Gå til innhold

Løst: Apple TV fjernkontroll på iPhone fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Har mistet fjernkontrollen til Apple TV. Den er såpass liten at den lett forsvinner. I slike tilfeller hadde det vært greit å bruke iPhonen som fjernkontroll. Dette har fungert før, men når jeg åpner denne nå, står det øverst "Velg en TV" (som er passiv - kan ikke velge noe med den) i firkanten midt på skjermen står det bare "søker" til evig tid....

Jeg aner ikke hvordan jeg skal få denne til å funke. Det kan se ut som jeg må ha den fysiske fjernkontrollen for å koble telefonen til Apple TV igjen - eller finnes det en annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd dette tidligere dersom jeg koblet mobilen til et annet lokalt trådløsnett enn det min Apple TV er tilkoblet samt at Bluetooth ikke er aktivert på mobilen. Testet akkurat og selv om min iPhone kun er tilkoblet 4G så får jeg kontrollert min Apple TV.

Generelle tips:

• Pass på at iPhonen er på det samme trådløse WiFi-nettet som din Apple TV (gitt at den er tilkoblet med trådløst og ikke kablet nett), at trådløsnettet enhetene er tilkoblet tillater kommunikasjon mellom enheter på samme nettet.
  • Bluetooth bør være aktivert på mobilen.

Går ut fra at du har logget på din Apple TV med samme konto som på din iPhone? 

Hvilken iPhone og versjon av Apple TV har du?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd dette tidligere dersom jeg koblet mobilen til et annet lokalt trådløsnett enn det min Apple TV er tilkoblet samt at Bluetooth ikke er aktivert på mobilen. Testet akkurat og selv om min iPhone kun er tilkoblet 4G så får jeg kontrollert min Apple TV.

Generelle tips:

• Pass på at iPhonen er på det samme trådløse WiFi-nettet som din Apple TV (gitt at den er tilkoblet med trådløst og ikke kablet nett), at trådløsnettet enhetene er tilkoblet tillater kommunikasjon mellom enheter på samme nettet.
  • Bluetooth bør være aktivert på mobilen.

Går ut fra at du har logget på din Apple TV med samme konto som på din iPhone? 

Hvilken iPhone og versjon av Apple TV har du?

JUHUUU! Det var cluet. Apple TV og iPhone var på forskjellig WiFi-nett. Endret WiFi på telefon og vips der virket fjernkontrollen og ikke nok med det - jeg kunne søke etter fjernkontrollen - og dermed fant jeg den. Lå på et helt "usynlig" sted under sofaen.

Så jeg takker og bukker for tips 🙂  

Lenke til kommentar
  • Yessmann endret tittelen til Løst: Apple TV fjernkontroll på iPhone fungerer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...