Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Prkeringsplasser tatt over av byggeprosjekt

Anbefalte innlegg

De driver å oppføre  et prosjekt på 150 leiligheter. Men de har bare 7parkeringsplasser tilgjengelig for de som bygger dette prosjektet.. nå har håndverkene som jobber på dette prosjektet tatt og invadert parkeringsplassene i sidegatene fra 8-16.. jeg har prøvd å klage på facebook siden dems men ingen respons.. dette er offentlig parkering og ingen beboerparkering. Har de lov til dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men altså vis man skal bygge et hundretalls leiligheter. Så burde prosjektledelse tenke på parkering for alle som er knyttet prosjektet eller? De lagde bare en liten midlertidig parkeringsplass for maks 7 biler. Attpåtil er det vanskelig å vite hvem man skal kontakte fornå klage på dette. 

Lenke til kommentar
forhelvete skrev (41 minutter siden):

dette er offentlig parkering og ingen beboerparkering. Har de lov til dette? 

Svar er i setningen her, men ja.

forhelvete skrev (8 minutter siden):

Men altså vis man skal bygge et hundretalls leiligheter. Så burde prosjektledelse tenke på parkering for alle som er knyttet prosjektet eller?

Nei. Byggherren har ingen ansvar for transportmiddelet de som skal utføre jobben bruker for å komme seg til og fra jobb. 

forhelvete skrev (13 minutter siden):

Attpåtil er det vanskelig å vite hvem man skal kontakte fornå klage på dette. 

Kommunen. 

Lenke til kommentar

Fant nettopp fram til hvem som er byggherre. Har sendt dem en mld så får håper de finner en løsning.. jeg parkerte foran en garage istad som jeg trodde var tomt. Og en østeuropeisk dame sto og venta i 10min og klikka fordi hun skulle kjøre bilen sin ut. Skulle til fastlegen sin sa hun på gebrokkent engelsk. Attpåtil sa hun f*ck til meg. Nydelige folk man importerer.

Lenke til kommentar
forhelvete skrev (5 minutter siden):

Fant nettopp fram til hvem som er byggherre. Har sendt dem en mld så får håper de finner en løsning.. jeg parkerte foran en garage istad som jeg trodde var tomt. Og en østeuropeisk dame sto og venta i 10min og klikka fordi hun skulle kjøre bilen sin ut. Skulle til fastlegen sin sa hun på gebrokkent engelsk. Attpåtil sa hun f*ck til meg. Nydelige folk man importerer.

Er ikke så rart folk blir sinte når du sperrer de inne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
35 minutes ago, forhelvete said:

Attpåtil er det vanskelig å vite hvem man skal kontakte fornå klage på dette. 

Kva skal du klage på? At nokon står lovleg parkert i gata?

7 minutes ago, forhelvete said:

jeg parkerte foran en garage istad som jeg trodde var tomt. Og en østeuropeisk dame sto og venta i 10min og klikka fordi hun skulle kjøre bilen sin ut. Skulle til fastlegen sin sa hun på gebrokkent engelsk. Attpåtil sa hun f*ck til meg. Nydelige folk man importerer.

Du tenker at i den situasjonen så var ho problemet?

• Liker 8
Lenke til kommentar
12 minutes ago, forhelvete said:

Du har ikke så mye selvinnsikt. Her var det du som var problemet. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (4 minutter siden):

Er ikke så rart folk blir sinte når du sperrer de inne. 

Jeg måtte finne en midlertidig parkering. jeg trodde det var en tom garasje, siden den var små  så den så ut som en bod, man oppbevarer  ting i, viste ikke at de var en bil inni der for å si det sånn..boligprosjektet håndverkerer hadde tatt alle gateparkering så derfor jeg tok action idag.

Lenke til kommentar
forhelvete skrev (10 minutter siden):

jeg parkerte foran en garage istad som jeg trodde var tomt. Og en østeuropeisk dame sto og venta i 10min og klikka fordi hun skulle kjøre bilen sin ut. Skulle til fastlegen sin sa hun på gebrokkent engelsk. Attpåtil sa hun f*ck til meg.

Sett deg inn i denne personens sko. Det er høyst trolig åpenbart at man ikke skal parkere der du gjorde, og det er heller ingen ukjent sak at mange personer ikke bryr seg om dette. Dette er nok et gjentagende problem så jeg har full forståelse for denne damen ble sur, spesielt når hun skulle rekke en time hos Fastlegen sin.

Sa hun bare "fuck" så var det neppe noe direkte til deg, men heller et utbrudd i frustrasjon og intet annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
55 minutes ago, forhelvete said:

Men altså vis man skal bygge et hundretalls leiligheter. Så burde prosjektledelse tenke på parkering for alle som er knyttet prosjektet eller? De lagde bare en liten midlertidig parkeringsplass for maks 7 biler. Attpåtil er det vanskelig å vite hvem man skal kontakte fornå klage på dette. 

Dersom du eier/bruker bil, så burde vel du tenke like mye på å ha plass til bilen din? Hvorfor mener du at offentlig gateparkering er forbeholdt deg?

Hva i alle dager er det du skal klage på; at noen andre bruker en parkeringsplass du ikke på noen som helst måte disponerer?

11 minutes ago, forhelvete said:

Jeg måtte finne en midlertidig parkering. jeg trodde det var en tom garasje, siden den var små  så den så ut som en bod, man oppbevarer  ting i, viste ikke at de var en bil inni der for å si det sånn..boligprosjektet håndverkerer hadde tatt alle gateparkering så derfor jeg tok action idag.

Er du helt idiot? Du kan ikke ta deg tilrette på andres eiendom fordi det ikke er ledig gate parkering. I tillegg legge skylden på henne med en halvrasistisk kommentar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette betalt parkering? Isåfall ville jeg varslet de som er ansvarlig for området, her kan de nok skrive mye bøter. Tipper flesteparten har aldri betalt. Og sånn ellers hvis det er noen regler som brytes er det bare å varsle, de ser ganske alvorlig på det hvis f.eks vegen er sperret for ambulanse eller brannbil, da kan biler taues bort raskt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
forhelvete skrev (41 minutter siden):

Nydelige folk man importerer.

Ah, du er en av dem. Ikke ønskelig med rasister på dette forumet, kanskje du skal finne veien tilbake til facebook..

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...