K N Skrevet torsdag kl 09:22 Del Skrevet torsdag kl 09:22 agvg skrev (2 timer siden): Du pleier og få ett godt tilbud hvis du tar kontakt og sier du vurderer og bytte leverandør. Jeg gjorde dette for en måneds tid siden, og han i andre enden bare lo av meg og ba meg bytte. Forstår at han personlig ikke bryr seg, men håpet at Telenor skulle bry seg 🙂 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet torsdag kl 09:31 Del Skrevet torsdag kl 09:31 K N skrev (8 minutter siden): Jeg gjorde dette for en måneds tid siden, og han i andre enden bare lo av meg og ba meg bytte. Forstår at han personlig ikke bryr seg, men håpet at Telenor skulle bry seg 🙂 De er blitt så store at kunder er noe herk 2 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet torsdag kl 09:42 Del Skrevet torsdag kl 09:42 1 hour ago, trikola said: Er det mulig at andre kan levere på Telenors hardware slik som det var i ADSL-tiden Sjekket på min Telenor linje, kunne hvertfall få levert av ngt og global connect. Lenke til kommentar
trikola Skrevet torsdag kl 11:00 Del Skrevet torsdag kl 11:00 (endret) Har brukt bytt.no. Ballen ruller med talkmore, Telia og NextGenTel. Iaf 2-300 lavere enn Telenor. Men også bare 50/50 - de 100/100 som jeg har nå valgte jeg heller ikke frivillig - Telenor var så vennlig 🙄 å oppgradere meg i pris og hastighet til noe jeg ikke trengte. Endret torsdag kl 11:05 av trikola Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet torsdag kl 12:32 Del Skrevet torsdag kl 12:32 minim skrev (3 timer siden): Det er nok en del lokkepris inne i bildet også. Jeg hadde 500/500 for under din pris der, men den skøyt i været nå som avtalen var over. Det er standardprisen på nettsiden deres jeg oppgir, så ikke noe lokkepris: Siden vi ikke har signert noe avtale med dem enda utover en interesseliste så regner jeg med vi får lokkepris første året som blir noe alá det du nevner, men om prisene over holder seg når vi er kommet til 2026 så kan jeg leve fint med det. 🙂 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet torsdag kl 12:58 Del Skrevet torsdag kl 12:58 minim skrev (3 timer siden): Jeg sendte bare oppsigelse i dag og fikk tilbud om 1299. Er bare en måte å skvise opp pris på så jeg takket for meg hos Telenor. Tja, prut, jeg fikk 500/500 med tv-pakke for 999,- Lenke til kommentar
agvg Skrevet torsdag kl 13:00 Del Skrevet torsdag kl 13:00 K N skrev (3 timer siden): Jeg gjorde dette for en måneds tid siden, og han i andre enden bare lo av meg og ba meg bytte. Forstår at han personlig ikke bryr seg, men håpet at Telenor skulle bry seg 🙂 Da prøver du igjen, ba du om salgsavdelingen? Lenke til kommentar
minim Skrevet torsdag kl 13:26 Del Skrevet torsdag kl 13:26 agvg skrev (27 minutter siden): Tja, prut, jeg fikk 500/500 med tv-pakke for 999,- Fikk det nå som jeg avslo 1299 tilbudet. De har å gå på da Lenke til kommentar
K N Skrevet torsdag kl 14:24 Del Skrevet torsdag kl 14:24 agvg skrev (1 time siden): Da prøver du igjen, ba du om salgsavdelingen? Ja, men han sa at det ikke var noe poeng i å sette meg over til noen andre, for det var ingen kampanjer som de kunne hjelpe meg med heller. Endte dog opp med å bytte til Globalconnect. Telenor kom to dager senere med et tilbud som var bedre enn Globalconnect, forutsatt 12 mnd binding. Jeg nevnte det for Globalconnect, de ga meg tilsvarende hastighet som i dag (500Mbit) + rimeligere pris enn Telenor. 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet torsdag kl 16:43 Del Skrevet torsdag kl 16:43 21 hours ago, minim said: Fikk en oppgang fra 820kr/mnd på 500/500 til 1650kr i dag. Telenor indeks regulerer virkelig med gaffel Bytter selvsagt leverandør og da ser jeg jo at det er mulig å få rimeligere 5G løsning enn fiber om dagen. Hvorfor priser de seg ut av markedet når de har kostet på en dyr fiber kabel er litt vanskelig å forstå. Fiber løsningen i seg selv er jo ikke en flopp, men når de priser seg ut av markedet så vil jo folk trekke mot den rimeligste løsningen som dekker behovene. For de fleste vil en 100/50 5G løsning dekke behovet helt fint. Høres vel ut som det er bredbånd + TV og at du har vært på en kampanje, og at ikke dette er en prisendring. Så dette da mer standardpris. Hvis du kun trenger bredbånd og kutter ut TV, samt tar en lavere hastighet, blir vel prisen omtrent halvert. Lenke til kommentar
minim Skrevet torsdag kl 16:45 Del Skrevet torsdag kl 16:45 NULL skrev (Akkurat nå): Høres vel ut som det er bredbånd + TV og at du har vært på en kampanje, og at ikke dette er en prisendring. Så dette da mer standardpris. Hvis du kun trenger bredbånd og kutter ut TV, samt tar en lavere hastighet, blir vel prisen omtrent halvert. Prisen ble halvert igjen når jeg sa opp, takker nei til 1299 tilbudet og fikk nytt tilbud ned på opprinnelig pris igjen. De har altså mye å gå på, men prøver seg. Da konkurerer de igjen med 5G pris og jeg beholder nok fiber for denne gang. Lenke til kommentar
John-B Skrevet torsdag kl 19:12 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 19:12 10 hours ago, Killer Queen said: Gammel tråd dette, men hva forventer du å betale for 100 Mbit. Hva mener du er riktig pris? Jeg mener at det burde være mulig å få grunnleggende internett i en bolig til 399,-, f.eks 50Mbit. Så får de som har spesielle behov heller betale det det koster. 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet fredag kl 08:46 Del Skrevet fredag kl 08:46 13 hours ago, John-B said: Jeg mener at det burde være mulig å få grunnleggende internett i en bolig til 399,-, f.eks 50Mbit. Så får de som har spesielle behov heller betale det det koster. Nå er ganske mye av kostnadene knyttet til bredbånd egentlig akkurat de samme om hastigheten er 50 eller 500. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet fredag kl 08:57 Del Skrevet fredag kl 08:57 (endret) Er storfornøyd med fiber. Men jeg ser at jo mer utbredt det blir med 1Gps fiber jo mer går hastigheten ned. Før makset jeg lett på speedtest. Men siste par årene har det gått jevnt og trutt nedover. Jeg kjører fast hastighetsmåling midt på natten og fra å alltid ligge godt over 900Mbps DL er den nå såvidt stabilt på 800 tallet. UL er fortsatt godt over 900. Nå er ikke topphastigheten det viktigste med fiber men tjenesten man betaler for blir dårligere i tråd med en krympflasjon. Jeg tenker det tyder på at leverandører ikke følger opp med kapasitet i knytepunkter og håver inn på gammelt kjernenett. Personlig sett ønsker jeg meg heller følgende produkt. 10Gbit connection med alltid 500Mbps garantert overføringdhastighet til enhver tid hvor man kan booste opp mot 10Gbps de få gangene man trenger det. Eks. samlet 4 av døgnets 24 timer. Endret fredag kl 09:04 av Theo343 Lenke til kommentar
