Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjevt dørblad på 1 år gammel dør


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ytterdør som er under 1 år. Desverre har det seg slik at dørbladet har vridd seg slik at det oppstår luftespalter mellom dør og karm. Jeg har prøvd å benytte meg av stabilitetsgarantien på døra, men de er noe motvillige.

Det er wateret fra dørhandtaket som referanse.
 

Er det noen som har vært borti noen lignende som har greid å rette døren sin igjen?

20240609_122108.jpg

20240609_122205.jpg

20240609_122235.jpg

Endret av sinlille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Nordan?
Jeg fikk montert en Nordan Tana, dempet sort, i oktober 2022 og dørbladet hadde buet utover på midten slik at det var 5mm forskjell i topp og 4mm i bunn innen mars måned. Butikken trodde meg ikke når jeg sendte mail med bilder og krav om ny dør.
Ringte inn til selgeren jeg bestilte gjennom hos Tore Ligaard og fikk nytt blad på garanti til slutt i juli 2023. Måtte ha en Nordan "sertifisert" servicemann for inspeksjon der han fyllte ut et slags skjema for garanti.

Lenke til kommentar

Hei!

Vil meddele at det ordnet seg. Det gjaldt en Harmonie Nora-dør, og det viser seg at det ikke leveres formgaranti på sorte dører siden de ikke tåler å bli utsatt for sterkt direkte sollys. Denne døren har ettermiddagssol og kveldssol. Ettersom butikken ikke opplyste om dette da handelen ble gjort, har de gått med på å ta døren i retur.

Eneste som er noe møkk nå er at jeg må fore, liste og male på nytt...

Lenke til kommentar
  • sinlille endret tittelen til [Løst] Skjevt dørblad på 1 år gammel dør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...