Gå til innhold

Mine dårlige erfaringer med Talkmore.


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært låst til ice i ett år pga mobilkjøp sammen med abonnement (tabbe), var det på tide å komme seg over på telenor sitt nett igjen.

Hadde egentlig tenkt å gå for plussmobil, men siden de har byttet underleverandør så virker ikke VoLTE/VoWIFI for mange merker, så det ble uaktuelt.

Tenkte derfor å prøve Talkmore, hvor jeg fikk tilbud i januar (Tilbudet var første måned gratis og 2Gb + 3Gb bonus til 249,-). Spurte om det var mulig å få bytte i månedsskiftet for å slippe dobbel kostnad på abonnement, nei dette var ikke mulig og operatører skulle jo bare ta betalt for tiden man var abonnent, ikke for hele måneder. Dette skulle de ordne når de sa opp abonnement hos ice. Mistenkte dette var løgn fra selger, og det stemte. Fikk bytte 15.2. Måtte betale for hele måneden hos ice ja, og det viste seg at gratismnd jeg ble lovet kun ble den siste halvdelen av februar, som jeg allerede hadde betalt for hos ice, dvs null gratis her i gården! Klagde på dette og fikk heldigvis en reduksjon på neste faktura.

La så merke til at fakturaene var en femtilapp høyere enn forventet, men siden jeg ofte slutter arbeid (eller sover til) etter chat stenger fikk jeg ikke kontaktet dem før forrige uke. Ja jeg prøvde kontaktskjema flere ganger i mai og juni men det virker ikke med følgende feilmelding

 

Sitat

 

Oisann, her skjedde det en feil!

Vi klarte ikke å sende inn henvendelsen din akkurat nå. Prøv igjen, eller kontakt kundeservice, så hjelper vi deg.

 

 

På fredag våknet jeg tidlig etter nattskift og kom til slutt igjennom på chat (etter en del meldinger om at det ikke var noen agenter tilgjengelige), det viser seg at selger har lagt til noe som heter "digital trygghet" eller noe sånt, uten å informere om det som koster en femtilapp ekstra i mnd. Ethvert selskap som legger til skjulte tilleggskostnader fortjener terningkast 1. Fikk nå fjernet det og redusert inneværende måned til korrekt beløp, men ikke tidligere fakturaer.

Konklusjon: Talkmore er like råtne som alle andre selskaper, til tross for høy score på bytt.no.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Talkmore hadde godt rykte inntil de ble kjøpt opp og ødelagt av markedets største og dårligste aktør for å bli kvitt konkurranse. Minner om Sbanken som ble kjøpt opp og ødelagt av DnB.

Jeg var kjempefornøyd med Chili, men byttet til Nice fordi det var litt billigere, og jeg trodde ikke lengre jeg trengte så stor datakvote som jeg hadde hos Chili, med Telia sitt nett. Nice bruker Ice, og roaming i Norge fungerer 99% av tiden. Noen ganger mister jeg dekning på steder det SKAL fungere, og må restarte telefonen. En mindre irritasjon med noen måneders mellomrom. Begge disse fungerer bra for meg.

Kom deg bort fra Telenor og deres datterselskaper. De aner knapt hva de driver med. Hadde bare tull med Djuice da jeg var kunde hos dem. De klarte ikke å beregne datakvote i det kompliserte systemet de selv var ansvarlig for, og kuttet ofte hastigheten  lenge før jeg hadde brukt opp kvoten min.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, OC-Freak said:

det viser seg at selger har lagt til noe som heter "digital trygghet" eller noe sånt,

Vært gjennom noe tilsvarende selv.

Mener jeg fikk refundert all kostnad på det der ettersom jeg aldri samtykket til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor tar seg godt betalt og de oppgraderer folk og skrur opp prisen uten at folk har bedt om det. Det positive er at de har et godt nett og ikke er gniene når du har en reell klage, men tar tak i ting.

Billig-greier gir som regel blaffen i deg der. Lav pris tilsvarer normalt lav service.

En må sånn sett velge litt mellom pest og kolera (selv om 9 av 10 leger anbefaler kolera).

For min del var jeg happy med Happybytes som er i Telenor-nettet helt til de jekket opp prisene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (58 minutter siden):

 

Kom deg bort fra Telenor og deres datterselskaper. De aner knapt hva de driver med. 

Ikke mange gode alternativer på Telenor sitt nett ( dvs som ikke bruker eRate ). Telia og ice gidder ikke ha dekning to steder jeg oppholder meg en del, og er hovedgrunnen til bytte.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
OC-Freak skrev (3 timer siden):

Etter å ha vært låst til ice i ett år pga mobilkjøp sammen med abonnement (tabbe), var det på tide å komme seg over på telenor sitt nett igjen. Hadde egentlig tenkt å gå for plussmobil, men siden de har byttet underleverandør så virker ikke VoLTE/VoWIFI for mange merker, så det ble uaktuelt.

VoLTE og VoWiFi virker fint for meg nå, med Plussmobil. Aldri tull med faktura, ingen skjulte tillegg. 

Lenke til kommentar

Hørte nylig om en krangel om betaling: Ikke alle kunder skjønner at Talkmore betales på Mine Sider, og ikke med fakturaer. De fleste leser dette på nett og skjønner beskjeden, men Talkmore har nok enkelte episoder der de blir kjeftet på av kunder for dette. Talkmore sier jo bare: "Du betaler ikke". 

Har selv OneCall nå. Hva om de valgte norske navn? Virker greit, men det sendes litt mange sikkerhetskoder for å logge inn på Mine Sider. Ofte en sikkerhetskode til mobil og en til e-post. Men kan jo redusere antall innlogginger. Det er videreføring av GB som ikke er oppbrukt, til neste måned. Som er bra. Hvis det er noen som bruker lite, er det vel mulig å få kundebehandler til å slette de ubrukte GB. I dag er det knapt mulig å få et abonnement med bare 2-4 GB. 

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett veldig fornøyd med Talkmore og deres kundeservice, men har lært meg å portere i slutten av måneden slik at man kun betaler 3-4 dager dobbelt (til ny/gammel operatør). Når det er sagt så synes jeg faktisk alle operatører fungerer bra selv om det er litt forskjell på kundeservicen rundt forbi. Happybytes har feks. kun kundeservice via chat.

Talkmore har nå vervekampanje med kr. 1000 til begge parter og det hjelper veldig på prisen.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (6 timer siden):

Etter å ha vært låst til ice i ett år pga mobilkjøp sammen med abonnement (tabbe), var det på tide å komme seg over på telenor sitt nett igjen.

Hadde egentlig tenkt å gå for plussmobil, men siden de har byttet underleverandør så virker ikke VoLTE/VoWIFI for mange merker, så det ble uaktuelt.

Tenkte derfor å prøve Talkmore, hvor jeg fikk tilbud i januar (Tilbudet var første måned gratis og 2Gb + 3Gb bonus til 249,-). Spurte om det var mulig å få bytte i månedsskiftet for å slippe dobbel kostnad på abonnement, nei dette var ikke mulig og operatører skulle jo bare ta betalt for tiden man var abonnent, ikke for hele måneder. Dette skulle de ordne når de sa opp abonnement hos ice. Mistenkte dette var løgn fra selger, og det stemte. Fikk bytte 15.2. Måtte betale for hele måneden hos ice ja, og det viste seg at gratismnd jeg ble lovet kun ble den siste halvdelen av februar, som jeg allerede hadde betalt for hos ice, dvs null gratis her i gården! Klagde på dette og fikk heldigvis en reduksjon på neste faktura.

La så merke til at fakturaene var en femtilapp høyere enn forventet, men siden jeg ofte slutter arbeid (eller sover til) etter chat stenger fikk jeg ikke kontaktet dem før forrige uke. Ja jeg prøvde kontaktskjema flere ganger i mai og juni men det virker ikke med følgende feilmelding

 

På fredag våknet jeg tidlig etter nattskift og kom til slutt igjennom på chat (etter en del meldinger om at det ikke var noen agenter tilgjengelige), det viser seg at selger har lagt til noe som heter "digital trygghet" eller noe sånt, uten å informere om det som koster en femtilapp ekstra i mnd. Ethvert selskap som legger til skjulte tilleggskostnader fortjener terningkast 1. Fikk nå fjernet det og redusert inneværende måned til korrekt beløp, men ikke tidligere fakturaer.

Konklusjon: Talkmore er like råtne som alle andre selskaper, til tross for høy score på bytt.no.

 

 

Var kunde hos Talkmore i 2011-2012 deretter Telenor om jeg ikke husker feil så var det Telenor som overtok Talkmore vært kunde hos ICE siden 2022 og er meget fornøyd har Ulefone Armor 12 5G står VoLTE oppe i hjørnet her men vet ikke hva det er 😉

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Var kunde hos Talkmore i 2011-2012 deretter Telenor om jeg ikke husker feil så var det Telenor som overtok Talkmore vært kunde hos ICE siden 2022 og er meget fornøyd har Ulefone Armor 12 5G står VoLTE oppe i hjørnet her men vet ikke hva det er 😉

Ja, ICE fungerer supert så lenge man er i ICE sitt eget nett (ICE+) og at mobilen/nettet støtter VoLTE. Oppfyller man ikke disse to kriteriene så betyr det at samtaler routes via Telias nett og da feiler denne automatiske koblingen svært ofte. Noe som betyr at sms uteblir og at de som forsøker ringe får beskjed om at telefonen er uten forbindelse selv om mobilen har full signalstyrke på Telias nett.

Nå når ICE sin egen dekning er såpass bra, og de fleste telefoner støtter VoLTE forsvinner problemet av seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har erfart nøyaktig det samme med Talkmore. De la på "digital trygghet" uten mitt samtykke. 

Byttet nylig. Bestile "nicemobil" - men da simkortet kom, og jeg så at avsender var ICE gikk den rett i søpla.

Så det ble 2 mnd gratis med ubegrenset data hos OneCall istedenfor. (Vervekampanje).

Jeg hopper fra kampanje til kampanje. 

Denne gang fikk jeg 1100 kr i Cashpoint/velkomstgave hos Talkmore etter å ha vært kunde i 2 mnd. Så sa jeg takk for meg etter det. 😜

Mye styr kanskje... men sparet fort noen tusenlapper på det i året. 

 

Lenke til kommentar
Trulss skrev (9 minutter siden):

Ja, ICE fungerer supert så lenge man er i ICE sitt eget nett (ICE+) og at mobilen/nettet støtter VoLTE. Oppfyller man ikke disse to kriteriene så betyr det at samtaler routes via Telias nett og da feiler denne automatiske koblingen svært ofte. Noe som betyr at sms uteblir og at de som forsøker ringe får beskjed om at telefonen er uten forbindelse selv om mobilen har full signalstyrke på Telias nett.

Nå når ICE sin egen dekning er såpass bra, og de fleste telefoner støtter VoLTE forsvinner problemet av seg selv. 

Så lenge man er i deres nett ja at kobler til Telias nett ja er det derfor når jeg er på Vinmonopolet i Åsgårdstrand og skal vise fram QR kode for henting av Tronnesen min at jeg ble tipset om på Diskusjon om å skru på Flymodus og deretter koble til på nytt ? Det er det VoLTE er ja 😉 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...