Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et titalls nummer jeg ikke vil miste. Det har vært nære på et par ganger. Ikke noe man slurver med hvis man ønsker å beholde numrene. Det var enklere før da laveste abonnement kostet 49 kr måneden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
torbjornen skrev (På 15.6.2024 den 2:11 PM):

Kva skjer med dei gamle fasttelefonnummera no som dei gamle koparkablane er fjerna og knapt nokon har fasttelefon lenger? Vil desse nummerseriane etter kvart bli brukt til mobiltelefoni?

Mest sannsynlig ikke på en lang stund. Det er satt av 16 millioner nummer, kan lett økes til 18. Sist jeg sjekket var 12 millioner nummer i bruk. Vi har 100 (tror jeg...) 12 sifrede mobilnummer tilgjengelig. Disse skal primært brukes til data, men jeg vet at noen brukes til tale,som skyggenummer til tvilling sim.

Vi har så mange nummer, atte...

Edit: tror det er 100 (10^10) milliarder 58-nummer. Mer enn nok.

Endret av NorsknRev
Presisering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (2 timer siden):

Kva skjer med dei gamle fasttelefonnummera no som dei gamle koparkablane er fjerna og knapt nokon har fasttelefon lenger? Vil desse nummerseriane etter kvart bli brukt til mobiltelefoni?

Selv om kobberen er borte er det mange som har disse gamle telefonnummerene
Det er mange som har IP-telefon.
Faktisk en del bedrifter beholder disse numrene.

Det er ikke bare å sette disse til mobilnr da dem er geografisk tilknyttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (22 timer siden):

Jeg har et titalls nummer jeg ikke vil miste. Det har vært nære på et par ganger. Ikke noe man slurver med hvis man ønsker å beholde numrene. Det var enklere før da laveste abonnement kostet 49 kr måneden.

Bruk kontantkort-abonnement og fyll på litt nå og da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje MyCall er det beste for å beholde nummert.

C. Varighet og oppsigelse
Mycall kan terminere kontantkortet dersom det ikke har vært utgående samtaler eller meldinger de siste 9 måneder.
https://mycall.no/privacy-and-cookies

Siste gang jeg fylte på det gamle nummeret mitt var 2021. Jeg sender bare sms etter 8 og en halv måned.

Endret av ætå
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...