Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leverandør sier jeg har betalt, men jeg har fremdeles pengene


Gjest 5573f...23d

Anbefalte innlegg

Gjest 5573f...23d

Hei!

Kjøpte noe møbler hvor jeg betalte med Vipps (vel 30k). Pengene ble reservert på bankkontoen (og i Vipps-appen) og etter en uke så forsvant reservasjonen fra bankkontoen (selv om det fremdeles stod i Vipps-appen at pengene var reservert), og nå ytterligere en uke senere står pengene som betalt i Vipps-appen, leverandør sier at de har bokført betalingen, men jeg har fremdeles pengene på bankkonto.

Nå har jeg drevet og kranglet med kundeservice til leverandør for jeg har fremdeles pengene, men de nekter at jeg har noe utestående. Siden dette var med Vipps så har jeg ingen kontonummer og KID jeg kan betale til.

Dette er det merkligste jeg har opplevd. Hva gjør jeg nå? Jeg vil gjøre opp for meg.. Og jeg vil iallefall ikke at de skal komme tilbake om 1 år og kreve renter for et utestående beløp jeg har forsøkt å få lov til å betale.

Anonymous poster hash: 5573f...23d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5573f...23d
2 minutes ago, TAC-2 said:

Ta kontakt med banken din.

Ingen plasser i banktransaksjonene mine i banken står det at pengene har blitt betalt. De var bare reservert en ukes tid, og så ble reservasjonen tatt bort.

Anonymous poster hash: 5573f...23d

Lenke til kommentar

Har du fått varene, eller er de på vei?
Godt mulig de trekkes når varene blir sendt. 

Eventuelt får du sette pengene på høyrentekonto i 3 år, eller inntil de skal ha pengene. 

Har spart en god del penger ved å ikke krangle med de jeg kjøper tjenester fra. 
F.eks 1 år gratis bredbånd fordi de som koblet opp internett brukte en evighet på å fortelle Telenor at de hadde koblet meg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 5573f...23d said:

Hei!

Kjøpte noe møbler hvor jeg betalte med Vipps (vel 30k). Pengene ble reservert på bankkontoen (og i Vipps-appen) og etter en uke så forsvant reservasjonen fra bankkontoen (selv om det fremdeles stod i Vipps-appen at pengene var reservert), og nå ytterligere en uke senere står pengene som betalt i Vipps-appen, leverandør sier at de har bokført betalingen, men jeg har fremdeles pengene på bankkonto.

Nå har jeg drevet og kranglet med kundeservice til leverandør for jeg har fremdeles pengene, men de nekter at jeg har noe utestående. Siden dette var med Vipps så har jeg ingen kontonummer og KID jeg kan betale til.

Dette er det merkligste jeg har opplevd. Hva gjør jeg nå? Jeg vil gjøre opp for meg.. Og jeg vil iallefall ikke at de skal komme tilbake om 1 år og kreve renter for et utestående beløp jeg har forsøkt å få lov til å betale.

Anonymous poster hash: 5573f...23d

Det er bankens systemer som har feilet. De har ført transaksjonen på kontoen/banken til butikken, men ikke hos deg. Dette fanges opp automatisk, og vil rettes opp i.

 

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (5 timer siden):

Nettbanken er i limbo i helgen. Irriterende at de tydeligvis slår av systemer på helligdager. Det kunne vel fungert på samme måte som på hverdager hele døgnet, hele året? Innen tirsdag er det sikkert i orden, hvis ikke kontanter du banken igjen.

Det er for å hindre svindel, ingen som kan stoppe transaksjonen. 

Betal med kredittkort, de har døgnvakt. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 timer siden):

Har du fått varene, eller er de på vei?
Godt mulig de trekkes når varene blir sendt. 

Eventuelt får du sette pengene på høyrentekonto i 3 år, eller inntil de skal ha pengene. 

Har spart en god del penger ved å ikke krangle med de jeg kjøper tjenester fra. 
F.eks 1 år gratis bredbånd fordi de som koblet opp internett brukte en evighet på å fortelle Telenor at de hadde koblet meg på.

Det er fornuftig og spare penger gikk inn i en butikk 11 år etter jeg kjøpte noe der sist vedkommende kjente meg igjen og faktura ble skrevet ut (det hadde han glemt og sende) 3 000,- fattigere da visst jeg ikke trengte og betale for det var en kjekt og ha butikk solgte sveiseutstyr butikken ble nedlagt året etter så angrer på at jeg betalte for kravet var falt 3 års regel eller no ☹️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...