 20kr/stykket i stedet for 200kr/stykket, og tro det eller ei så måler de temperaturen.

Lenke til kommentar

Hva jeg IKKE kommer til å kjøpe på Temu eller Wish (skal ikke handle på Wish uansett) eller tilsvarende er elektronikk og alt som skal vil komme i kontakt med hud eller mat.

Jeg har en ønskeliste på ting fra AliExpress, men da kun lommelykter og tilbehør av kjente merker, og fra seriøse selgere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...