Gå til innhold

Mailer man får etter avslag på jobbsøknad om som "ville du anbefalt andre å søke jobb hos oss"


Gjest 07de3...6fd

Anbefalte innlegg

Gjest 07de3...6fd skrev (24 minutter siden):

De må jo også refne med st jobbslkere søker på masse jobber og ikke klsrer å huske alt som sepr i hver annonse og navn på hvem som er kontaktperson for hvilken stilling

En bedrift merker godt når de er en i mengden av steder man søker på. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 07de3...6fd skrev (1 time siden):

Ja det er jo fristende å dkrivr noe sånt. Men holder meg for stolt til å svare.  Neste gang jeg får avslag skal jeg heller svare at "det går fint. Jeg har allerede fått tilbud om så msnde andre jobber at jeg nå har ett luxusproblem"

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

De bryr seg ikke om du svarer på den måten. Høres mer ut som du blir krenket av det minste og heller er interessert i kverluering

Endret av flamethower1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
flamethower1234 skrev (13 minutter siden):

De har ikke tid til å svare hver eneste person om hvorfor de ikke fikk jobben. Det tar for langt tid. 

Nei har jeg sagt det 🤣??? Men du skjønner ikke prinsippet her. Tror du jeg gidder å bruke min tid på å svare de på om hvor vidt jeg vil anbefale andre å søke jobb hos dem????? Når jeg kan bruke den tiden på å skrive nye søknader på nye jobber??? Omg 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd skrev (6 minutter siden):

Nei har jeg sagt det 🤣??? Men du skjønner ikke prinsippet her. Tror du jeg gidder å bruke min tid på å svare de på om hvor vidt jeg vil anbefale andre å søke jobb hos dem????? Når jeg kan bruke den tiden på å skrive nye søknader på nye jobber??? Omg 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Jeg forstår prinsippet godt. Det er da ingen som tvinger deg til å svare noe som helst? Slutt å gå i forsvars modus hele tiden. Move on. Måten du skriver på får meg til og tro du er veldig ung. 

Endret av flamethower1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (13 minutter siden):

En bedrift merker godt når de er en i mengden av steder man søker på. 

Husker en episode fra da jeg jobbet i butikk. Vi søkte etter folk, og det kom en fyr innom og leverte søknad. Det var helt sikkert ikke noe spesielt "feil" med han, men når han leverte en søknad der han fortalte hvor ivrig han var etter å jobbe for en annen kjede enn vår, så gikk søknaden bare rett i søpla. 

En gang jeg var på intervju et sted åpnet intervjuet med at sjefen der spurte meg "fortell hvem vi er og hva vi driver med! Jeg er så drittlei av folket som kommer hit uten å ane hvor de er!". Litt unødvendig krass i tonen, men det er noe med å vise litt motivasjon og være forberedt. Du vil at de skal ha lest søknaden og være nysgjerrige på deg, de vil at du skal ha lyst til å jobbe for akkurat dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
:utakt skrev (25 minutter siden):

Husker en episode fra da jeg jobbet i butikk. Vi søkte etter folk, og det kom en fyr innom og leverte søknad. Det var helt sikkert ikke noe spesielt "feil" med han, men når han leverte en søknad der han fortalte hvor ivrig han var etter å jobbe for en annen kjede enn vår, så gikk søknaden bare rett i søpla. 

En gang jeg var på intervju et sted åpnet intervjuet med at sjefen der spurte meg "fortell hvem vi er og hva vi driver med! Jeg er så drittlei av folket som kommer hit uten å ane hvor de er!". Litt unødvendig krass i tonen, men det er noe med å vise litt motivasjon og være forberedt. Du vil at de skal ha lest søknaden og være nysgjerrige på deg, de vil at du skal ha lyst til å jobbe for akkurat dem. 

Ja enig at det er dumt å snakke om jobber man har søkt i andre butikk kjeder hvis man er på ett intervju. Men jeg skjønner ikke hvorfor man virker mindre interessert i å jobbe på for eksempel Jysk eller jula hvis man ikke har lest of puhhs hvor lenge nurokk ljdden har eksis, om de opprinnelig startet i Sverige eller Norge og hvor manfe butikker de har etablert. Jeg mener det burde bøte nok at man har relevant erfaring og liker butikken og hsr interesse for varene de swlger, er nøye og orden, imøtekommende og bli mot både kunder og kollegaer og er ett ja menneske som gjerne gjør det lille ekstra for kunden og stiller opp hvis kolleger er syke, er fleksibel og kan jobben og passer inn. Jeg hadde jo da heller ansatt noen med de kbsliretene enn en som virket sur og innadvendt bare fordi han eller hun hadde lest seg opp om detaljer om bedriften 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd skrev (2 minutter siden):

nøye og orden, imøtekommende og bli mot både kunder og kollegaer og er ett ja menneske som gjerne gjør det lille ekstra for kunden og stiller opp hvis kolleger er syke, er fleksibel og kan jobben og passer inn

Poenget er at det er gjerne hundre søkere eller mer til en butikkjobb, og minst sju av dem har disse kvalitetene. 

Da blir det fort de små detaljene som avgjør. Hvor mye du har giddet å sette deg inn i bedriften betyr også noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
Maskinfører skrev (30 minutter siden):

Da gir du negativt svar om du ikke har planer om å søke der igjen og om noen ting går på tverke og de kontakter deg igjen med tilbud om jobb så sitter du på Makta og sier nei om du ikke får det du krever 😀

Ja, tror nok ikke jeg kommer til å søke igjen så lenge det er samme butikksjef som sllwrde hsr avvist meg etter intervjuet. Men mulig jeg søker en gang med ny sjef eller i annen butikk som tilhører den og bifokkfjefer kjenner jo jverdndr ofte og har konrekt så tror det er best å ikke sbdre noe 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
:utakt skrev (14 minutter siden):

Poenget er at det er gjerne hundre søkere eller mer til en butikkjobb, og minst sju av dem har disse kvalitetene. 

Da blir det fort de små detaljene som avgjør. Hvor mye du har giddet å sette deg inn i bedriften betyr også noe. 

Ja. Men da burde de wgen ikke slette stillingsannonsen før søkerne rekker å lese den en gang til. Det hadde de gjort. Det er jo noe jeg kan gi tilbakemelding om. Er jo naturlig å ikke huske alt når man er aktiv jobbsøker og leder flere titalls stillinger i uka. 

 

Så kanskje jeg sender en mail om at de burde benre lenfte med å fjerne snonnder så dølere rekker å forbtede seg bedre 👍

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd skrev (10 minutter siden):

Så kanskje jeg sender en mail om at de burde benre lenfte med å fjerne snonnder så dølere rekker å forbtede seg bedre 👍

Husk å ha på stavekontroll før du sender mail. 😉

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
flamethower1234 skrev (1 time siden):

Jeg forstår prinsippet godt. Det er da ingen som tvinger deg til å svare noe som helst? Slutt å gå i forsvars modus hele tiden. Move on. Måten du skriver på får meg til og tro du er veldig ung. 

Nei ingen som tvinger meg til å svare. Det vet jeg. Jeg synes bare samfunnet er blitt så forferdelig overfladisk. At de liksom sbbider søkere og da sender en mail etterpå og vil ha svar på slikt. Jeg synes bare det er skikkelig teit hvis de tror folk gidder å svare på det når de har avvist søkere. De fleste søkere blir jo bare irritert og oppgitt. Men men. 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
Gjest 07de3...6fd skrev (Akkurat nå):

Nei ingen som tvinger meg til å svare. Det vet jeg. Jeg synes bare samfunnet er blitt så forferdelig overfladisk. At de liksom sbbider søkere og da sender en mail etterpå og vil ha svar på slikt. Jeg synes bare det er skikkelig teit hvis de tror folk gidder å svare på det når de har avvist søkere. De fleste søkere blir jo bare irritert og oppgitt. Men men. 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Avviser søkere *

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
:utakt skrev (6 minutter siden):

Husk å ha på stavekontroll før du sender mail. 😉

Passer på å se over da. Skal prøve å få satt den på. Møkk lei av å skrive feil hele tiden og se det etterpå . Ts 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd
Gaea skrev (1 time siden):

En bedrift merker godt når de er en i mengden av steder man søker på. 

Ja man må jo være aktiv hvis man skal få hjelp av nav. Nav krever at man må søke minst tre til fem jobber hver uke. 

 

Ikke rart man da ikke klarer å huske all verdens 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd skrev (2 timer siden):

Jeg kan virke lite selvsikker på intervju å spørre "sa jeg noe dumt nå" og ikke alltid vite hva jeg skal svare. Jeg kan bøte litt klønete og usikker på spørsmål som kommer uforberedt. Men jeg er god på å presentere meg selv og mine erfaringer og gjør godt første inntrykk 

På et intervju skal man bare svare på det man blir spurt om og ikke noe utenomsnakk.

Gå igjennom spørsmål du kan få på forhånd, som feks. hva er dine svake sider. https://www.finn.no/job/artikler/jobbintervju/jobbintervju-hva-er-dine-svake-sider

Det er smart å ringe opp arbeidsgiver å høre hvorfor du ikke fikk jobben. Hvis det feks. var at du så litt usikker ut på intervjuet, kan du trene på intervjusituasjonen med en venn.

Men vanligvis får man bare til svar: det var så mange kvalifiserte søkere. Hvis det feks. var 300 stykker som søkte på jobben, er det ikke spesielt rart at du ikke fikk den.

Lenke til kommentar
Gjest 07de3...6fd skrev (31 minutter siden):

Ja, tror nok ikke jeg kommer til å søke igjen så lenge det er samme butikksjef som sllwrde hsr avvist meg etter intervjuet. Men mulig jeg søker en gang med ny sjef eller i annen butikk som tilhører den og bifokkfjefer kjenner jo jverdndr ofte og har konrekt så tror det er best å ikke sbdre noe 

Anonymous poster hash: 07de3...6fd

Plutselig har de manko på folk og sjefen har spart på søknaden din. Du blir ringt opp og har fått jobb. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Gjest 06e23...192

Det er bare å la være å svare, enkelt.

 

No offense, men etter å ha lest denne tråden så håper jeg ikke for din del den er representativ for hvordan du fremstår på disse jobbintervjuene.

Først og fremst er det opp til deg å holde kontroll på din søknadsprosess. Her må du rett og slett ta kontrollen.

Og revurder hva du sier og hvordan. Hvordan du for eksempel presenterer at du bor alene med en katt kan gi to veldig forskjellige inntrykk basert på din øvrige framtoning og andre ting du sier. Du vil ikke være en stakkar som bor alene med katten for å si det sånn.

Du bor alene, har flere gode venner. Familien bor der og der, dere har god kontakt. Ja, så forresten har du en katt. Ikke legg ut om hvordan du vil kunne måtte være hjemme pga. den katten osv. 

Skal du jobbe med mennesker så kreves normalt en viss utstråling og enkel omgang med andre menesker. Hvis du sliter med det sosiale aspektet av et jobbintervju så må de andre egenskapene veie opp betraktelig.

Skriv ned spørsmålene du har fått på diverse intervjuer, og andre ting du kan tenke deg du får spørsmål om. Film deg svare på spørsmålene, se etterpå og tenk hvilke endringer du burde gjøre for å gi deg selv en bedre sjanse om du var intervjuer.

Anonymous poster hash: 06e23...192

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...