dan83 Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni hei, enda ikke blitt kvitt en lav pipelyd som kommer ved svak bremsing. Den forsvinner ved hard bremsing, når bakbremsene kobles til, så antar det er en av de foran som lager lyden. Men spørsmålet er, kan dette være et mer seriøst problem som kan gjøre noe skade? Tipper det bare en en stein eller noe rusk, som jeg ikke får spylt bort! Skal kjøre til Vestlandet om ett par dager, så må bare forsikre meg om at det er trygt. Bremsene tar like godt som alltid, så merker ikke noe forskjell på ytelse. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Det er nok trygt å kjøre. Med mindre bremseklossene er helt nedslitte... Litt lyder i ny og ne er nok noe de fleste erfarer.... Så lenge du ikke merker noe fysisk på bilen; er det bare å kjøre. Jeg hadde nok fått bilen opp i ca 80 km/t og bremset hardt ned, gjentatte ganger.... Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. juni Forfatter Del Skrevet 17. juni Milhouse85 skrev (30 minutter siden): Det er nok trygt å kjøre. Med mindre bremseklossene er helt nedslitte... Litt lyder i ny og ne er nok noe de fleste erfarer.... Så lenge du ikke merker noe fysisk på bilen; er det bare å kjøre. Jeg hadde nok fått bilen opp i ca 80 km/t og bremset hardt ned, gjentatte ganger.... Har forsøkt å bremse hardt i litt høy fart ved flere anledninger. Har muligens gjort ting litt bedre, da jeg tidligere innimellom også kunne høre lyden svakt når jeg kjørte(hvis det var stille i bilen ellers). Virker også som lyden er fraværende når det er fuktig vær eller rett etter jeg har spylt ved bremsene. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. juni Forfatter Del Skrevet 17. juni ...jeg får vel eventuelt be dem rense bremsene ved neste service, hvis lyden ikke blir borte. Men koster vel kanskje noen tusenlapper? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/vedlikeholdsprodukter/bremserengjoring-2000035883 Prøv denne først. Skru av hjulene, spray på og tørk av med helt vanlig tørkepapir. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni En stein mellom skive og bremseskjold lager lyd du lett ville gjenkjent. Den kan være grusom og forandrer seg ofte når du svinger. Slike steiner blir som oftest nedslipt og detter vekk av seg selv etter en stund. lyden du beskriver er for meg resonans lyd mellom klosse og skive. Dette gjelder spessielt biler med litt størrelse på bremsene. vist det er montert uorginale klosser kan slike tilfeller ofte oppstå, mintex klosser f.eks er klassiske pipeklosser. En Ate eller valeo klosse som mange biler har orginalt har bedre kvalitet på utforming og belegg kvalitet løsning på å fjerne resonans lyd fra klossene kan enkelt ofte løses med å ta de ut og slipe skrå kanter oppe og nede uansett, ikke farlig å kjøre med så lenge tykkelsen er over minimum👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå