Erlend0_o Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Endelig etter 10 år uten noen exploit har det muligens kommet en mulig løsning. Og i motsetting til Xbox 360 er det ikke nødvendig med modchip av noen slag. Per nå kan du ikke gjøre noe særlig interessant med denne exploiten, men er anbefalt å sette Xbox'en som "Home Console", laste ned appen "Game Script" og koble den fra nettet. Den "optimale" firmware er 10.0.25398.4478 Har selv testet med en Raspberry Pi Pico og min klarer å kjøre "test exploiten". Er forøvrig viktig å bytte keyboard språk til engelsk vis du skal prøve. Synes dette er veldig interessant, spesielt siden Xbox har hvert veldig flinke med å sikre hardware'en sin. Som nevn er det ikke mulig å åpne Xbox 360 uten å lodde på hovedkortet. Mens både Sony og Nintendo har hvert relativt lette å åpne ofte via softmods uten å måtte åpne konsollen Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Via dev mode kan du allerede gjøre det meste? Så da er det vel ikke så mye vits i å finne exploits? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni (endret) Måten Playstation og Xbox løser dette på er å betale hackere for feil de finner og så blir ting fikset med firmware update. Det å tillate dev-mode gjør at mye av drivkraften til å finne exploits dempes vesentlig. PS3 f.eks ble jo hacket når de valgte å fjerne muligheten for Other OS i en firmware oppdatering. Edit: Litt av grunnen til at det satses så mye på sikkerhet er jo å verne om spillprodusentene og sikre deres inntekter, men over tid så blir det meste hacket uansett hvor god sikkerhet noe har. Endret 13. juni av vidor Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 13. juni Forfatter Del Skrevet 13. juni (endret) Er dev mode som blir åpnet nå i første omgang. Jeg synes det er viktig at eldre konsoller blir låst opp slik at software er tilgjengelig på orginal hardware eller emulering for fremtiden. Er mange klassiske spill som ikke er tilgjengelig på nyere konsoller eller koster en fot og en arm for å kunne spille på orginal hardware. Selv liker jeg å spille spill på konsollen de ble utgitt på, men jeg betalte ikke 1000kr for en orginal Silent Hill cd... Pokemon spill har også en lei tendens til å være låst til orginal mediet. At PS3 ikke hadde blitt hacket om de ikke hadde fjernet other OS er en flott historie som rettferdiggjør George Holz sitt arbeid, men tror ikke helt på den. Andre jobbet også med å hacke den. PS4 er ganske gjennom hacket selv med finnerlønn på exploit. PS5 har vel også noen exploit på enkelte firmware, men har ikke PS5 selv så har ikke helt kontroll. Men Microsoft har hvert ekstremt dyktige på sikkerhet, så veldig interessant at det endelig kom noe på en så gammel konsoll. Microsoft er forøvrig veldig gode på bakover kompatilitet. Er en hel haug Xbox 360 som virker på Xbox one og tilogmed en del OG Xbox spill Tailzo skrev (15 timer siden): Endret 13. juni av Erlend0_o Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juni Del Skrevet 13. juni (endret) Spør du meg har Microsoft oversolgt bakoverkompatibiliteten en smule. Husker spesielt at Fable var så seig at jeg foretrakk å gå tilbake til Xbox 360, likeledes så ganske mange titler direkte dårlige ut fordi MS lovet bedre grafikk via teknikker som ikke ble innfridd. Merket dette spesielt i Duke Nukem Forever som man må på PC for at det skal bli spillbart. Har i utgangspunktet lite problemer med at kommersielt ukurante konsoller blir hacket, da de ikke lengre er inntektsbringende og sånn sett ikke er spesielt skadelig for økonomien. Greia er jo at retro er såpass i skuddet nå at ting er i ferd med å bli mer og mer murky waters. Selv har jeg hoppet på FPGA bølgen for retro, så preferansene er jo sånn sett flere konsollgenerasjoner tilbake enn gen. 7 og gen. 8. Endret 13. juni av vidor Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juni Del Skrevet 13. juni 32 minutes ago, Erlend0_o said: Er dev mode som blir åpnet nå i første omgang. MS likte jo ikke at folk brukte konsollen så mye til emulering, så der er nok derfor denne innsatsen ble gjort. I dag får en jo f.eks en HP Elitedesk 705 G3 Mini til 1199,- på finn.no hvis en vil ha hardware billig til retro, men mange sitter nok på en Xbox som de ønske å bruke til formålet. Selv har jeg en Xbox fra 2002 jeg bruker til dette. Det som er litt gøy er jo at selv Bill Gates ble imponert over hva folk klart å bruke konsollen til og lærte av dette. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 13. juni Forfatter Del Skrevet 13. juni vidor skrev (29 minutter siden): Spør du meg har Microsoft oversolgt bakoverkompatibiliteten en smule. Husker spesielt at Fable var så seig at jeg foretrakk å gå tilbake til Xbox 360, likeledes så ganske mange titler direkte dårlige ut fordi MS lovet bedre grafikk via teknikker som ikke ble innfridd. Interessant, jeg har ikke prøvd å spille 360 spill på one. Kun prøvd et par titler for å se om de virker (har veldig spennende lørdagskvelder) Trodde Xbox 360 spill ikke ble emulert av Xbox one, men at du fikk laste ned en port som var laget for Xbox one? Rart det skal være så dårlig ytelse vis det er tilfelle Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 15. juni Forfatter Del Skrevet 15. juni Nå er forøvrig appen Game Script ikke mulig å laste ned Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni On 13.6.2024 at 1:36 PM, Erlend0_o said: Trodde Xbox 360 spill ikke ble emulert av Xbox one, men at du fikk laste ned en port som var laget for Xbox one? Rart det skal være så dårlig ytelse vis det er tilfelle Rekompilering med optimalisering er jo klart best sånn som med f.eks Black-spillet. Emulering av hele konsollen i software sliter gjerne mer. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 30. juni Forfatter Del Skrevet 30. juni vidor skrev (17 timer siden): Rekompilering med optimalisering er jo klart best sånn som med f.eks Black-spillet. Emulering av hele konsollen i software sliter gjerne mer. Men blir spillene emulert? Er i så tilfelle imponerende med tanke på at de kjører forskjellige arkitekturer . 360 bruker powerpc mens One bruker x86 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Ja, det emuleres en virtuell 360 på Xbox One. Risc -> Cisc arkitektur kompliserer nok mer. Heldigvis finnes teknologi som dynamisk rekompilering som er ganske bra realtime. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå