Star Fox Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Jeg vurderer å kjøpe meg en eldre leilighet der det ikke er noe direkte luftuttak fra ventilator. Leiligheten har en platetopp med innebygget ventilator med kullfilter (omluft). Noen som har erfaring med disse? Er det hensiktsmessig å skaffe seg en luftavfukter i tillegg? Jeg regner med at kullfilteret i hovedsak trekker vekk matlukt. For å være helt ærlig har jeg aldri bodd noe sted der ventilatoren ikke trekker luften ut av boligen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni (endret) Har ikke slik men når det gjelder fuktig luft inne så er det enten å lufte mer eller luftavfukter som kan hjelpe på problemet. Om en tørker klær inne kan det være fint med avfukter, men de avgir litt støy. Jeg ville hatt vindu åpent under steking med mye røyk eller damp. Endret 18. juni av Svein M Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Ved litt heftig steiking, så kan det bli uvant røykfullt. Greit å tenke på om man f.eks har koblet røykvarsler til sentral eller alarmselskap. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Star Fox skrev (1 time siden): Jeg vurderer å kjøpe meg en eldre leilighet der det ikke er noe direkte luftuttak fra ventilator Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Gavekort skrev (6 minutter siden): Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning. De er såpass dyre ja! Har akkurat overtatt opplegg med kullfilter sjøl, men da tror jeg nok noen planer framskyndes... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Den største motforestillingen jeg har mot kullfilter, er man velger ofte veldig shitty vifter som støyer noe hinsides for å klare normalt luftsug igjennom kullfilter og fett-mesh. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 18. juni Forfatter Del Skrevet 18. juni (endret) Gavekort skrev (28 minutter siden): Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning. Det er bare å glemme hulltaking så lenge dette er forbudt av borettslaget. Ser ut av svarene at kullfilter ikke er noen optimal løsning... :') Endret 18. juni av Star Fox Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Star Fox skrev (1 minutt siden): Det er bare å glemme hulltaking så lenge dette er forbudt av borettslaget. Det høres ikke ut som et rimelig vedtak. Har du spurt konkret om å bore hull til ventilator? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juni Del Skrevet 18. juni Har en kompis som jobber med kjøkken og han mener det er gode løsninger for dette i dag, så om løsningen din ikke er for gammel/utdatert så hadde ikke jeg vært bekymret iallefall. Bare vær påpasselig med vedlikehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå