N|troXx Skrevet mandag kl 10:10 Del Skrevet mandag kl 10:10 Noe er på gang: Lanserer Fiberhub – en IT-plattform for tilgang til fibernett | Digi.no Lenke til kommentar
John-B Skrevet mandag kl 10:19 Forfatter Del Skrevet mandag kl 10:19 On 3/23/2025 at 10:00 AM, trikola said: Om det er lengre enn ett år (*) siden du fikk fiber så bare be andre om tilbud. https://bytt.no (*) Jeg bare tror at grensen er ett år. Kanskje det er 2 eller 3 men ikke mer Hjelper jo ikke så mye å bytte, når det ikke er noe særlig å spare (ca 100 kr). Problemet er jo at det er Telenor som eier linjen, og tar blodpris fra f.eks Nextgentel og Talkmore om de skal selge tilgang. Dette har jo Nextgentel klaget til NKOM på. Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 10:27 Del Skrevet mandag kl 10:27 Man kan jo klage på prisene men fiberutbygging i Norge har stort sett vært kommersielt, med noe støtte fra staten. Det har gitt en veldig god fiberdekklng. I Sverige har man brukt en annen modell i mange tilfeller, åpne nett men egenandelen har svært høy, ofte mange titusener i installasjonskostnad. Kan tenkes den svenske modellen gir lavere mndkostnad men mange blir nok skremt over og stå i gjeld i årevis for og få ei fiberlinje i hus. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet mandag kl 10:28 Del Skrevet mandag kl 10:28 16 minutes ago, N|troXx said: Noe er på gang: Lanserer Fiberhub – en IT-plattform for tilgang til fibernett | Digi.no Siden den linken er bak betalingsmur, så legger jeg ut denne: https://www.lysekonsern.no/om-oss/nyhetsarkiv/lager-noytral-fiberhub 2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 10:33 Del Skrevet mandag kl 10:33 Trene Arnholdt skrev (1 minutt siden): Siden den linken er bak betalingsmur, så legger jeg ut denne: https://www.lysekonsern.no/om-oss/nyhetsarkiv/lager-noytral-fiberhub Høres jo bra ut, så får vi se om vilkårene gir rom for noe særlig prisavslag Lyse gjør jo dette for og komme reguleringen i forkjøpet, Altibox slapp regulering pga at de blir videresolgt av mange mindre aktører, men det var snakk om og se på merkevaren som en leverandør og da er jo de en gigant i fibermarkedet. Lenke til kommentar
trikola Skrevet mandag kl 12:06 Del Skrevet mandag kl 12:06 (endret) 2 hours ago, John-B said: Hjelper jo ikke så mye å bytte, når det ikke er noe særlig å spare (ca 100 kr). Problemet er jo at det er Telenor som eier linjen, og tar blodpris fra f.eks Nextgentel og Talkmore om de skal selge tilgang. Dette har jo Nextgentel klaget til NKOM på. Telenor installerte fiber her i et av koronaårene. Hadde etterhvert kommet opp i for-meg-unødvendige 150Mbit og noe over 8xx kr - kun ren Internett. Fikk tilbud av Talkmore i slutten av 2024 for 50 Mbit, 5xx kr pr måned. Noe må være spesiell hos deg eller meg. Jeg bor på landet - 1.5 mil fra Oslo Rådhus Endret mandag kl 13:15 av trikola Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 12:35 Del Skrevet mandag kl 12:35 @trikola Var ikke mye og skryte av disse prisene til Talkmore Lenke til kommentar
John-B Skrevet mandag kl 12:49 Forfatter Del Skrevet mandag kl 12:49 (endret) 47 minutes ago, trikola said: Fikk tilbud av Talkmore i slatten av 2024 for 50 Mbit, 5xx kr pr måned. Årsaken er antagelig at Telenor har økt prisene kraftig til andre leverandører siden den gang, jeg fikk også 599 for 50Mbit hos NGT som et 12 månder tilbud for et par år siden. Nå skal NGT ha 725 kr for 50Mbit på Telenor sin linje, og Talkmore 699,- (samme som skjembildet over). Endret mandag kl 12:53 av John-B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå