Gjest 762c7...718 Skrevet 16. juni Del Skrevet 16. juni Hei dere Jeg er litt ny på dette med fondssparing men er i gang. Jeg har satt opp månedlige spareavtaler med noen utvalgte fond men skulle gjerne satt inn penger sporadisk også. Men hvordan gjør jeg det? Jeg ser at jeg kan endre månedsbeløp, men jeg mener å ha mulighet til å bare sette inn litt nå og da, når man har mulighet. Beklager dumt spørsmål, jeg er i det minste klar over det selv ❤️ Anonymous poster hash: 762c7...718 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Jeg har ikke DNB lenger, så jeg har ikke den appen. Men det bør jo være fint mulig å gjøre engangskjøp. Det enkleste er å spørre dem hvor du gjør engangskjøp. Det er ikke noe dumt spørsmål og de har kundeservice på chat. Lenke til kommentar
sfRoyal12 Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Det enkleste er å gå til fondsoversikten i Spare-appen, velge fondet du vil øke beholdningen i, og trykke på + Lenke til kommentar
Gjest 762c7...718 Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Nimrad skrev (På 17.6.2024 den 7:54 AM): Jeg har ikke DNB lenger, så jeg har ikke den appen. Men det bør jo være fint mulig å gjøre engangskjøp. Det enkleste er å spørre dem hvor du gjør engangskjøp. Det er ikke noe dumt spørsmål og de har kundeservice på chat. Det er nok her jeg har misforstått; er engangskjøp det samme som å sette inn penger sporadisk? Altså, på siden av den månedlige betalingen? Det jeg ønsker er å se samlet beholdning i ett og samme fond, ikke mange transaksjoner her og der. Takk uansett for svar. Anonymous poster hash: 762c7...718 Lenke til kommentar
Gjest 762c7...718 Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni sfRoyal12 skrev (På 17.6.2024 den 7:59 AM): Det enkleste er å gå til fondsoversikten i Spare-appen, velge fondet du vil øke beholdningen i, og trykke på + Det mener å øke beholdningen i ett og samme fond, f.eks. DNB teknologi. Jeg har spareavtaler med månedlige trekk, men ønsker også å sette inn penger i samme fond sporadisk. Men det gjør jeg altså ved å foreta engangskjøp i det samme fondet? Spørsmålet mitt er så dumt at jeg finner ikke svar noe sted, derfor måtte jeg spørre her. Uansett, takk for tålmodighet. Jeg vil gjerne spare en del i fond, men har ikke nok kontroll på hva det er ennå. Anonymous poster hash: 762c7...718 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Engangskjøp havner samme sted som månedlig sparing om du kjøper samme fond på samme fondskonto(om du har flere) Det er for når du vil sette inn ekstra i ny og ne 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Hvis du er kvinne, og har facebook, vil jeg anbefale deg å bli med i den lukkede gruppen #huninvesterer. Det er mange kvinner med erfaring i spare i fond, har fått mange gode råd der selv. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Gjest 762c7...718 skrev (19 minutter siden): Det er nok her jeg har misforstått; er engangskjøp det samme som å sette inn penger sporadisk? Altså, på siden av den månedlige betalingen? Ja. Gjest 762c7...718 skrev (19 minutter siden): Det jeg ønsker er å se samlet beholdning i ett og samme fond, ikke mange transaksjoner her og der. Tenk på det som en bankkonto. Når det kommer inn penger havner alt på samme konto, selv om du får lønn hver måned og har mange transaksjoner ut når du bruker penger. Du må bare kjøpe det samme fondet hver gang. Lenke til kommentar
Gjest 762c7...718 Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Takk alle! Da ble jeg litt klokere og kan fortsette å investere videre ☺️ Anonymous poster hash: 762c7...718 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. juni Del Skrevet 19. juni Gaea skrev (29 minutter siden): Hvis du er kvinne, og har facebook, vil jeg anbefale deg å bli med i den lukkede gruppen #huninvesterer. Det er mange kvinner med erfaring i spare i fond, har fått mange gode råd der selv. Er du ikke kvinne så identifiserer deg som kvinne økonomisk sett så meld deg inn i gruppen 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå