Gå til innhold

YouTube kan vinne over annonseblokkering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her skjønner jeg ikke. Er jo helt feil måte å takle problemet på, om målet er å få flere over på abbonement. 

Lag en bedre løsning for premium, så vil de fleste betale for det. 

YouTube har veldig mye potensielle funksjoner de kan legge til for å friste folk med premium. Flere funksjoner har vært der tidligere også, som har blitt fjernet.

Om jeg blir presset til å se reklame, kommer jeg bare til å droppe hele YouTube. Har null interesse for å bli avbrutt når jeg ser på noe. Ikke vil jeg ha premium slik det er nå heller, tjenesten er enkelt og greit elendig. Anbefalings algoritmen blir verre over tid, minimalt med muligheter å filtrere det man vil se på. 

Håper PeerTube eller lignende blir mer populært etterhvert. 

Endret av Curuion
Lenke til kommentar

Jeg elsker å ha youtube premium, bruker det mye og det er jo bra at det går penger til content creators som jeg følger mye, imotsetning til folk som fratar de den inntjeningen. Er jo mange som har måtte nedskalere det siste året pga. fall av inntekter fra annonser i videoen de har produsert.

Men hvis jeg som en premium kunde får en dårligere opplevelse pga dette her, så synes jeg det er en helt elendig måte å løse det på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Curuion skrev (26 minutter siden):

Lag en bedre løsning for premium, så vil de fleste betale for det. 

Premium gir da en god del fordeler, der null reklame er en av de. Husk at premium er ikke kun for å betale for premium-funksjoner, det er også for å betale for driften av YouTube og støtte de som skaper innhold. Det at YouTube faktisk eksisterer og er gratis i bruk er egentlig ganske sjukt. Det lastes opp over 500 timer video på youtube hvert minutt. Ja det er mye dritt der, men jeg vil si at YouTube er nesten like kritisk som Wikipedia med tanke på alt det nyttige som ligger der.

Jeg har betalt for premium i flere år og YT er vel et av de siste abonnementene jeg blir å si opp hvis jeg kutter ned. Kun Spotify går over.

Kajac skrev (11 minutter siden):

Nei, Youtube vil ikke vinne over annonseblokkering. Akkurat som plate- og film-bransjen aldri vant over piratkopiering.

Egentlig litt uenig med deg. Streaming av både musikk og film/tv har jo vunnet så godt som det går. Det må ikke forsvinne 100% for at andre parten vinner. Nå skal det sies at en del streaming-tjenester blir dårligere og dyrere og piratkopiering blir mer fristende for mange. Så det er godt mulig trenden snur litt. Men prosentandelen som piratkopierer nå kontra før streaming er jo forsvinnende liten.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye sympati for de som ikke gidder å bla opp 119,- kr i mnd for å slippe reklame. Brukt Youtube Premium i flere år og det er verdt det. 

Det er verre med reklametvang uten alternativer - tjenester som VG og Dagbladet hvor man er tvunget til å se lange reklamer for små videoer hvor man selv som betalende kunde ikke slipper reklamen. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Egentlig litt uenig med deg. Streaming av både musikk og film/tv har jo vunnet så godt som det går. Det må ikke forsvinne 100% for at andre parten vinner. Nå skal det sies at en del streaming-tjenester blir dårligere og dyrere og piratkopiering blir mer fristende for mange. Så det er godt mulig trenden snur litt. Men prosentandelen som piratkopierer nå kontra før streaming er jo forsvinnende liten.

Joda, stemmer det. Men de siste par årene har piratkopieringen og salg av fysiske formater økt i takt med at det har blitt flere og flere, og dyrere og dyrere strømmetjenester. Jeg tilhører dem som nå kun kjøper film på DVD og Bluray. Det blir for dyrt å måtte ha «alle» strømmetjenestene for å få tilgang til et normalt antall filmer og serier. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (26 minutter siden):

Jeg tilhører dem som nå kun kjøper film på DVD og Bluray.

Jeg er også der, men kjøper også 4k... Skal jeg absolutt se på youtube så har pc'en min null reklame takket være adblocker..
Men er jeg dum nok til å prøve å høre en fin melodi på nyeste tv her så er det 10 sekunder med musikk før dritten blir kuttet til fordel for idiotisk reklame.. Frister ikke mye det nei! 

Lenke til kommentar

Med Brave funker blokkering som før, Edge sliter derimot.

Jeg gidder hverken se reklame 2 min, eller betale penger for å slippe, når jeg skal se en 30 sek snutt om hvordan man kommer til 2 vanskelige bolter på et kjøretøy. Den som har tatt på seg bryet med å få videoen på nett til hjelp for andre får ikke betalt for det.. Når man har denne krigen slik den er nå er det et tegn på at noen er veldig grådige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Må vel snart se 1 time annonser før man kan se en snutt på 1 minutt. Her kan de nok fort grave sin egen grav. 

Finnes det gode alternativ som blir brukt, om ein ser vekk frå SoMe-kanalane som IG og TikTok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...