Gå til innhold

hdmikabel på 20 meter


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe inn hdmikabel fra projektor til forsterker til skolen jeg jobber på. Lengden er 15+ meter(får ikke målt nøyaktig), så tenkte å bestille en på 20m for å være sikker. Er det noe kvalitetsforskjeller her? Det må settes opp stillas og greier for å legge den i kalbelskinner, så vil bestille rett nmår det først skal gjøres:D

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste HDMI kabler har en oppgitt rekkevidde på opptil 15 meter hvor de vil fungere uten kvalitetstap. Forbi det garanterer de ikke lenger kvaliteten, men kan hende de funker greit på 20m.

Er du usikker så skaff en signal booster/hdmi repeater, de øker som regel rekkevidden til 25-35 meter (sjekk hva du trenger først, om det er 1080p eller 4K)

Endret av AvgAug
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (12 minutter siden):

De fleste HDMI kabler har en oppgitt rekkevidde på opptil 15 meter hvor de vil fungere uten kvalitetstap. Forbi det garanterer de ikke lenger kvaliteten, men kan hende de funker greit på 20m.

Er du usikker så skaff en signal booster/hdmi repeater, de øker som regel rekkevidden til 25-35 meter (sjekk hva du trenger først, om det er 1080p eller 4K)

Hmm det var da som... må kanskje se om jeg får gjort en (mer) næyaktig måling da virker det som. Takk

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (20 minutter siden):

En 'aktiv' HDMI-kabel har innebygd forsterker i skjermenden, slik at man unngår signaltap over lange strekk. Koster selvfølgelig en del, men er nok verdt det (ihvertfall hvis man trenger 4k-oppløsning).

 

https://www.teknikproffset.no/elektronikk/kabler-og-adaptere-3/hdmi-2/kabler-4/hdmi-kabel-aktiv-20m-ha-ha-1080p-v14

vil denne fungere greit da? er en gammel projektor, så tviler på jeg trenger så høy oppløsning

 

Lenke til kommentar
rakk1 skrev (11 minutter siden):

https://www.teknikproffset.no/elektronikk/kabler-og-adaptere-3/hdmi-2/kabler-4/hdmi-kabel-aktiv-20m-ha-ha-1080p-v14

vil denne fungere greit da? er en gammel projektor, så tviler på jeg trenger så høy oppløsning

 

Ja den funker. Koster litt da ift vanlige kabler og en enkel booster, tror man kan skaffe det for rundt 250-300kr.

Men det er vel enklere å legge en slik kabel ja, færre ting som kan gå feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, rakk1 said:

https://www.teknikproffset.no/elektronikk/kabler-og-adaptere-3/hdmi-2/kabler-4/hdmi-kabel-aktiv-20m-ha-ha-1080p-v14

vil denne fungere greit da? er en gammel projektor, så tviler på jeg trenger så høy oppløsning

 

Bare pass på å legge den rett vei. På grunn av den aktive elektronikken så vil den kun fungere i en retning. Som annonsen sier: "Inngang og utgang er markert på kabelen".

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så lenge du bruker den rett vei så er fiber-HDMI helt idiotsikkert. Når det er sagt... Ikke fest de til f.eks. lister med varmlimpistol, og ikke knekk kabelen 90 grader for å legge den over dørkarmer etc..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...