NULL Skrevet fredag kl 10:35 Del Skrevet fredag kl 10:35 1 hour ago, Theo343 said: Er storfornøyd med fiber. Men jeg ser at jo mer utbredt det blir med 1Gps fiber jo mer går hastigheten ned. Før makset jeg lett på speedtest. Men siste par årene har det gått jevnt og trutt nedover. Jeg kjører fast hastighetsmåling midt på natten og fra å alltid ligge godt over 900Mbps DL er den nå såvidt stabilt på 800 tallet. UL er fortsatt godt over 900. Nå er ikke topphastigheten det viktigste med fiber men tjenesten man betaler for blir dårligere i tråd med en krympflasjon. Jeg tenker det tyder på at leverandører ikke følger opp med kapasitet i knytepunkter og håver inn på gammelt kjernenett. Personlig sett ønsker jeg meg heller følgende produkt. 10Gbit connection med alltid 500Mbps garantert overføringdhastighet til enhver tid hvor man kan booste opp mot 10Gbps de få gangene man trenger det. Eks. samlet 4 av døgnets 24 timer. At du har lav hastighet på natten, høres for så vidt litt pussig ut. Hvis man skal tenke belastning, er jo den normalt sett både i aksessnett og sentrale nett veldig mye lavere på natten enn eksempelvis på dag og ettermiddag/kveld. Så her ville jeg kanskje tenkt at det er en form for lokal forklaring på hvorfor hastigheten har gått ned, eller at man bruker en tjeneste for målingen som ikke gir et spesielt presist resultat eller har endret måten det gjøres målinger på. Så skal det ellers sies at med en 1Gbps-forbindelse, vil payload med de fleste protokoller gjerne ikke være mer enn 950 Mbps. Lenke til kommentar
kremt Skrevet fredag kl 10:41 Del Skrevet fredag kl 10:41 3 speedtests etter hverandre her nå, halvert hastighet på siste test. Det er ingen tvil om at mange tilbydere struper kunders hastighet til tider. Og særlig når belastningen er stor får små kunder lide. Ofte ville jeg trolig hatt høyere hastighet over ICE sitt nett enn over sTjelenors fiber. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet fredag kl 10:46 Del Skrevet fredag kl 10:46 Prøv windows appen, jeg får som regel bedre og mer stabile resultater med den, sammenlignet med web versjonen. https://www.speedtest.net/apps/windows 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet fredag kl 13:28 Del Skrevet fredag kl 13:28 Hedonism skrev (På 19.12.2024 den 9:24 AM): Et lokalt kraftlag skal trekke fiber i luftlinje til gården vår innen Q2 i 2025, noe jeg ikke trodde kom til å skje. Kommunen har fått noen midler til utbygging som de ikke brukte opp i år som de flytter til neste år og som kommer oss til gode. De var på synfaring for å planlegge jobben forrige uke. Men det som overrasket meg var at det lokale kraftlaget hadde rimeligere priser på fiber enn vi betaler for 5G-linjen vår i dag. Et 100/100 mbits fiber-abonnement koster 629 kroner måneden hos dem, Telenor tar 779 kr mnd for samme hastighet over 5G. Så skrev oss opp som interessenter og ser frem til å endelig få fiber på gården en gang neste år. 🙂 At noe er helt galt med prissettingen har man vært klar over lenge. agvg skrev (På 19.12.2024 den 9:41 AM): Endel lokale leverandører har lavere priser, de store har nok langt større krav til avkastning. Dra fiber i stople er veldig raskt og gjøre er terrenget så noenlunde greit, fiberkabler er ikke så dyrt or meter når du kjøper milevis av gangen. https://www.digi.no/nyhetsstudio/reagerer-mot-at-viken-fiber-foreslaas-unntatt-regulering/38933 Lenke til kommentar
50z Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Er mulig å presse prisen. Betaler 599.- for 300/300 fra NGT over Telenor fiber. (1år binding, som privat person uten noen eksta avtale etc. tok bare en telefon). Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 50z skrev (2 timer siden): Er mulig å presse prisen. Betaler 599.- for 300/300 fra NGT over Telenor fiber. (1år binding, som privat person uten noen eksta avtale etc. tok bare en telefon). Det er alfor dyrt om man kun trenger 50/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå