Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Platetopp med ventilator (kullfilter)


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en eldre leilighet der det ikke er noe direkte luftuttak fra ventilator. Leiligheten har en platetopp med innebygget ventilator med kullfilter (omluft).

Noen som har erfaring med disse? Er det hensiktsmessig å skaffe seg en luftavfukter i tillegg? Jeg regner med at kullfilteret i hovedsak trekker vekk matlukt. For å være helt ærlig har jeg aldri bodd noe sted der ventilatoren ikke trekker luften ut av boligen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke slik men når det gjelder fuktig luft inne så er det enten å lufte mer eller luftavfukter som kan hjelpe på problemet. Om en tørker klær inne kan det være fint med avfukter, men de avgir litt støy.

Jeg ville hatt vindu åpent under steking med mye røyk eller damp.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Star Fox skrev (1 time siden):

Jeg vurderer å kjøpe meg en eldre leilighet der det ikke er noe direkte luftuttak fra ventilator

Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning.

De er såpass dyre ja! Har akkurat overtatt opplegg med kullfilter sjøl, men da tror jeg nok noen planer framskyndes...

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Gavekort skrev (28 minutter siden):

Hvor langt unna er ytterveggen? Hadde heller tatt meg bryet å legge opp rør enn å styre med kullfilter som må byttes to ganger i året til 500kr/per, og som går ut av produksjon lenge før platetoppen din er moden for utskiftning.

Det er bare å glemme hulltaking så lenge dette er forbudt av borettslaget. :)

Ser ut av svarene at kullfilter ikke er noen optimal løsning... :')

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...